Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

CDK

Forumguru
@tjaptjup, zoals @Ridley al aangeeft direct annuleren binnen 8 dagen, wat een schandalige reactie van die dealer zeg!! Ik ben zeeeer benieuwd of zijn verhaal gaat kloppen voor wat betreft dat panodak!!!

CDK

Forumguru
Inderdaad @Ridley, een heel verschil!!! Bij Rijnwoud in Rotterdam prima service!! In het verleden kwam ik er met Ames al niet uit, dus ben voor m'n 1e nieuwe VW al een keer naar de Koning in Krimpen a/d IJsel uitgeweken, maar wat ik nu van Duindam lees (er van uitgaande dat wat ik gelezen hebt klopt) dat verdiend de koude douche van Kassa!!

turboturbo

Forumguru
Ik wilde geen stemming maken toen ik dit allemaal las wat @tjaptjup schreef, maar ik kan me ook nauwelijks inhouden. Ongelooflijk!
Ik sluit me bij de laatste reacties aan.

Zo een bedrijf moet je echt een lesje leren. Je staat niet bij de kaasboer!

tjaptjup

Nieuw lid
Ik heb ook al meteen een klacht ingediend. Wat een belachelijke reactie. Ik kocht een auto van bijna 21.000 euro en werd zo onbeschoft behandeld. Hij is notabene de eigenaar van het bedrijf, dhr. Duindam zelf dus. Helaas heb ik de opdracht 10 dagen geleden getekend. Kan dus niet meer geannuleerd worden. Ik werd altijd wel goed geholpen door één van zijn medewerkers, dhr. Turfboer. Maar ik weet nu al dat ik mijn volgende auto niet bij deze dealer zal aanschaffen. En o wee als zijn informatie over het pano-dak niet klopt....

EdK

Forumguru
Ach je laat je skoda door hr Dd afleveren en gaat hierna met onderhoud meteen naar een andere dealer die in je buurt zit en ook de garantie wil afhandelen voor je...
Hoef je niet te wachten tot inruil en dan pas nieuwe dealer.
In deze moeilijke tijden voor de garage's denk ik dat dit niet zo moeilijk is hoor...

driesp

Senior Member
@driesp Waar heb je de combi met panodak besteld? Ik ga anders je dealer even bellen om te vragen of het klopt wat mijn dealer zei. Want mijn dealer is kennelijk mijn gezeur helemaal zat....:shutup:

Hoi tjaptjup: ik heb de onze besteld bij Hegeman in Arnhem (Paul Kramer, fijne man!).
Toen ik je reactie eerst las dacht ik: top, hij kan open! maar beter lezend... we gaan het hopelijk niet hebben over een normaal kanteldakje toch?
Als je belt: ik ben ook heel benieuwd of hij daar meer van weet!

Schuifdak zal dan wel in Leusden achteraf gemonteerd gaan worden...
Zal wel een domper worden voor de mensen die denken een pano dak te krijgen op de combi.

hangt dus van het soort dak af...
vond het panodak in de rapid spaceback erg mooi, en volgens de verkoper zou dat van de fabia hetzelfde zijn :thinking:

tjaptjup

Nieuw lid
@driesp
Deze bedoel ik... Hij loopt dus niet volledig door van voor naar achter. En door de schuif-/kantelconstructie wordt het plafond ongeveer 5 cm lager.

Bijlagen

• Screenshot_2014-11-29-22-45-56.png
    Screenshot_2014-11-29-22-45-56.png
    256,4 KB · Weergaven: 47

Ridley

Forumguru
Ik vrees ervoor dat dit niet het panodak is wat in de F3 combi zit. Een meerprijs van €140 tov de HB zijn alleen de kosten van het glaswerk...

Dat het dak niet doorloopt tot achter toe, is redelijk normaal. Dat zie je bij de Peugeot 508SW ook. Ongeveer 60% van het dak wordt glaswerk.

@driesp
Deze bedoel ik... Hij loopt dus niet volledig door van voor naar achter. En door de schuif-/kantelconstructie wordt het plafond ongeveer 5 cm lager.

Damn!, zoals ik al eerder aangaf heb ik mij huidige Polo moeten kopen zonder schuif/kanteldak omdat daardoor het plafond te laag voor mij was (2mtr).
Ik heb de F3 combi besteld met panoramadak, en hoop dat dit is zoals bij de hatshback anders heb ik toch een probleem.... (-:

Hoop snel antwoord te krijgen... stuur zometeen maar gelijk een mail naar mijn dealer...

tjaptjup

Nieuw lid
@Ridley Dat is dus wat de dealer ons heeft verteld... Hij heeft mijn vriend dus weten te overtuigen dat hij dat dak niet moest nemen.
De foto die ik hierbij plaats is volgens de dealer de Combi met een panodak die in Duitsland wordt geproduceerd maar niet in NL (vanwege de BPM-regeling).

Bijlagen

• Screenshot_2014-11-29-09-44-21.png
    Screenshot_2014-11-29-09-44-21.png
    443,9 KB · Weergaven: 36

Ridley

Forumguru
Het feit dat de Fabia nog niet live te bewonderen is als combi komt voor jullie extra beroerd uit :(

tjaptjup

Nieuw lid
Al die foto's heb ik aan mijn dealer laten zien. Maar hij blijft maar zeggen dat het in NL niet leverbaar is ivm de BPM-regeling. Een collega van hem is vorig weekend naar de Skoda fabrikant in Tsjechie geweest en heeft dit verhaal bevestigd. Zo'n dak is gewoon te zwaar voor de Combi als hij in deze gewichtsklasse wil blijven. In het buitenland is het weer anders. Dat beweert dus mijn dealer...

Bovenaan Onderaan