Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

tjaptjup

Nieuw lid
Ja dat kan kloppen Joske. Maar ik ben hier nieuw en heb de andere onderwerpen nog niet gelezen :D
We hebben dus wel al een bestelling gedaan maar dan zonder panodak.
En inderdaad, vrijdag maar even proberen en als het toch een panodak wordt dan moeten ze maar onze bestelling annuleren/aanpassen.

Noord26

Forumguru
Ja dat is nog binnen ons budget

Het dak kan niet open.

Heb je ervaring met een panoramadak, Noord26? Is het dak dan echt veel lager dan een gewoon dak zonder pano? De verkoper heeft ons wel een beetje bang gemaakt Aan de andere kant is dat ook weer een goed teken; hij is niet zo'n typische autoverkoper die je alles maar probeert aan te smeren...

Ik heb er ervaring mee in een SuperB met en zonder pano-dak. Maar dat is er eentje die wel open kan. Zelfs mijn schoonbroertje van 2,03 kan er prima in zitten.

Denk dat de kleine man van 6 maanden op de achterbank er nog het meeste van geniet. ;)

CDK

Forumguru
@tjaptjup, welkom hier, misschien wil je jezelf nog even voorstellen in het meet & greet topic?

Ik ben 2.03m en heb gereden met de F3 hatchback met panodak en voor mij was dat geen enkel probleem, dus ik verwacht met 1.91m helemaal geen enkel probleem, het is echt prachtig en als het binnen budget is zou ik het zeker doen!!

Canon-Eye

Forumguru
Je eigen lengte is hierin niet het enige criterium, ik ben maar 1, 80 , maar ik zit vrij rechtop, en kom ook regelmatig in contact met de hemelbekleding.
Klopt. Mijn vrouw en ik verschillen bijna 20cm in totale lengte, maar zij heeft verhoudingsgewijs korte benen en een lang bovenlijf. Prettig gevolg daarvan is, dat de binnenspiegel van de Fabia niet versteld hoeft te worden bij wisselend bestuur...

Ik ben 2mtr en heb in Duitsland bij Skoda in de F3 gezeten met panoramadak en sportsoelen, geen enkel probleem en heb daarom ook meteen deze 2 opties besteld op de nieuwe F3 combi.

Doordat dit dak niet open kan is het plafond vrij hoog,volgens mij echt een stuk hoger dan geen panorama dak. toen ik 3 jaar geleden mijn Polo R-Line besteld had merkte ik dat ik niet in de polo met schuif kanteldak paste (dit omdat de geleiders en de constructie het plafond juist lager maken).
Dit is dus zeker niet het geval bij de Skoda.... dus als je +- 2mtr bent heb je absoluut geen probleem met het panoramadak!.

tjaptjup

Nieuw lid
Wat ben ik blij met jullie reacties! Bedankt hiervoor!
Ik ben maar een vrouw die eigenlijk maar weinig verstand van auto's heeft maar dit panoramadak wel erg mooi vindt! :cheer:
Dus ik hoop heel erg dat mijn vriend gewoon zonder problemen in de F3 met panoramadak kan zitten. :yeehaa:

Canon-Eye

Forumguru
Net zo prijzig als in alle andere modellen - en ongetwijfeld ook met kaarten die jaren achterlopen...
Maakt me verder niet uit, zolang ze ook maar zonder inbouwnavigatie geleverd kunnen worden.

EdK

Forumguru
- 30dagen map garantie via het updateportaal www.naviextras.com

Tsja je eigen TT zal nog wel niet versleten zijn.....
Maar met Naviextras zit het wat betreft de updates wel goed hoor, deze site word ook gebruikt door Zenec en mbt die prijzen en updates zit het wel goed.
Dus afhankelijk wat er door VAG (pon ) is afgesproken zal het hiervoor ook wel goed zitten

tjaptjup

Nieuw lid
Dag heren, we zijn zojuist terug van de VIP-avond voor de nieuwe Fabia. Er stonden 3 fabia hatchback en helaas geen één met een panoramadak. De auto met panoramadak staat ergens in het oosten van het land. We hebben echt 2 uur lang zitten praten met de verkoper omdat we er niet uitkwamen wat betreft het dak. Mijn vriend ging in één van de auto's zitten en de de afstand tussen zijn hoofd en het dak was 7 cm. Toen zei ik tegen de verkoper dat ik uit dit forum had begrepen dat sommige van jullie met dezelfde lengte als mijn vriend (of zelfs langer) in een hatchback met panoramadak hebben gezeten en merkten dat er voldoende hoofdruimte was. Toen zei de verkoper dat het panoramadak van de hatchback anders is dan van de combi. Panoramadak van de hatchback loopt van voor tot achter en kan niet open. Van de combi loopt het glazendak tot halverwege het dak en dit kan je dus wel kantelen/schuiven (zoals het panoramadak van de huidige Octavia). Omdat het panoramadak van de hatchback niet open kan, wordt de hoofdruimte dus niet minder. Maar bij combi wordt de hoofdruimte met panoramadak aanzienlijk lager (tot 5 cm). Hij adviseerde ons om dus geen panoramadak te nemen..... Maar als ik op de site van Skoda zelf kijk of op de facebookpagina van Skoda zie ik nergens kantel-/schuif panoramadak bij de Combi. Daarnaast zie ik geen verschil tussen panodak van de hatchback en van de combi. Weten jullie er misschien meer van? Want ik ben nu behoorlijk gefrustreerd :cry:

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
we zijn zojuist terug van de VIP-avond voor de nieuwe Fabia.
Was dat toevallig in Heerenveen (Nijehaske)?

Daar ben ik ook even wezen kijken, maar de oogst aan nieuwe Fabia's viel een beetje tegen. Wel een mooie RaceBlue versie met 81 kW en DSG - maar die is nog duurder dan mijn huidige behoorlijk compleet uitgeruste Greenline combi...

Ook nog geen definitieve informatie over de maximale trekgewichten en kogeldruk voor de diverse uitvoeringen, alleen de opmerking dat hetgeen er nu in de folder staat nog niet definitief hoeft te zijn.
Voorlopig een beetje vaag allemaal... :(

CDK

Forumguru
@ertromp gaat vandaag naar Essen Motorshow en als ik me niet vergis staat daar ook de combi, wat ik gelezen dacht te hebben is het panodak van zowel de hatchback als de combi niet te openen in tegenstelling tot de Octavia en Superb, maar @ertromp kan waarschijnlijk vandaag daar uitsluitsel over geven.

ertromp

Forumguru
@ertromp kom er eens in want jij hebt hem in real volgens mij gezien....??
Ik heb inderdaad in de hatchback gereden waarvan het panoramadak niet open kan en deze loopt door tot boven de passagiers. Het panoramadak voor de combi daar durf ik niets over te roepen hoe groot deze is

ertromp

Forumguru
@ertromp gaat vandaag naar Essen Motorshow en als ik me niet vergis staat daar ook de combi, wat ik gelezen dacht te hebben is het panodak van zowel de hatchback als de combi niet te openen in tegenstelling tot de Octavia en Superb, maar @ertromp kan waarschijnlijk vandaag daar uitsluitsel over geven.
Ik zal wat foto's maken van de combi en zeker van het panoramadak als die daar te zien is

Bovenaan Onderaan