Gisteravond op uitnodiging naar de Fabia premiere van de Broekhuis vestigingen Hoogeveen, Assen en Emmen geweest. Werd gehouden in het museumdorp Orvelte. Leuk aangekleed, goed georganiseerd. Na het parkeren van je auto werd je met een nieuwe Superb met chauffeur naar de lokatie gebracht waar de introductie plaats vond.
Inleidingen van de Broekhuis directie en Pon en vervolgens de onthulling van de Fabia III HB. Buiten stonden een aantal prachtige klassieke Skoda's tentoongesteld, eigendom van het Skodamuseum. En ook de 3 generaties Fabia naast elkaar, allen in het wit. Heel mooi. En ook nog eens goed verzorgd met een hapje en een drankje.
De nieuwe Fabia komt in het echt veel beter over dan op de plaatjes. Door de toegenomen breedte is de auto veel beter in balans dan de oude. En vanbinnen is het een zeer ruime auto. De zit achter het stuur is zeer goed, ook met mijn lengte (1.90). De afwerking prima. De Fabia is ook duidelijk ruimer dan zusje Polo. Aanrader is de optionele sportstoel. De nieuwe Combi was helaas nog niet aanwezig. De informatiefolder bevatte alleen de specificaties van de benzineuitvoeringen. Als het maximum aanhangwagengewicht 1200 kg had bedragen i.p.v. 1100 voor de 1.2 TSI zou ik de Fabia op mijn verlanglijstje plaatsen. Nu is het helaas geen alternatief voor mijn Octavia.
Firma Broekhuis; bedankt!