Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Noord26

Forumguru
Zondag de 23e introductie hier in Tilburg. Kunnen vanuit de dealer gratis naar de film. Maar we lopen de 27e even binnen. Ben niet zo van de massa histerie tijdens een introductie..

driesp

Senior Member
Alleen te zien tijdens de vip-premieres inderdaad, daarna rijdt de vrachtwagen weer door naar de volgende dealer.
Ook lastig dat alleen de hatchback te zien zal zijn.
(om die reden, en vooral de beperkte oplage first editions en inruilactie, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en de combi III vanaf de mooie plaatjes en tekst besteld).

driesp

Senior Member
heb ik al :-) #685 :
wel op facebook :-). prachtig...
besteld: de combi style met tech pakket. race blue, met panoramadak... ik kan niet wachten!

zijn dat de 17" prestige velgen van het tech pakket trouwens?

Kon e.e.a. wel aardig inschatten trouwens, er stond een Rapid spaceback in raceblue en met panodak in de showroom.

Noord26

Forumguru
Als de introductie is geweest staan ze gewoon in de showroom is mij door de dealer verteld. De combi komt pas in januari beschikbaar in de showroom. Natuurlijk wel te bestellen: 16-20 weken levertijd.

Maar goed, het zou niet eerste keer zijn dat een dealer er naast zit met het verstrekken van informatie.

AvB

Senior Member
Ik heb van mijn dealer begrepen dat de door hem bestelde demo-auto('s) midden december worden afgeleverd.
Misschien bedoelt jouw dealer dát wel, de introductie tour is dan namelijk voorbij.

Noord26

Forumguru
Ik heb van mijn dealer begrepen dat de door hem bestelde demo-auto('s) midden december worden afgeleverd.
Misschien bedoelt jouw dealer dát wel, de introductie tour is dan namelijk voorbij.

@Corné de Kluijver

Heb een donkerbruin vermoeden dat de dealer er even naast zit en jij gelijkt hebt met half december pas in de showroom!

Ga toch een offerte laten opmaken als de SuperB de 27e binnen gaat voor een winter-check. Als ik zo eens reken wat de Fabia 3 Combi in meest luxe trim kost in aanschaf, onderhoud en andere vaste lasten kan dat incl afschrijving wel eens minder zijn als de SuperB. En dat terwijl je qua ruimte voorin en in de kofferbak er niet zoveel op achteruit gaat. Maar dan wel in een splinternieuwe auto rijdt.

Verleidelijk. Ik weet wat de SuperB namelijk als inruil nog deed een maandje of 2 geleden en dat zou betekenen dat wij in 2 jaar tijd nog tussen 4 en €5000,- zouden hebben afgeschreven. Op dit formaat auto een prima uitgangspunt. Enige waar ik echt tegen aan loop is de meerprijs voor DSG, waar ze gelijk de 110pk uitvoering aan koppelen. Dat is dus maar liefst €3100,-. Aangezien vrouwlief net zo graag zelf schakelt geen DSG op de offerte dus..

Aan de andere kant: zou ik het gaan merken de halvering in vermogen en koppel van de huidige bolide? Ik denk het niet. Zoek ik sensatie pak in de 2-wieler en een TSI-tje voldoet ruimschoots in dagelijks verkeer.

Ik zit wel vol trots te kijken naar al die fraaie kleurtjes hoor waar je uit kan kiezen. Wederhelft is gecharmeerd van het 'Sprint Yellow'. Toch eens in het echt bekijken!

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
qua techniek ga je dan een stapje vooruit, qua maandelijkse lasten 2 stappen terug, maar in ruimtelijk comfort ga je ook 2 stappen terug, de Fabia 3 is een prachtige auto, maar kan in mijn geval niet een S2 vervangen.....

Noord26

Forumguru
Ik heb een Fabia 2 Combi gereden en de 3 is maar liefst 9 cm breder? En die Fabia 2 was al niet krap te noemen. Nu weet ik dat jij 2meter (of langer zelfs) bent en dan begrijp ik dat je niet in een Fabia kan/wil stappen als daily -drive.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Zaterdag aanstaande even naar Rijnwoud in Rotterdam om een offerte voor de Faab 3 te laten maken, ben benieuwd wat daar uit gaat komen........ Hopelijk volgend jaar een nieuw forumlid er bij in de vorm van mijn wederhelft ;)

Is hier nog iets leuks uitgerold of moet je nog wachten tot december met bestellen, als ze weer het einddoel moeten halen?

Ik vind deze kleur wel erg fraai staan eigenlijk:

Welke is t?

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
ik heb een offerte die je in heel nederland niet scherper gaat krijgen @Noord26 en dat is geen bluf! Maar bewijsmateriaal ga ik niet leveren, of dt nu flauw is of niet :bloos: Komende week hoop ik dat de nieuwe werkgever van Renate de knoop doorhakt en dat de Fabia 3 Combi 1.2 TSI 90 pk First Edition Style in Moon White metallic, met Tech Pakket icm met 17" in bestelling kan gaan, als het zover is dan horen jullie dat direct uiteraard! :jaja:

Noord26

Forumguru
ik heb een offerte die je in heel nederland niet scherper gaat krijgen @Noord26 en dat is geen bluf! Maar bewijsmateriaal ga ik niet leveren, of dt nu flauw is of niet :bloos: Komende week hoop ik dat de nieuwe werkgever van Renate de knoop doorhakt en dat de Fabia 3 Combi 1.2 TSI 90 pk First Edition Style in Moon White metallic, met Tech Pakket icm met 17" in bestelling kan gaan, als het zover is dan horen jullie dat direct uiteraard! :jaja:

Exact dezelfde uitvoering van de Fabia (op de kleur na en pano-dak) kreeg ik vanmorgen in de email als offerte. Maar ik ga geen bijna €7000,- bij betalen op deze auto met als inruil de SuperB. In geen 7000 jaar..

Een goede nieuwprijs is het eerste, maar als ze weinig kunnen doen met de prijs van de inruiler heb je daar helemaal niets aan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan