Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

tjaptjup

Nieuw lid
@ertromp Wat een prachtige foto's! Dank je wel!
Ik heb de dealer (Duindam Den Haag) zojuist gesproken. Hun reactie is heel teleurstellend. Eén van hun medewerkers is naar Tsjechie geweest afgelopen weekend. Het blijkt dat de nieuwe Combi voor Nederland een schuif/kantel glazendak krijgt. Alleen de Hatchback krijgt een volledig panoramadak dat niet open kan. Dat heeft te maken met de BPM-regeling. Zo'n groot panoramadak is te zwaar voor de Combi waardoor hij in de hogere gewichtsklasse zou vallen als een volledig panoramadak zou worden toegepast. Om die reden hebben ze besloten om voor Nederland geen panoramadak te maken voor de Combi, maar een schuifdak dat veel kleiner en lichter is. In andere landen bijvoorbeeld Duitsland gelden andere afspraken. Daar worden wel Combi's met panoramadak geleverd.
Ik balen balen balen :mad:

ertromp

Forumguru
Dat zal inderdaad verschil zijn Dld en NL. Ik heb op de beurs met een vertegenwoordiger van de Duitse importeur gesproken en daar komt toch echt het niet te openen panoramadak als optie in de Faab Combi.

tjaptjup

Nieuw lid
@driesp Waar heb je de combi met panodak besteld? Ik ga anders je dealer even bellen om te vragen of het klopt wat mijn dealer zei. Want mijn dealer is kennelijk mijn gezeur helemaal zat....:shutup:

Hetzer

Forumguru
Schuifdak zal dan wel in Leusden achteraf gemonteerd gaan worden...
Zal wel een domper worden voor de mensen die denken een pano dak te krijgen op de combi.

EdK

Forumguru
Wil je dealer geen geld aan je verdienen en is niet zeuren een belangrijker iets voor hem ??
Maar in Duitsland kopen dan geen optie voor jullie en importeren naar nederland ?

Laatst bewerkt:

tjaptjup

Nieuw lid
@EdK Hij was erg onvriendelijk aan de telefoon. Toen ik zei, "Sorry ik ben lastig.", zei hij, "Ja inderdaad."
Lekker klantvriendelijk!
Ik had het ook met hem over het importeren uit Duitsland maar hij zei dat invoerbelasting heel duur is en je dan met allerlei rompslomp gaat zitten. Tsja, denk dat ik het maar zo laat....

EdK

Forumguru
En bestellen dus bij een andere dealer !!!???
Zo'n dealer met zo'n antwoord is voor mij einde verhaal
Zijn er nog zat in nederland waar misschien nog meer kan dan je nu denkt...
Maw nooit op één paard wedden

Ridley

Forumguru
Thx voor de foto's @ertromp! Duidelijk en dan krijg ik een idee van wat ik nu eigenlijk besteld heb :D

Foto's zijn toch duidelijker als dat folderke van 2 A4-tjes waaruit ik besteld heb...

andrehj

Forumguru
Ik had het ook met hem over het importeren uit Duitsland maar hij zei dat invoerbelasting heel duur is en je dan met allerlei rompslomp gaat zitten. Tsja, denk dat ik het maar zo laat....
Natuurlijk zegt ie dat, hij verkoopt jou die auto liever zelf. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat importeren uit een ander EU land helemaal niet zo lastig is.
Het zou zo maar kunnen dat ik tegen de tijd dat een aantal essentiële accessoires leverbaar is (ACC, Navi, Xenon) en de meeste kinderziektes eruit zijn ook een Fabia ga kopen. Die zal dan zeker weer geïmporteerd worden.

Bovenaan Onderaan