Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Canon-Eye

Forumguru
Hoe kan je nou in deze tijd een auto zonder navigatiemogelijkheden op de markt zetten?
Juist goed dat ook in deze tijd een auto geleverd kan worden zonder je zo'n achterlijk duur diefstalgevoelig pokkeding op te dringen!
Dan kan de klant tenminste gewoon zelf beslissen waaraan hij z'n centen wil besteden.
Een auto die niet zonder Columbus of Amundsen o.i.d. geleverd kan worden, hoef ik niet.

henriz

Forumguru
Juist goed dat ook in deze tijd een auto geleverd kan worden zonder je zo'n achterlijk duur diefstalgevoelig pokkeding op te dringen!
Dan kan de klant tenminste gewoon zelf beslissen waaraan hij z'n centen wil besteden.
Een auto die niet zonder Columbus of Amundsen o.i.d. geleverd kan worden, hoef ik niet.
Dit is niet helemaal wat @krukas zei.
Het is niet slechts zo dat de Fabia zonder Columbus of Amundsen geleverd kan worden, de Fabia is enkel zonder Columbus of Amundsen verkrijgbaar. Geen keus voor de klant dus.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb vooral een hekel aan getild worden d.m.v. veel te dure apparaten alsmede dure en schaarse updates - en ook wel aan de m.i. meestal verkeerde positionering van de schermen.
Verder is er niks mis mee, hoor... :)

Overigens zou het me sterk verbazen als ze toch niet de optie zouden gaan aanbieden. Zo'n uitgelezen kans om vrijwel ongemerkt te 'zakkenrollen' zullen ze toch zeker niet laten lopen?

Berry

Senior Member
waar lijkt die achterkant op van de nieuwe Fabia
Van deze week stond ik er achter 1157382_6.jpg 1157382_7.jpg De Fiat Stilo 5 deurs (in het echt meer dan op de foto)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
En dat het in de kinderschoenen staat is dan nog niet zo erg als ze beloven dat ze regelmatig met graties updates komen...
Dan is alles niet zo erg omdat je weet dat het met een jaar wel goed is...
Maar ja ......

E

Ex-lid 2926

Zou Skoda voor de Fabia niet een Simply Clever oplossing hebben bedacht om de oude trouwe wegenkaart op te bergen? En een gewone TomTom of Garmin vind ik voor die enkele keer dat ik per jaar een navigatiesysteem nodig heb meer dan prima. En tijdens een verblijf in een vreemde omgeving koop ik toch altijd nog als eerste een (wegen)kaart. Daarop vind ik de mooie plekjes waar ik eventueel met behulp van het navigatiesysteem naar toe wil rijden. Zo'n groot ingebouwd scherm vind ik prachtig, maar de prijs voor die appararaten inclusief de updates vind ik buiten proporties. Met gratis Lifetime Updates zoals TomTom of Garmin wordt het iets dragelijker en klantvriendelijker. Zou je mogen verwachten bij een auto van rond de 20 mille.

Cordoba

Forumguru
@Harrie D wegenkaart kan in de 'zakken' aan de achterkant van de voorstoelen, zie ook de 140 foto's waar ertromp een linkje naartoe heeft geplaatst.

Ik zie dat het zijknipperlicht in de spiegel duidelijk uitsteekt, dat betekent dat die heel veel kapot gereden gaan worden.:mad:
Een ander mogelijk zwak punt van de nieuwe Fabia: de hendels om de deuren te openen, zijn erg hoekig vormgegeven, afhankelijk van de gekozen materialen, betekent dat ook een behoorlijke kans op vermoeiingsscheuren en uiteindelijk afbreken van die hendels.

De foto's zullen volgens traditie wel van de meer aangeklede versies zijn, dus het zal er wel mooier uitzien als de doorsnee auto die straks wordt afgeleverd.

Antera

Donateur
Ik heb net vernomen van de dealer waar ik altijd kom dat ik zodra de Nieuwe Fabia binnen komt ik er langs mag gaan om deze eens softwarematig uit te pluizen. Als deze ook op de MQB basis komt te staan net als de nieuwe Polo dan denk ik dat er nog vele leuke tweaks gaan volgen.

Ben erg benieuwd

ertromp

Forumguru
Wanneer zal de Faab 3 bij de dealer staan? Ik zal ook m'n interesse bij de mij bekende dealers eens uitgooien voor een VCP en VCDS sessie

AvB

Senior Member
Volgens mijn dealer (Skoda Wils, Valkenswaard) half december (maar ik laat 'm op 2 januari 2015 op het kenteken zetten).

Bovenaan Onderaan