Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

fanSkoda-VW

Forumguru
Geen idee of dit het juiste topic is. Maar gister de F3C opgehaald. Zo ziet de ingebouwd navi er uit. Maar ze gaat terug: afwijking van ca 3 km soms, en de route dus constant kwijt. :banghead:. Wordt vervolgd.

Ooit had ik hier neergezet dat bij de DSG de keuzehandel geblokkeerd is als de motor uit staat.
Ik kon het niet terug vinden, nu wel. Bij pech, motor uit, en handel in P kom je niet meer weg.
Handmatige ontgrendeling is wel aanwezig: gehele bekledingsplaatje [dus niet het zachte deel] losmaken, en dan de gele ring naar beneden gedrukt houden en tegelijkertijd de keuzehandel bewegen.
zie : instructieboekje pag. 188.
Lekker als je op de weg staat met auto's die om je heen vliegen. Is dit mss uit te schakelen?
Andere foto's en zo volgen.

P.S. Het is een mannenauto geworden! Sorry voor de gevoelige onder ons, maar de auto is ontworpen niet door de hoetsies, maar door de toetsies. Zoveel softwarematige instellingen dat je er bijna de verwachtte levensduur van de auto op kunt studeren. Sommige zaken werken daardoor gevoelsmatig te indirect.
Als ik op de knop 'aan' van de radio druk dan ehhh tja, ehhhh soms wel, soms niet, soms plots later. Pffffffff
FF nu maar aan de drank, frisdrank, wat dacht u dan? :koffie: Geen koffie, nee.

F3C navi.jpg

CDK

Forumguru
@fanSkoda, ik denk dat het probleem in de gps ontvanger / antenne zit, die lijkt het signaal niet goed op te pikken, kan je ergens ontdekken hoeveel satellieten hij ontvangt? Jammer dat het niet is zoals het hoort, want dat verwacht je wel van een nieuwe auto. Wat betreft de DSG, de hendel is alleen in neutraal te zetten met ingeschakeld contact, met contact uit en in parkeerstand staat hij op slot, net als bij alle automaten en / of automatisch schakelende bakken zoals de DSG. Wat betreft de vele instellingen via het display, dat is de MQB techniek die om de hoek komt kijken, ik (maar ik ben een man) word daar juist blij van ;)

Cordoba

Forumguru
Ik had geen zin om een boek te pakken, dus maar weer eens bijgelezen in dit topic. Ergens rond pagina 60 zag ik de discussie voorbijkomen over de afwijking van de snelheidsmeter, en of dit gekoppeld is aan de afstandsmeter. Ik weet niet hoe het bij de Fabia III zit, maar heb bij een eerdere auto in de Vaggroep dit wel eens getest: ik had 7% afwijking over het hele gebied op de snelheidsmeter, maar ook de afstandsmeter meende elke 930 meter weer een km afgelegd te hebben (dus ook 7% afwijking).

Als je het zelf wil checken: kijk gewoon op de hectometerpaaltjes langs de snelweg, en kijk gewoon over een afstand van bijv. 10 km wat de afstand is volgens de teller en wat de hm-paaltjes aangeven. (door omstandigheden wil zo'n paaltje wel eens een meter of 10 verkeerd staan, maar over een lengte van 10 km zijn 10-20 meter niet zo van belang (=0,1-0,2 %)

fanSkoda-VW

Forumguru
@Corné de Kluijver , contact aan, motor uit? Keuzehendel verplaatsen.
Slim idee! Alleen, de Style heeft geen contactslot, maar een drukknop.
Dussuh........ hoe moet ik dat dan doen? ik ben leergierig.
(zoals vroeger voor examens: ik heb het handboek onder m'n kussen gelegd :jaja: )

Joske

Forumguru
Koppeling niet induwen.. Dan kan je enkel op contact gaan dmv indrukken startknop. :)

Edit: dsg? Niet op de rempedaal duwen dan :D

Ridley

Forumguru
Mijn pa vandaag ook eindelijk zijn auto opgehaald. Afneembare trekhaak gemonteerd, super netjes

Auto was tegelijk met die van mij binnen bij de dealer (mijne afgeleverd op 23 maart) kenteken GD-912-L. Dealer vraagt dus gewoon kenteken aan als aflevering in de buurt komt.

Alpha

Donateur
Olie op het vuur... SmartLink (incl. Android Auto en Apple CarPlay) wordt genoemd in de handleiding van de Admundsen en Bolero: http://ws.skoda-auto.com/OwnersManu...dsen_Bolero_InfotainmentSystem_Navigation.pdf

Dit begint langzaam een klein drama te worden. Skoda UK geeft al op haar facebook aan dat de Bolero geleverd voor week 22 geen Apple Car of Android Auto ondersteuning krijgt aangezien het niet alleen software is maar ook hardware. Heb mijn lokale dealer om verheldering gevraagd maar die geeft nergens meer antwoord op. Blijkt dat dealers in andere landen een spreekverbod hebben gekregen over mirrorlink. Maar dat kan ik natuurlijk niet bevestigen. Maar blijkbaar zijn er dealers die aangeven dat ze niks meer mogen zeggen erover. (Zie collega's op BriSkoda).

Paar dagen terug nog gechat met Skoda NL (Pon) met de vraag deze facebook post te verklaren: https://www.facebook.com/skoda/posts/819788954780234 . Daarbij gaven ze meteen aan nergens van af te weten en het uit te gaan zoeken. Ik blijf dus nog maar even rustig en wacht nog een paar dagen op antwoord voor ik verder ga hiermee.

Begin toch langzaamaan een beetje bang te worden dat ik straks opgescheept zit met een losse tomtom aan mijn voorruit... Erg jammer voor een auto die net drie weken oud is... En helemaal omdat ik net stuurde op het volledig kunnen navigeren met Mirrorlink. Zeker omdat je de kaarten dan makkelijker up to date kunt houden met je telefoon. Ik had de HTC Desire 620 besteld omdat die volgens mirrorlink.com compatible zou zijn. De apps werkte, zolang je niet ging rijden. Contact gehad met HTC, die reageerde binnen 1 dag met de melding dat Skoda geen certificaten vrijgeeft om telefoons compatible te maken. Skoda heeft tot nog toe nergens op gereageerd.

Voor de rest is het een fantastische auto. Heeft alleen even een zure nasmaak :( ... Zeker aangezien je toch early adopter bent... Volgende keer maar een paar maanden wachten...

Race Bleu 18inch

Senior Member
Voor de rest is het een fantastische auto. Heeft alleen even een zure nasmaak :( ... Zeker aangezien je toch early adopter bent... Volgende keer maar een paar maanden wachten...[/QUOTE]

Volgens mij heeft een paar maanden wachten ook geen zin, ik wacht al bijna 8 maanden en kom waarschijnlijk met hetzelfde probleem te zitten !

Maar wat zouden we er collectief tegen kunnen doen ?

Bovenaan Onderaan