Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Race Bleu 18inch

Senior Member
Blij zijn wij, onze nieuwe Skoda Fabia is vanmorgen na 9 weken wachten geleverd, jammer zonder trekhaak de dealer wilde de extra kosten voor een afneembare niet op zich nemen. Onze in oktober al besproken fiets vakantie valt hierdoor in het water. Ik heb nog even een eventuele schadevergoeding gesuggereerd, maar dat was ook tegen dovemansoren.

Hallo wat een K.T streek van de dealer !!
Maar ik kan je misschien helpen !!??, ik weet inmiddels waar de trekhaak voor de nieuwe Fabia leverbaar is !!!!
De duurste is de afneembare met wagen specifieke kabelset !!! Voor ....... 320 euri !!! Interesse ?? Heb ook een bedrijf die 'm kan plaatsen, regio Arnhem Nijmegen !!

Race Bleu 18inch

Senior Member
Aan de ene kant begrijp ik de dealer ook wel, de uiteindelijk marge is niet meer wat het geweest is en als de klant ervoor kiest om het onderhoud uiteindelijk ergens anders te laten doen, dan durf ik wel te zeggen dat uiteindelijke winst nihil is !! Er wordt op dit moment alleen nog maar geld verdiend in de werkplaats, lees onderhoud, en de bonus uitkering bij de behaalde aantallen !!!!
Maar het had de dealer gesierd om misschien wel het verschil te delen !!

Maar de oplossing die ik aandraag, trekhaak incl wagenspecifieke, altijd doen !!!!, kabelset vanaf 226 tot en met de duurste verticaal afneembaar, a 320 euro is ca 575 euro goedkoper dan de dealer ex montage. Montage is goed zelf te doen maar zal bij een universele garage tussen de 150 a 200 euro liggen !!

CDK

Forumguru
na montage bij een (onafhankelijke)dealer wél even de trekhaak laten aanmelden in het systeem, anders gaat je PDC je proberen zenuwachtig te maken :D

driesp

Senior Member
Aan de ene kant begrijp ik de dealer ook wel, de uiteindelijk marge is niet meer wat het geweest is en als de klant ervoor kiest om het onderhoud uiteindelijk ergens anders te laten doen, dan durf ik wel te zeggen dat uiteindelijke winst nihil is !! Er wordt op dit moment alleen nog maar geld verdiend in de werkplaats, lees onderhoud, en de bonus uitkering bij de behaalde aantallen !!!!
Maar het had de dealer gesierd om misschien wel het verschil te delen !!

Maar de oplossing die ik aandraag, trekhaak incl wagenspecifieke, altijd doen !!!!, kabelset vanaf 226 tot en met de duurste verticaal afneembaar, a 320 euro is ca 575 euro goedkoper dan de dealer ex montage. Montage is goed zelf te doen maar zal bij een universele garage tussen de 150 a 200 euro liggen !!

dat klinkt goed, Race Bleu (of blue ;) ).
ik zit te wachten op het telefoontje vd dealer, maar als die het over bijbetalen heeft neem ik direct contact met je op.
dit typend bedenk ik, misschien moet ik dat evenwel wel doen; als ze de vaste niet kunnen leveren is er een mogelijkheid het goedkoper via jou te regelen?

Race Bleu 18inch

Senior Member
Geen probleem !!!

Ik ga het hier nu voor iedereen openbaar maken !!!:jaja:
Ik doe dit voor jullie zonder enig financieel belang, maar voor alle Fabia rijders !!! Ik zou wel graag willen dat iedereen die van het voordeel geniet, minimaal donateur, a €10.- wordt van het Skoda forum !! Bij voorbaat dank !!
Uiteindelijk is dit forum er voor elkaar en met elkaar !!:wavecry: :cheers:

Komt i !!!
www.eurotrekhaak.nl

Race Bleu 18inch

Senior Member
Helemaal niks !!!!:nailbiting:
Maar van het voordeel, honderden euro's !!!kan toch wel een tientje naar het Skoda forum !!????:thumbsup::fool:
Ik heb het helemaal belangeloos voor jullie uitgezocht !!! :cheer::yeah:

driesp

Senior Member
nou, ik ga dan maar weer ontopic ;)
ik heb de trekhaak afbesteld bij de dealer (vaste trekhaak is daar nog niet leverbaar, gek genoeg elders wel).
onze auto zit ergens tussen PON en Arnhem, maar zal er 1 dezer dagen zijn.
ik heb contact opgenomen met (een paar oostduits, of pools of iets dergelijks sprekenden van) eurotrekhaak.nl (met dank aan race bleu) en heb nu een verticaal afneembare trekhaak, met wagenspecifieke kabelset op het oog.
dat lijkt me een mooier ding dan de vaste, én goedkoper.
ben benieuwd of het, zodra de wagen er is, ook allemaal vlekkeloos gaat verlopen, maar laat ik het maar eens positief bekijken ;)

als mensen nog bedenkingen hebben, ik hoor het graag (ben niet zo technisch)

Ron467

Actief lid
Trekhaak is trekhaak, kan echt niet veel verschillen, je kan ´m zelfs zelf (weer ;)) maken!
ontopic.gif

maar ga je ´m ook gebruiken?

Grootste probleem is tegenwoordig de elektronica.....

driesp

Senior Member
hoe bedoel je dat nu weer @Ron467 ? :ot: ;)
'm maken? ik ga er van uit dat er nooit iets stuk zal gaan.
door de wagenspecifieke kabelset schakelen de parkeersensoren uit als je de fietsdrager/bagagewagen inplugt. toch?

we gaan de trekhaak, af en toe, maar wel met regelmaat gebruiken: mountainbikes op de drager, bagagewagen bij rommeldumpen/vakantie. niet continue dus, dus de afneembare is wel perfect volgens mij.

Race Bleu 18inch

Senior Member
nou, ik ga dan maar weer ontopic ;)
ik heb de trekhaak afbesteld bij de dealer (vaste trekhaak is daar nog niet leverbaar, gek genoeg elders wel).
onze auto zit ergens tussen PON en Arnhem, maar zal er 1 dezer dagen zijn.
ik heb contact opgenomen met (een paar oostduits, of pools of iets dergelijks sprekenden van) eurotrekhaak.nl (met dank aan race bleu) en heb nu een verticaal afneembare trekhaak, met wagenspecifieke kabelset op het oog.
dat lijkt me een mooier ding dan de vaste, én goedkoper.
ben benieuwd of het, zodra de wagen er is, ook allemaal vlekkeloos gaat verlopen, maar laat ik het maar eens positief bekijken ;)

als mensen nog bedenkingen hebben, ik hoor het graag (ben niet zo technisch)

Ik heb de site van eurotrekhaak nog eens even goed bekeken en zag dat ze ook monteren !!, je kunt er op wachten !!
Kosten..... 150 euro dus compleet met de duurste verticaal afneembaar voor 470 euro !!!!!!!!!
Ik heb ook met ze gebeld en idd Duits/Pools maar vriendelijk en spreken gewoon Nederlands !!!!
En volgens mij zijn het juist de Polen, die goed zijn met electronica van auto's :maakmegek::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Bovenaan Onderaan