Standaard op de O3 EBL.is de standaard fa of heb je nog een extra optie genomen ?
Snelheidsverschil tussen jou en voorligger verhogen. Hoe groter het verschil, hoe eerder een rood scherm!Ik krijg alleen regelmatig melding dat ik te dicht op mijn voorganger rijd. Meer soms is de afstand kleiner en verschijnt er niets. Ik heb al een paar keer geprobeerd het systeem tot een waarschuwing te verleiden maar niets... Hoe dol moet je het maken voor het systeem iets gaat doen? Uiteraard staat alles ingeschakeld.
Volgende keer misschien toch maar ietsje meer ruimte laten, dan...?Ik ging van de linker naar de rechterbaan vlak achter een vrachtwaggel langs. Het systeem greep in, rood waarschuwingsteken, piepsignaal en vol in de ankers.
Als je zelf voldoende afstand houdt, dan kun je ook wat rustiger afremmen en daarmee de kans op ongewenst bezoek van de achterburen verkleinen. Meer kun je toch niet doen - behalve hopen dat die achterligger ook FA heeft...dan kan je voorkantje mooi blijven maar iets achterin is ook niet prettig...
Daarom kunnen er dus problemen zijn van de trekhaak icm FA. Maar hoe weten ze dat er alleen maar octavia's achter elkaar rijden?Houdt er dan ook maar rekening mee dat de persoon achter je niet de FA heeft, dan kan je voorkantje mooi blijven maar iets achterin is ook niet prettig...
En je weet zeker dat dit niet op de kermis was gebeurd?heb ooit iemand horen zeggen dat hij echt heel veel pech had omdat hij dat jaar al 6 keer van achteren aan was gereden..., en dat was in Juli...
Dan zou het inderdaad verklaarbaar zijn..., helaas zou hij dan een lease botsauto hebben, aangezien hij tijdens het verhaal zei dat de leasemaatschappij het ook wel vervelend voor hem zou vinden....En je weet zeker dat dit niet op de kermis was gebeurd?
Hem tegenkomen lijkt me niet het grootste probleem - 'm vóór je hebben, dát vereist een extra ruime remafstand!Ik hoop dat mijn Front Assistent het doet als ik deze persoon ooit op de weg tegen kom
Wat bedoel je precies met aan de praat krijgen? ACC of FA?Wat ik me afvroeg. Ik heb ook de standaard Front Assist. Vanwege 1.6 TDI kon ik de ACC niet kiezen. Is het iemand al gelukt om dit alsnog aan de praat te krijgen? Evt met ander hendeltje. Of moet ik het niet willen? (is misschien al ergens besproken)