Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Jan B.

Nieuw lid
Als je bij een niet Skoda dealer een trekhaak laat monteren, hoe zit het dan met het zogenoemde aanmelden of inleren bij de wagen.
Kan een niet dealer dit wel verantwoord doen, maw heeft hij de juiste apparatuur met software hiervoor, de Fabia III is wel een geheel nieuw model.

ertromp

Forumguru
Als je bij een niet Skoda dealer een trekhaak laat monteren, hoe zit het dan met het zogenoemde aanmelden of inleren bij de wagen.
Kan een niet dealer dit wel verantwoord doen, maw heeft hij de juiste apparatuur met software hiervoor, de Fabia III is wel een geheel nieuw model.
Klinkt op voorhand niet als een ideale combinatie maar natuurlijk kan ook een niet dealer een trekhaak aanmelden mits in bezit van bijvoorbeeld VCDS, VAG CAN Pro of ODIS 2.0

driesp

Senior Member
Ik ga er van uit dat eurotrekhaak die apparatuur heeft, én dat die specifieke kabelset voor de Fab3 het een probleemloos geheel maakt.
(Al blijf ik -nonono in ron's beschrijving ;) -vast mijn twijfels houden).

CDK

Forumguru
weet iemand toevallig de maximum kogeldruk voor de F3? De afneembare haak mag 75kg hebben heb ik al uitgedokterd....

Race Bleu 18inch

Senior Member
Misschien stottert hij in het dagelijks leven wel, en laat hij dat in tekst ook zien....

Ja misschien, en hoogst waarschijnlijk ben ik wel minder saai en stoffig dan de gemiddelde skoda rijder.
En ben ik niet zo bekrompen, lees pietlullig, en zielig om mezelf druk te maken om een paar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!etc :tongue:

En nu ik de foto bij Edk zie staan denk ik dat jij, Misschien wel, vrijgezel bent ! Suc6

Begrijp ook dat dit forum niet voor deze onzin bedoelt is maar soms vraagt een reactie om een reactie :)

@EdK ik heb nog eens naar jouw profiel gekeken en gezien het aantal reacties weet ik zeker dat je vrijgezel bent.
Ook viel mij op dat het aantal ........... ????????? En !!!!! Ruim aanwezig zijn in jouw teksten :nono:

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
weet iemand toevallig de maximum kogeldruk voor de F3? De afneembare haak mag 75kg hebben heb ik al uitgedokterd....
RTFM!
75 kg gaat em niet worden, want in die manual staat op pagina 133:
De maximale kogeldruk bedraagt 50 kg.
(Net als bij de F2 trouwens).

Edit: Op pagina 138 staat er nog een informatief plaatje bij, waarin netjes wordt aangegeven dat de maximale druk ook nog afhankelijk is van de plek van het zwaartepunt van de last (van toepassing bij een fietsenrek of bagagebak op de trekhaak).
Kogeldruk.jpg

CDK

Forumguru
lekkere bijdehandjes weer ook zeg...., @Joske als je Facebook in de gaten gehouden had, dan had je geweten waar m'n vrouw was :D en dat ik dus niet de beschikking had over TFM en ik zei al, iemand vroeg het me in een privé bericht.......

Bovenaan Onderaan