Cordoba
Forumguru
wat ik me alleen afvraag bij het dashboard of de radio / media en niet navi scherm is opgebouwd dmv een DIN2 module met een afdekrand ?
Dit met achterliggende reden of deze verwijderd kan worden en er een een DIN2 navi alla Zenec bijvoorbeeld er ingezet kan worden ...
Eerlijk gezegd ben ik er ongezien van overtuigd dat het onderhuids een DIN2 apparaat is, of als ik er heel erg naast zit, een enkel DINs. De reden is simpel: Skoda/Vag is geen electronicafabrikant, en zal dus geen complete fabriek op willen zetten om de audio te fabriceren. Normaal gesproken, zijn alle audio/navi apparaten van welk automerk dan ook, gewoon een apparaat uit de kast bij een grote electronica-fabrikant. Zo'n electronica-fabrikant, doet de research & ontwikkeling voor zo'n apparaat, en smeert die kosten uit over de apparaten van zijn eigen merken, en over alle apparaten die ie voor derden maakt. Alleen ander frontje, en dergelijke en je hebt een apparaat voor automerk X, en de autofabrikant probeert de aanpassing zo te maken, dat de consument denkt dat ie niet om het automerk heen kan. In de jaren 90 kwam bijvoorbeeld Opel met 'eigen' radio's zonder display, het display zat al standaard gemonteerd op het dash van iedere Opel van die generatie. In werkelijkheid waren dit gewoon Philips radio's met een frontje zonder display, en een stekker aansluiting voor het display in de auto.