Fabia GL 60.000km beurt waarom zo duur?

Canon-Eye

Forumguru
Het is dus niet zo dat er vanwege het instellen van VOI duurdere olie in moet. Elke dealer die dat beweert weet niet waar ie over spreekt.
Integendeel, die weet heel goed waar hij het over heeft: over zijn eigen cashflow namelijk.
Hij hoopt alleen dat de klant dat niet weet... :jaja:

Bart1979

Actief lid
Dat is ook weer zo. Als een dealer dat soort praktijken hanteert om zijn geld binnen te halen dien je meteen rechtsomkeert te maken.

Bart1979

Actief lid
Gisteren heeft mijn Fabia GL de 60k beurt gehad.
Totaal rekening: 365 Euro.

Uitgevoerd:
- Olie (longlife 5w30, Texaco Havoline) + filter
- Luchtfilter vv en behuizing reinigen
- Brandstoffilter vervangen
- Remvloeistof verversen
- Remmen schoonmaken achter
- Remtrommels achter laten spuiten (matzwart) vanwege roest, zag er niet uit. Nu weer erg netjes!
- Grote inspectie
- Set ruitenwisserbladen voor vervangen
- Uitlezen motormanagement
- Gebruik leenauto (gratis)

Kortom, ik denk een nette prijs.

We kunnen weer karren!

Groet,
Bart

Bart1979

Actief lid
Zoals je wel aan de prijs kon aflezen was dit niet bij de dealer. Mijn 'huisgarage' is een Vakgarage in de buurt, die erg goed werk levert voor een eerlijke prijs.

mzzls1

Senior Member
De auto is toe aan een grote beurt(longlife onderhoudsbeurt). De remvloeistof moet ook ververst worden voor de 1e keer. Dit omdat de auto bijna 3 jaar oud is en dan hoeft u hier niet extra voor terug te komen.
Elke 60 000km moeten het brandstof filter en luchtfilter vervangen worden. Elke 30000 km het interieur filter
De totale kosten zijn dan 475 euro incl. BTW voor alle punten die hierboven besproken zijn.

Schrik mij dood...Dit is 1/3 van mijn netto inkomen...Is wel bij een Skoda service punt, dit in verband de garantie polis die ik later via Skoda heb gekocht.

peterrapid

Forumguru
Is veel geld @mzzls1 maar nog niet zo heel lang geleden gingen de wagens elke 10 à 15K binnen voor een onderhoud die ook vlug 200€ ging en een groot onderhoud ook een 300€ kostte. Dus als je wat km doet dan doe je wel voordeel met enkel onderhoud elke 30K. Maar het blijft een grote hap uit iedereen zijn budget dat is zeker.

Canon-Eye

Forumguru
Schrikken - en vooral "je dood schrikken" - is vandaag de dag toch echt niet meer nodig volgens mij. De meeste merken hebben vaste prijzen voor beurten, dus als je die te verwachten kosten vooraf in de vergelijking betrekt voordat je een auto uitkiest, weet je ook waar je per km aan toe bent.

Zelf maak ik dan op basis hiervan een maandelijkse reservering.
En zolang de kosten niet groter zijn dan het saldo van die reservering schrik ik nergens van... :pardon:

mzzls1

Senior Member
@Canon-Eye je hebt gelijk, dood schrikken is niet nodig.

Ik reserveer tot zover mogelijk ook geld voor onderhoud, alleen heb ik spijt van de aankoop van de verlengde garantie.

Blijft een hoop geld. Ik overweeg ook om de onderdelen zelf te regelen/bestellen, maar de garage laat nog weten of dat kan m.b.t de garantie.

Canon-Eye

Forumguru
'Verlengde garantie' is gewoon een verzekering waaraan iemand ook weer geld verdient.
Ik verzeker mij alleen tegen kosten die ik zelf niet kan dragen - en reparatiekosten van welk apparaat dan ook vallen nooit in die categorie...

mzzls1

Senior Member
Klopt, vandaar ook mijn spijt. In de toekomst zal ik er beter over nadenken.

Voor nu moet ik het ermee doen, dus naar de Skoda dealer.

Bovenaan Onderaan