sgl49;Ik had vroeger op mijn Alfa Juliette geweldige mistlampen die ook als bermlampen dienst deden.
[/QUOTE zei:
Mistlampen aan de voorzijde mag je alleen bij mist, en hevige sneeuw en regen gebruiken.
Bermlichten (breedstralers/verstralers) vallen onder grote licht.
Daardoor is de wettelijke toepasbaarheid maar heel klein.
Als je niet goed kunt zien met de standaard verlichting, dan zou daar een probleem mee kunnen zijn, of de snelheid ligt te hoog, of is er wellicht een probleem van medische aard ?
Het is gewoon vervelend dat er blijkbaar veel mensen zijn die niet weten hoe het hoor.
Hoe vaak kom je niet auto's tegen op een prachtige zomeravond, de mussen vallen zowat van het dak, met de mistlampen aan.
En in deze tijd van het jaar met van die scherpe blauwige koplampen, alleen maar om op te vallen. En zowat je medeweggebruiker van de weg te schijnen.
Het heeft niks meer met verkeerveiligheid te maken. Daar is het uiteindelijk toch allemaal om begonnen.
Kijk als je een set-Xenon koopt die wettelijk is toegestaan met alles wat daarbij hoort, dan is er niks aan de hand.
Maar tegenwoordig is er alleen maar wildgroei aan verlichting, en niemand die er oplet.
Sorry, maar dat moest ik even kwijt.