Fabia II met Xenon

Ronnie

Forumguru
@Ronnie dit heb je uit eigen ervaring??
Heb nog niemand gevonden namelijk die sproeiers heeft ingebouwd!
Vroeger bij autoschade's gewerkt, moesten altijd de bumpersproeiers na een schade vervangen; bij de kleinste lekkages kwamen de sproeiers al niet meer uit de bumper.
De extra pomp is ook met 20A afgezekerd, dit zegt al genoeg over het vermogen.
 

Bijlagen

  • Fabia2Ruitensproeierreservoir uit.doc
    114,5 KB · Weergaven: 33

Noord26

Forumguru
Is dat wel de correcte afbeelding? Want daar staat het reservoir getekend aan de bestuurderszijde en bij mijn Fabia zit het toch echt aan de bijrijderskant.
 

Ronnie

Forumguru
Is dat wel de correcte afbeelding? Want daar staat het reservoir getekend aan de bestuurderszijde en bij mijn Fabia zit het toch echt aan de bijrijderskant.

Is toch echt een Fabia2 van 2010, afbeelding komt uit Elsawin; "Electronisch Service Systeem"van VAG-Groep. Ik neem toch aan dat de getoonde tekeningen juist zijn...... Op bijgaande overzicht van de slotplaat/voorfront is de tank ook aan de linkervoorkant geplaatst.
 

Bijlagen

  • Voorfront Fabia2 2010.jpg
    Voorfront Fabia2 2010.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 62

Gieliovd

Forumguru
kijk eens naar zijn handtekening, is een heel andere fabia.......niet vergelijkbaar met de fgl..
Gelukkig heeft Ronnie slechts één tekening en alleen van zijn auto.

Niet dus.

Die man heeft alles!

Gaat niet uit de weg dat er bij andere motorisering andere locaties kunnen zijn. Ik herinner me volgens mij heel andere locaties voor de accu, reservoirs etc. voor de 1.4 16V, 2.0 8V etc. in de F1.
 

icecube

Actief lid
Ik weet dat Noord26 eerder in dit topic heeft gesproken over de Osram Halogeen H7 lampen van 65W. Nou zie ik bij diezelfde shop ook lampen van Narva Halogeen H7 80W. Mijn vraag is of dit met de CAN bus in modeljaar 2011 ook allemaal goed gaat en of hij dus een defecte lamp detecteerd als je er meer vermogen uithaald. Verder lijkt mij dat 80W ook nog weer meer warmteontwikelling heeft.

@Noord26: ben je nog steeds tevreden over de 65W lampen en wat denk jij van de 80W versie?

Als er andere mensen met ervaringen en/of adviezen zijn hierover hoor ik het graag.
 

Noord26

Forumguru
Ik heb idd de 65W gehad. Maar ik merkte reeds op dat collega's zeiden dat ik een kapotte koplamp had, terwijl er een 65W Osram in zat naast de Xenon 5000K..

Ik zou niet gaan voor 80W lampen ivm de warmte en je bedrading. Die 65W zit op het randje om langdurig te gebruiken. Waar ligt de grens natuurlijk wat je bedrading aan kan qua stroomsterkte en wat je koplampglas aan warmte aan kan? Xenon is minder wattage (35W) en geeft ook duidelijk minder warmte. Op langere duur dus zeker geen kans op storingen of beschadigingen op je bedrading en koplampglas.

Wie houd je tegen om ze er in te zetten? Ik weet dat bedrading iets meer kan hebben als waar het voor bedoeld is. Maar van 55W naar 80W is 45% meer belasting en daar zet ik dan wel vraagtekens bij. Ook kun je vraagtekens zetten bij de duurzaamheid van een 80W lamp, want het zwakke punt blijft de gloeidraad. Hierin scoort een Xenon natuurlijk ook een stuk beter.

Edit: CanBus gaf geen melding bij de 65W idd.
 

Noord26

Forumguru
Vandaag gemerkt dat bij het schakelen naar mistlicht ook het controle-lampje gaat branden. Net zoals bij schakelen naar grootlicht dus..

EDIT: Buell ik ben benieuwd, mijne gaat 1 feb voor wat puntjes.
 

Buell

Lid
Wat vaag joh, ik heb alleen het signaal als ik grootlicht geef, ik ga de 26ste van deze maand met dit probleem naar de dealer, en die hebben me belooft het probleem op te lossen.
Ik hou u en de rest op de hoogte.

Nice weekend
 
Ben erg benieuwd naar de uitkomsten! Zelf hoop ik over 'n paar maanden in een nieuwe Octavia te rijden. Deze auto wil ik ook graag uitrusten met aftermarket Xenon. 'k Ben er echter nog niet uit welke set ik moet kiezen. 'n Collega rijdt een Passat van 1,5 jr oud en hij heeft een gewone, niet speciaal voor CAN-bus bestemde Xenonset. Na ruim 100k km nog geen problemen zoals defecte ruitenwissermotor, knipperende lampen, niet startende lampen of foutmeldingen. Wel heeft hij in VAG-COM laten instellen dat hij Xenon heeft (zodat duty-cycle 100% ipv 90% wordt). I.v.m. LED stadslicht heeft hij eveneens de lampencontrole op stadslicht in VAG-COM laten uitzetten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de sets die het CAN-systeem voor de gek houden (Pilot Pro etc).

Verder hoop ik nog een keer aftermarket Xenon in de O2 FL te zien....
 

Noord26

Forumguru
Een gewone set werkt helemaal niet in de Fabia. Als je terug leest heb ik alle combinaties geprobeerd van Lince en de enige wat werkt is de CanBus ballast.

Een Octavia is toch gewoon met af-fabriek Xenon te leveren? Een Fabia GL niet namelijk. Anders had ik het zeker mee besteld.
 
Inderdaad is een Octavia wel af fabriek met Xenon uit te rusten. Ik wilde echter persé een 20% bijtelling auto (lease). Helaas was Xenon niet los te bestellen. De uitvoering die dit wel heeft, zou me per maand teveel kosten.
'k Moet nog maar ff goed gaan zoeken en rondkijken. 'k Heb in ieder geval nog een paar maanden!
 

piair1982

Forumguru
De polo en ibiza zijn wel af fabriek te voorzien van xenon. Misschien dat dit iets helpt?
Daarmee bedoel ik of een origineel setje dan in de fabia in te bouwen is.
 
Mist heb ik alleen voor en achter aan dan LAMP :D Voor mistlampen alleen niks aan het handje.
Die radio wordt ik wel beetje tureluurs van :tongue: elke x bij later starten van lampen (dus na tijd rijden met alleen daglicht) springt de radio naar aux !?? heel apart.
 

vinshi

Lid
Ik heb ook nu de greenline en heb er meteen 6000k xenon ingezet van pilot maar ook ik heb de waarschuwing bij grootlicht. Verder geen problemen ondervonden.xenon was binnen 45 minuten ingebouwd.Zonder slopen van mijn auto.
 

Noord26

Forumguru
Heb je ook de melding als je mistlamp voor en achter aan zet?

Als je hem nu hebt, klopt je handtekening niet meer..
 

Noord26

Forumguru
Dan zijn er diveren die wachten op Buell en de belofte van zijn dealer om die melding uit te schakelen..
 
Bovenaan Onderaan