Fabia II met Xenon

Noord26

Forumguru
Heb je er nog aan gedacht om het geheel apk-waardig te krijgen? Want dan heb je nog een sproei-installatie nodig.
 
Zeker, dit gaan we dit voorjaar een keer doen. Hiervoor moet de bumper er namelijk af. Xenon was voor nu al meer dan voldoende :tongue:
Vraag me nog wel af of de sproeiers bij de huidige tank + pomp (wil het via de achterruitsproeiers laten gaan) wel voldoende druk geeft. Maar dit zien we ter zijner tijd wel :)
 

Ronnie

Forumguru
De achterruitensproeier levert veel te weinig druk+ opbrengst;
Voor een koplampreinigingsinstallatie is er een speciale hogedruk/vermogens pomp
geinstalleerd....
 
Oké dat zou kunnen. Je bent verplicht sproeiers te hebben. staat er ook ergens waar dat aan moet voldoen? Volgens mij niet. Ze verkopen namelijk ook gewoon de set zonder de pomp! maakt het goed schoon nee vast niet! Helpt het? Vast wel een beetje! Ik was de auto elke week dit is het beste om vuil eraf te krijgen imho.
 

Noord26

Forumguru
De sproeier van mijn GL op de achterruit sproeit anders behoorlijk hoog en veel. Kennelijk zit er verschil tussen?

Iemand nog ervaring met Pilot vanwege geen storing op de boordcomputer?
 
In mijn foto album trouwens nog 2 foto's geplaatst van hoe de ballasten zijn gemonteerd. voor wie daar nieuwsgierig naar is!

Neem aan dat de pilot xenon dezelfde problemen kent.. Maar blijkbaar heeft niemand dat nog ism fabia:)
 

Noord26

Forumguru
Heb je de originele aansluiting nu buiten door de rubberen dop gehaald of heb je alles erin gestopt? Want ik merkte dat het vrijwel onmogelijk was om alles er in te krijgen, zonder dat er draden tegen iets aan zaten; hetgeen op langere duur het omhulselmateriaal kan beschadigen. Met weer de nodige gevolgen..

De ballasten kun je op veel plaatsen kwijt.
 

Buell

Lid
Goedendag ieder,
Allereerst de allerbeste wensen voor 2011.

IK heb het van Pilot en heb het zelfde probleem, ik heb het bij me dealer voorgelegd en die gaan mijn auto uitlezen en meedenken hoe het mogelijk is.

Verdere details volgen.
 

Noord26

Forumguru
Hiernaar ben ik zeer geinteresseerd! Want dan ligt het echt aan de boordcomputer van de auto en niet aan de Lince set. Ik erger mij enorm aan lampjes die niet horen te branden en heb daarom de Xenon zelfs weer er uit gehaald..


[MODERATORBREAK]Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Buell

Lid
dat is wat overdreven uw reactie, het is maar een waarschuwingslamje.

Het is alleen vreemd dat als je een set koopt die bedoeld is voor auto met canbus en geen foutmelding krijgt,zodra je een seintje geeft of grootlicht voert dan verschijnt het symbool.

Tot horens.
 

EdK

Forumguru
zal toch iets met de weerstandsmeting zijn die de canbus klaarblijkelijk doet !?
Want weet niet hoe de canbus meet dat er bv een lamp defect is, maar me gevoel zegt dat hij dit doet door een weerstandsmeting
Dit gebasseerd op de vermogensweerstanden die je bij niet canbus leds moet gebruiken.
dus kans is groot dat als je een weerstand over de + van het grootlicht en de min zet dat jullie probleem verholpen zou zijn
En dus een productiefout van de leverancier zou moeten zijn die dit niet ondervangen cq getest heeft in een wagen
 
Ik heb meteen alle verlichting samen getest! Als ik grootlicht geef, inderdaad het waarschuwingslampje. Als ik mistlampen voor doe niks aan het handje, mistlamp achter geeft ook waarschuwingslamp. Ach leer er wel mee leven. Xenon levert mijn inziens meer voordelen op dan dat ene nadeel.

Tja weerstanden erover.. Maar wat voor weerstand dan? De gehele 55 watt?

Voor LED moet je bijvoorbeeld zo'n joekel er over heen zetten. In mijn ogen gaat het dan het doel voorbij. Led =< 1 Watt, om het werkende te krijgen een 50 watt weerstand? ECH NIE :tongue:
Of je moet het echt alleen voor het uiterlijk doen en niet voor het energie verschil..
 

Noord26

Forumguru
Meer weerstand krijgt een 55W weerstand en dan nog een 35W van je Xenonlamp. Ipv de standaard 55W van H7 verbruik je nu 90W per lamp. Zo heeft Lince het persoonlijk uitgelegd. Het kan wel, maar hij werkt er zelf alleen in uitzonderlijke gevallen mee. Die weerstanden worden gloeiend heet. En de kap zit behoorlijk vol. Pas er mee op.
 
LOL dat gaat dus niet gebeuren..

Heb trouwens nu iets vaags.. als ik aan het rijden ben zonder de verlichting aan en doe de verlichting aan (ondertussen muziek aan het luisteren op MDI) dan springt de radio van MDI naar AUX?!
 

Noord26

Forumguru
Ik wacht nog op de ervaringen van Buell met een software-update icm Xenon. Op foutmeldingen zit ik niet te wachten. Wegen waar ik rijdt zijn over het algemeen behoorlijk verlicht, maar ik mis het stiekem wel. Zeker ik nu het proef gereden in de auto die mijn vader vorige week heeft besteld. Dat is een Mercedes E coupe met Xenon, welke ook automatisch met de bochten mee draait en aanpast op snelheid. De vergrotende stap tov alleen automatische hoogte verstelling..
 
Mijn Pa heeft dat in zijn Octavia :) Dat is zeker mooi! Ik vind Xenon echt helemaal top zou niet meer zonder willen.
Die software duurt nog wel ff ben ik bang, ze zijn hier al vanaf begin van op de hoogte nl. Wellicht met de eerste beurt!?
 

Ted

Forumguru
Dat storen op de radio voorkom je door over de 12v ingang van de ballasten beide ferrietkernen aan te brengen. Zowel storing over de radio als eventueel resetten van de dagteller (bij de polo van 96) wordt hiermede voorkomen. te kopen bij conrad!!
 
Bovenaan Onderaan