Fabia II met Xenon

Klopt, er loopt trouwens een draadje over dat oranje lampje! Komt bij veel mensen voor.
Ook ff overlegd, is puur signalering hoor! Echt absoluut niet schadelijk wel irritant!

Bij led moet je trouwens ook met weerstanden werken.

Xenon geeft beter licht, de kans dat ik er dan dus groot licht bij op zet is kleiner dan nu! Daarom maakt het mij nut er echt uit:) lampje heb ik nu ook al;)
 

piair1982

Forumguru
Is het niet te programmeren in de computer? Las ergens dat dit bij de O2 wel kan. Dan weet de computer dat 35watt ok is....
 

Noord26

Forumguru
Xenon geeft beter licht, de kans dat ik er dan dus groot licht bij op zet is kleiner dan nu! Daarom maakt het mij nut er echt uit:) lampje heb ik nu ook al;)

Grootlicht gebruik je idd vrijwel niet meer als je Xenon dimlichten hebt. Maar ik kwam erachter toen iemand met een nog half dicht gevroren auto voorrang nam terwijl die dat niet had.

Ben benieuwd naar de mogelijkheden en ervaringen van anderen omtrent het lampje.

Nogmaals, de Xenon zelf geeft geen storing bij inschakelen. Het gaat branden als je standaard H7 van het grootlicht aanzet. Zeer vreemd verhaal.
 

Br3cht

Actief lid
vandaag ben ik erachter gekomen dat ik H4 in mijn F2 heb zitten
zonder Can-bus controle

nu weet ik niet of ik in mijn koplampen dan zo'n set H4bi-xenon kan zetten
het zijn geen projector lampen.
 

Noord26

Forumguru
Kan zonder problemen. Echter met reflector koplampen heb je altijd strooilicht. Dat zit in de constructie van de H4 behuizing. Als je dan Xenon monteert krijg je ook zo'n 3x meer strooilicht en dat kan door andere weg gebruikers als storend worden ervaren. Het ziet er dan een beetje uit alsof ze niet goed af staan gesteld. Maar daar valt niets aan te doen.

Met H4 inbouwen heb ik aardig wat ervaring, maar nu ik eenmaal H7 heb geproefd zie je duidelijk het verschil tussen een lens en een reflector met after-market. Xenon vanuit de fabriek wordt tegenwoordig ook uitsluitend icm een lens-systeem geleverd. In het verleden zijn er een paar auto's af-fabriek met reflector koplampen icm Xenon (Volvo, Renault Laguna en Citroen C5). Daarbij zie je ook als duidelijk geen strooilicht en dat zijn kwalitatief wel erg hoogwaardige reflectoren.
 
Hey Noord26, ff een paar vragen voor je als expert ;)

Heb vandaag eens onder de kap gekeken.. De voedingskabels van de verlichting zitten bij ons (fabia II) achter de rubberen kap toch?! Hoeveel kabels gaan er door het rubber straks?

Die canbus kabel, is dat een losse kabel aan de ballast?
 

Noord26

Forumguru
Ik heb zelf de originele aansluiting naar buiten gehaald. Dus die gaat door de dop en de lamp. Verder niets. CanBus zit in de ballast ingebouwd bij mijn Lince set. Dat is een normaal uitziende ballast. Op de doos staat ook dat het een set is zonder hoge opstartspanning.

Ik denk dat jij een slimline ballast bedoeld?
 
ok, nee ik heb ook de canbus ballast besteld. met een 6000K setje en de adapter set :)

Zit er voor de ballast ook een bevestigingsbeugel oid bij?
 

Noord26

Forumguru
Die zit er standaard bij idd.

Ga je nog een software-update uit laten voeren van tevoren? Ik ben namelijk benieuwd of het probleem met het storingslampje dan weg blijft namelijk..
 

Noord26

Forumguru
Is het niet te programmeren in de computer? Las ergens dat dit bij de O2 wel kan. Dan weet de computer dat 35watt ok is....

De computer geeft geen melding bij de Xenons. Dat is juist het vreemde. Alleen wanneer je het 2e setje H7's voor grootlicht aanzet komt de melding.

:smiley29:
 
Ik heb mijn setje lince binnen :)

xenon-kit_1.jpg


xenon-kit_2.jpg


Kan nergens zien dat het de canbus ballasten zijn maar dat geloof ik dan maar :tongue:
 

Noord26

Forumguru
Als het goed is staat aan de buitenzijde van de doos, links-bovenin, dat het zonder verhoogde opstartspanning werkt. Op zijn Engels waarschijnlijk. Dat zijn het CanBus-ballasten.

Vandaag het geld terug ontvangen het het gehele pakket wat niet tot een volledige oplossing heeft geleid.
 
Klopt staat erop :)

Vandaag ff geprobeerd maar dat valt echt tegen! Inderdaad kom je bij de bijrijderskant er niet eens normaal bij :'( Kan die slag daar niet eens maken, heb nog wel zulke kleine handen.

In wk 52 toch maar door mijn broertje laten doen :tongue:
 

piair1982

Forumguru
Dus het setje van lince met adapter setje voor de h7 aansluiting moet goed zijn?
Zit er aan te denken deze aan te schaffen...
@supercows ik volg met hoge interesse jouw bevindingen. Hoor het graag.
 

Noord26

Forumguru
Dat setje werkte gegarandeerd idd. Heb alle mogelijke combinaties van Lince gehad.

Bij mij komt alleen de melding wanneer ik grootlicht gebruik, 'lamp defect' branden op het dashboard, totdat het contact uit is geweest.

Het is maar een klein slagje om het vast te zetten, maar je moet tegelijk ook een beetje duwen- anders gaat het helemaal niet..
 

Ted

Forumguru
Ik rij nu 3,5 jaar met xenon - overigens hetzelfde setje als bovenstaand getoond wordt ( uit Hong kong rechtstreeks en veel goedkoper) - echter bijna nooit mijn grootlicht meer gebruikt (deze is nog halogeen) omdat xenons gewoon perfect licht geven. Overigens de Fabia I heeft geen can bus en geeft ook geen meldingen.

Nog even voor de duidelijkheid: een xenon kan alleen met hoog spanning ontsteken anders is het geen xenon lamp en laat je niets wijsmaken.
 
Nou eindelijk ze zitten er in. vond het in fabia echt een drama! Bijna hele auto moeten slopen:( bijrijders kant is echt een probleem.die adapters zijn ook beetje goedkoop moet ik zeggen. Maar goed ik rij met xenon 6000K rond. zal morgen nog ff wat meer posten.nu naar bedje toe:)
 

Noord26

Forumguru
Auto moeten slopen? Ik bouw het zonder slopen in hoor..

Heb je met schakelen naar grootlicht ook dat er een lampje op je dashboard blijft branden, want dat was voor mij de reden om alles weer uit de bouwen?
 
@noord26 jij gaf aan dat de bijrijders lampunit 1.5 cm spelling had met 1 schroef. Dit had mijn auto niet. We moesten dus wat extra schroeven losmaken (klinkt als halve auto..).
Daarbij hebben we het dieselfilter en de koelvloeistof losgemaakt om extra ruimte te krijgen. Ik heb het getest en krijg inderdaad dan dat lampje. Als je het contact uit en aan doet is die dan weer weg. Tjah is gewoon signalering. Vind het niet zo spannend..

Het inbouwen van lamp aan de bestuurders kant was zo gedaan. de ballast hebben we aan de accubak vastgemaakt.

Het inbouwen aan de bijrijders kant was echt lastig. Hier zijn we een dikke 2 uur mee bezig geweest. Leek er op dat de meegeleverde adapter niet lekker erin wilde :( dit maakte het ellende lang helaas. Hierdoor oa koelvloeistof bol losgemaakt en het dieselfilter. Omdat we de adapter er toen nog niet goed inkregen (1 kant maar) hebben we besloten om de lamp unit los te maken. Hierdoor moet je de onderste lampen er ook uithalen etc. Deze ballast hebben we aan filter bakje vast gemaakt.

hieronder wat foto's, er staan er meer in het album. zal nog even foto's schieten van overdag en plaats van ballasten. Deze zullen wel in het album komen gezien ik niet zoveel plaatjes kan plaatsen hier.

ruimte_maken.jpg

koelvloeistof bol eruit en dieselfilter

lamp_unit.jpg

Lampunit er onder uit om de lampunit speling te geven.
verschil.jpg

Duidelijk verschil toch?

Ben in donker van Amsterdam naar Zwolle gereden en kan niks anders zeggen dan WOW wat een mega verschil!
 
Bovenaan Onderaan