Cordoba
Forumguru
@Desperado ingevreten plekken kunnen tot op het kale staal doorlopen (nu ja de zinklaag). Als je zo'n plek goed bekijkt, bijvoorbeeld met een vergrootglas, dan zie je allemaal barstjes in de lak, met opstaande breukrandjes (craquelee effect). Ik had op mijn auto bij aankoop zo'n plek op de motorkap met een doorsnee van zo'n 15 cm. Door polijsten is de plek veel kleiner geworden (de randen waren niet zo diep ingevreten), en bovendien veel minder zichtbaar. De clou is om dergelijke plekken te polijsten en zo veel netter te krijgen, zonder door te gaan totdat je door de blanke lak bent. In eerste instantie ben ik handmatig begonnen, en al een flinke verbetering behaald, ook omdat je bij handmatig werken lokaal veel druk kunt uitoefenen en zo behoorlijk effect behalen. Later opnieuw machine-matig gedaan door Dennis/Dibbuz van Carclean bij een workshop: mijn auto was uitgekozen als demonstratie object, en door gebruik van lakdikte meter ook geen risico van te ver polijsten.
@EdK met die dingen maak je het gat in de 'bird' alleen maar groter, dus nog grotere flatsen.
@EdK met die dingen maak je het gat in de 'bird' alleen maar groter, dus nog grotere flatsen.