Front Assistant standaard op Elegance en Elegance Businessline!

Pablos

Senior Member
Dus bewust gekozen voor geen zwart blok voor en nu krijg ik hem toch?.....

Daar gaat mijn chrome strip voor:( in tweeën

Canon-Eye

Forumguru
Misschien is het voor de leesbaarheid wel handig om éénduidige afkortingen te gebruiken.
ACC snap ik (adaptive cruise control, logisch naast een gewone CC), maar wat is ACA nu weer?:sterretjes:

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me (nog) geen officiële Skoda-terminologie - eerder een taalkundige contaminatie van twee verschillende begrippen. Ik wacht het dan maar rustig af...

CoesDoes

Forumguru
Misschien is het voor de leesbaarheid wel handig om éénduidige afkortingen te gebruiken.
ACC snap ik (adaptive cruise control, logisch naast een gewone CC), maar wat is ACA nu weer?:sterretjes:

ACC zou inderdaad heel goed voor Adaptive Cruise Control kunnen staan, in auto termen staat ACC echter ook voor Automatic Climate Control.
Skoda noemt de automatische cruise control Adaptive Cruise Assistant daar komt het ACA dus vandaan.

AdB

Senior Member
Leuk speeltje zo'n Front Assistent maar volgens mij totaal onbruikbaar en overbodig als je in NL in de drukke ochtend- en avondspits rijdt. Bovendien maakt zoiets je als bestuurder, net als overigens de Lane Assistent die je zou moeten behoeden voor het al te veel afwijken van de rijbaan, lui en minder alert. Sterker: het nodigt zelfs uit om andere dingen te doen tijdens het autorijden dan de aandacht op de weg te houden. Of zie ik dat verkeerd?

CoesDoes

Forumguru
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ga er van uit dat het niet merkbaar is tijdens normaal weggebruik en dat het in bepaalde situaties nuttig kan zijn en evt. aanrijdingen kan voorkomen en (Net zoals bv ABS, ESP e.d.)
Uiteraard vrijwaart zo'n systeem je niet van de verantwoordelijkheid om op te letten als je autorijdt.

ertromp

Forumguru
Kijk hoe langer je moet wachten hoe completer de auto wordt. Wellicht na weer een half jaar wachten komt de elektrisch verwarmde voorruit er weer in en wie weet als je nog langer wacht dan wordt je Ambition uitvoering misschien ooit een RS:D

Rick

Senior Member
Tja beetje dubbel gevoel. Erg mooi zo'n gratis optie, en goed voor de veiligheid, maar persoonlijk vind ik die bowlingbal in mijn bumper esthetisch niet heel erg mooi. Eerst maar eens zien hoe het allemaal uitpakt.

MaRco2

Forumguru
Zouden ze zoiets niet wat subtieler op kunnen lossen (gewoon achter het '' gaas'' integreren?

Wel mooi al die veiligheidssystemen. Vanmiddag met een (werkend) Lane Assist Octavia gereden en eigenlijk werkt dat wel erg goed (niet zo zenuwachtig als bij SEAT).

Als het goed is, werkt het bij mij woensdag ook.

rdrummen

Senior Member
Ik krijg zojuist goed nieuws!

Vanaf produktieweek 32 wordt Front Assistant standaard geleverd op de Elegance uitvoeringen.
Als gevolg hiervan zal de prijs van de optie Adaptive Cruise Assistant voor de Elegance verlaagd worden naar € 400,-.

Deze aanpassing heeft geen gevolg voor de consumentenprijzen van de Octavia Elegance en Elegance Businessline uitvoeringen. :dankje:

Dat zou een mooie bonus zijn, ik hoop dat het klopt; dan zal ik het t.z.t. op mijn Elegance-BL geleverd krijgen!
Dit houdt dan in dat we die radar-module in de voorbumper krijgen, toch?
Hou ons maar op de hoogte van nieuw afgeleverde auto's.

Maik

Actief lid
Zojuist bij de dealer geweest om de offerte aan te laten passen zodat ik m kan inleveren....

Er komt idd standaard front assist op ... Hierdoor zakt de prijs aca van 700 naar 400 euro..

MaRco2

Forumguru
Het blijft een aparte materie: opeens standaard (deels) en de restoptie goedkoper, pakketten die een maand leverbaar zijn en dan weer andere pakketten. En dan op de ene uitvoering/motor weer wel/niet mogelijk qua opties.

Ik kan me voorstellen dat het sommige mensen gaat duizelen.:D :sterretjes::tegek:

Over twee jaar komen er actiemodellen met alles erop voor de prijs van een normale uitvoering (Business Tour Edition ofzo).:sterretjes::banghead:

rtwee

Senior Member
Zouden ze zoiets niet wat subtieler op kunnen lossen (gewoon achter het '' gaas'' integreren?

Wel mooi al die veiligheidssystemen. Vanmiddag met een (werkend) Lane Assist Octavia gereden en eigenlijk werkt dat wel erg goed (niet zo zenuwachtig als bij SEAT).

Als het goed is, werkt het bij mij woensdag ook.

Bouw jij het er achteraf dan in? Of begrijp ik het verkeerd?

MaRco2

Forumguru
Nee, zit er in, alleen bij mij werkte het niet (kon het niet aanzetten), blijkt door de verkeerde kabelboom/kastje voor de trekhaak te komen.

Ik heb het dus niet kunnen proberen bij mij (voor de trekhaakinbouw werkte het namelijk wel).

Racer-X

Actief lid
Sterker nog, de E en EBL uitvoeringen zijn €450 duurder geworden. Dit om een duidelijker gat te creëren tussen de verschillende modellen en dat dit te verklaren is door de opties die standaard aanwezig zijn. Ook de opties als travel pakket zijn goedkoper geworden....

Volgens mijn dealer zal ik waarschijnlijk de eerste in NL zijn die EN het dynamic pakket EN de ACC heeft... Altijd leuk:D

Heeft dit geen gevolgen voor de bijtelling?
Maw moet je uitgaan van de catalogusprijs op besteldatum of afleverdatum. Los daarvan is zo'n pukkel op de grill misschien wel veilig maar het ziet er niet uit

Bovenaan Onderaan