Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

driesp

Senior Member
klopt, als je die opent zit hij in de linkerwand.
koperstripjes vd sd aan de voorkant houden, dan kun je 'm daar inklikken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Daar zou het moeten zitten, maar dat zal dan de bij ons ontbrekende optie zijn helaas. Voor zover ik vorige week heb uitgevogeld op de meeting onder toeziend oog van @vw125 zit er bij ons geen SD kaartlezer in :(

driesp

Senior Member
:deuk:

best wel! maar leeg kaartje met 1 update ligt klaar.

hmmm, en ook die poging is mislukt. hij leest de kaart wel (zegt dat er een software-update kaartje in zit) maar vindt vervolgens geen bestanden. :banghead:

hopelijk durft @Alpha nog een poging te wagen. ben nu namelijk wel heel benieuwd hoe het dan wél moet. of zou het weer een half/half-'oplossing' zijn?

ik ga intussen op zoek naar een 1gb-sd-kaartje dat ik nog ergens moet hebben.
en m'n andere maar weer vullen met mp3's.

Alpha

Donateur
Vandaag terug van vakantie.

Ik heb hetzelfde issue. Downloaden en uitpakken gaat prima maar de radio herkent de update niet. Strange...

Heb het met een 4GB SD kaart geprobeerd. NTFS pikt hij niet. Hij maakt er zelf een FAT32 SD van.

Geen idee wat we nu weer fout doen :tongue: ... Beetje jammer, want ik had al geen Logo's bij DAB. Heb die gepikt van de Volkswagen site en één voor één ingesteld. Had gehoopt dat deze update dat zou rechttrekken.

driesp

Senior Member
ik heb nog een 4gb micro, met adapter gevonden (de ander was sd 16gb) en zelfde - bedroevende - resultaat.

wat nu?

"In case of problems or needs updating, please contact the nearest service partner ŠKODA.
(Note: Update on the service partner is charged according to his hourly rate.)"

dit lijkt me toch een Skoda-fail, en daar wil ik natuurlijk niet voor betalen :wavecry:

driesp

Senior Member
't lijkt me niet toch niet dat het zó precies gaat komen?
maar ok, ik wil 't morgen nog wel een x wagen...
morgen 2 pogingen:
1 x 4gb met adapter, slow format
1 x 16gb class10, slow format

ik heb 5% vertrouwen, maar ok, 5% is meer dan niets ;)

rogitaro

Actief lid
Ik heb het hier ook geprobeerd maar dezelfde foutmeldingen. Er lijkt me iets niet fris met de updates op de site, als ik de resultaten hier zo lees.

Mmm , updates . Gaat ik ook is proberen . Ik heb er 32gig micro plus adapter in , werkt prima zelfs de foto's te zien . Alleen nog niet gevonden om een foto als opstartscherm te gebruiken , iemand al wel?

Bij me oude Pioneer was er een speciale volgorde van handelen met updaten . Lijkt mij dat dat hier ook moet dan . Sd kaart leeg , de update erop , kaart erin , contact aan , kaart dus opstarten , updaten , contact aan laten staan tot bevestiging .... zoiets .

Skoda-MAN

Forumguru
Update precies volgens de aanwijzingen van de website doen en met gebruik van de meegeleverde tools. Niet het zip bestand eerst zelf uitpakken maar door de tool laten doen.
Voor gebruikers van Mac OS zijn er nog wel problemen (geweest) even zoeken op het forum of in de kennisbank.

driesp

Senior Member
Update precies volgens de aanwijzingen van de website doen en met gebruik van de meegeleverde tools. Niet het zip bestand eerst zelf uitpakken maar door de tool laten doen.
Voor gebruikers van Mac OS zijn er nog wel problemen (geweest) even zoeken op het forum of in de kennisbank.

gedaan...
eerst de kaart langzaam geformatteerd op fat32-formaat
maar helpt allemaal niets.
zelfde foutmelding. hij ziet kaart als update-kaart, maar vindt vervolgens geen bestanden :(

Is je bootrecord soms vernoemd naar de update...?
En dat hij daardoor de sd kaaart als updatecard blijft zien..?

weet niet precies wat je bedoelt, maar ik gebruik de kaart nu (even) als update-kaart, dus da's dan toch geen probleem?
ik ga er straks weer muziek op plaatsen, neem aan dat ie 'm dan weer als muziek-kaart zal lezen.

Joske

Forumguru
@driesp

hoe zit je rootfolder er uit van de SD-kaart?

Bij de O3 was het namelijk zo dat we de 2 mappen op de rootfolder moesten plaatsen ipv de overkoepelende map. Anders vond de Columbus de updates niet.

dus iets in het genre van:
E:
►data
►maps

waar E je SD kaart is.

(anders even printscreen van je inhoud van de SDkaart) :)

rogitaro

Actief lid
Ik heb de handleiding gevolgd die onder de updates staan. Lege sd kaart gebruikt.
Niks zelf gedaan, het uitpakken door de downloadtool laten doen, rechtreeks naar de sd kaart.

Als je m in de sd kaartlezer doet in de auto, ziet ie dat er een update is. Daarna via de knop setup naar de button update software in ik meen "systeem info"

Bolero radio gaat aan de gang en komt daarna met de foutmelding die al beschreven is.

Bij beide updates gebeurd hetzelfde.

driesp

Senior Member
yep, zo is het.

@Joske

op de kaart (die ik de naam SD16GBAUTO heb gegeven) staat het volgende:

een map "cpu"
en een bestand in de root: "metainfo2.txt"

is er via het tooltje opgezet, dus...

dit is overigens de zenderlogo-update, er is ook een bluetooth update, maar daar staat bij dat als alles goed werkt er geen reden tot update is.
nou, dan laat ik het maar even, straks werkt m'n bluetooth niet meer ;)

Bovenaan Onderaan