Fabia II met Xenon

Noord26

Forumguru
CanBus ballasten hebben ferrietkernen over de interne bedrading zitten. Supercows heeft ook geen last van storing in radio-ontvangst.

vinshi

Lid
heb vandaag ook de 6000k xenon bij lince besteld + adapters ik heb aleen de lampen besteld want ik heb de balasten van mijn vorige pilot pro set nog liggen.(werkte goed in mijn vorige roomster met projector lampen) Maar hier was een lamp van stuk,dus maar meteen 2 lampen besteld heb ik tenminste 1 reserve liggen.De auto komt over 2 a 3 weken. is deze week geproduceerd.

Noord26

Forumguru
Dat is vanwege het lens-systeem van de Greenline. Tegenwoordig zie je maar al te veel auto's met normale reflector-koplampen icm aftermarket Xenon en dan merk je direct het strooilicht. Blijft toch jammer dat er geen Xenon als optie mogelijk is bij de Greenline.

Heb je nog gedacht aan het sproei-systeem? Ben zeer benieuwd!

Ik wacht ook nog op een reactie van Buell. Die zou de auto uit laten lezen vanwege dat lampje, bij grootlicht, wat er mogelijk is. Mijn auto gaat 1 feb naar de dealer (wat kleine puntjes) en als er dan iets bekend zou zijn omtrent dit geheel zou ik dat zeer kunnen waarderen. Bouw ik zeker voor die tijd er weer Xenon in..

EDIT/AANVULLING:

Moest nog de koplamp afstellen in de hoogte, omdat ik nog 3 weken moet wachten voordat de auto bij de garage voor een volledige nakijk-beurt terrecht kan. Toen maar gelijk in 1 lamp Xenon in gebouwd, kon het niet laten... Natuurlijk aan de bestuurderskant dat zat er in 20min netjes weg gewerkt in. De bijrijderskant doe ik denk ik zaterdag, wanneer ik er alle tijd voor heb. Nog tips Supercows?

Ziet er wel onzinnig uit momenteel met 1 lamp in 5000K Xenon en 1 lamp een normale H7 lamp. Het verschil zie je nu erg goed..

:uitlachen:

Noord26

Forumguru
Vandaag de andere ingebouwd... Foto heb ik helaas niet aan gedacht.

Collega's zeiden wel dat ik een kapotte koplamp had. Maar die zagen alleen het verschil tussen de twee... Dat zegt in feite genoeg over het verschil in lichtopbrengst.

wanderer

Senior Member
was dat nog erg problematisch met de beschikbare ruimte?
hoelang heb je erover gedaan?
enne koplampsproeiers, heb je daar al een oplossing voor?

Buell

Lid
De 26ste heb ik een afspraak staan en gaan ze het controleren en oplossen.

Ik hou jullie op de hoogte

Ciao

Noord26

Forumguru
was dat nog erg problematisch met de beschikbare ruimte?
hoelang heb je erover gedaan?
enne koplampsproeiers, heb je daar al een oplossing voor?

De ruimte valt op zich mee als je 2 boutjes mee los haalt. Ik heb mijn vriendin de lamp laten draaien. Want ik kan er wel achter komen, maar kan dan niet meer ver genoeg draaien. Het los draaien van de originele H7 ging nog het moeilijkste. Zat er aan de bijrijderskant toen ook in een uurtje in.

Koplampsproeiers heb ik nog geen oplossing voor. Ik wacht even af wat er mogelijk is. (En anders voor apk even de normale lampen er in zette.. Dat heb ik niet hardop gezegd overigens..)

Het 'probleem' is dat het lampje op het dashboard van defecte verlichting gaat branden en blijft branden wanneer je schakelt naar grootlicht, of seint met grootlicht. Dat gaat pas weg als het contact uit gezet wordt. Dit ligt niet aan de Xenon, maar aan de boordcomputer van de Fabia. Zowel de Lince als Pilot sets hebben hier mee te maken.

@ Buell, ik ben benieuwd!! De mijne gaat 1 feb naar de garage voor andere puntjes. Kunnen ze gelijk de storing mbt Xenon weg werken?

BTW de garage waar ik ben geweest, kameraad van me broertje, zou de auto zo goedkeuren.. Ik twijfel nog ff met sproeiers. Deze gaan er overigens pas deze zomer in omdat het weer dan wat aangenamer is :)
Ik zal het hier posten zodra ik eraan begin.

Ik zit met het volgende.
1) Geven sproeiers op huidige pomp voldoende straal? Theoretisch gezien kom ik dan legaal door apk (gezien mijn 1e zin vraag ik mij af of het moet)
2) Een extra pomp incl reservoir kan ik nergens zo ff kwijt. Dus..

Noord26

Forumguru
Voor de apk zouden er idd koplampsproeiers op moeten zitten. Leuke is dat ik ze nog gecontroleerd heb zien worden tijdens een apk. Naar de hoeveelheid en waar het sproeit doet er ook al niet toe volgens de apk regels. Het moet er gewoon op zitten. Of het iets nuttigs doet staat er niet. Letterlijk: auto's moeten voorzien zijn van sproei-installatie". Of het echt over je koplampen heen sproeit of niet doet er totaal niet toe, volgens de regels..

Buell

Lid
Goedenavond,

Ff een vraag aan Supercows en noord26, hebben jullie de koplamp wel in z'n geheel losgekregen of was het gewoon friemelen met de ruimte die je hebt.

Noord26

Forumguru
Ik kon er niet achter komen waar de koplamp los moest aan de onderkant. Lekker friemelen dus.. Inmiddels een paar in- en uitgebouwd. Nu ik weet waar de, letterlijke en figuurlijke, knelpunten zitten en is een volledig setje binnen een uur netjes ingebouwd.

Buell

Lid
Ik denk dan dat die achter je bumper zitten, maar waar zitten de knelpunten dan, dan weet ik dat voor de volgende keer als ik een lamp eventueel moet vervangen.
Thnx

piair1982

Forumguru
Ik heb af fabriek de sproeiers, ze geven wel wat meer druk af. Daarnaast heb ik meedraaiende koplampen.
Ben beetje bang hoe gevoelig xenon is i.c.m. de bovengenoemde opties. Bij de originele poster zijn de armaturen beschadigd.

Bovenaan Onderaan