Nou, mijn avontuur met de Fabia op LPG was van korte duur. Vorige week woensdag avond wilde ik met de Faab wegrijden echter weigerde hij dienst. De startmotor begon wel te loeien, maar nog geen sputter of stotter uit de motor. Hij is weggesleept en de dag erna naar de garage vervoerd. Na inspectie bleek de nokkenas helemaal niks meer te doen en was er geen enkele compressie meer op alle cilinders. Reparatie zou aardig in de papieren lopen en samen met het eerdere euvel zou dit al gauw over de 2000 EUR gaan.
Advies was om dan te zoeken naar een ander blok, maar die zitten vaak ook al over de 200k en dan zou de LPG installatie opnieuw ingebouwd moeten worden. Al met al waren geen van beiden het geld waard om nog te investeren in deze verjarende Fabia. De LPG boer was erg sympathiek over de situatie, maar kon ook maar 200 EUR bieden voor het materiaal en dan moest ik 'm zelf naar Rotterdam brengen. De garage gaat 'm nu ter opbod aanbieden op het site, hopelijk kan ik er dan nog wat voor krijgen.
Ondertussen ben ik me aan het oriënteren op een vervangende bolide en deze keer een wat jongere. Een leuke Fabia II Combi Greenline 1.2 TDi lijkt me een geschikte kandidaat en ondanks de hoge(re) wegenbelasting zal het verbruik en lagere brandstofprijs dit aardig compenseren. Wellicht meld ik me binnenkort in het Fabia II subforum
.