Front Assistant standaard op Elegance en Elegance Businessline!

MaRco2

Forumguru
Gewoon leer, denk ik zo.
Die stoffeerder zal zich toch niet laten beïnvloeden door wat er verder al of niet in, aan of onder de auto zit?

Is het een custombekleder of is het standaardwerk (lees: aangeleverde stoelhoezen die alleen gemonteerd worden)?

Vaak zie je dat ze de achterkant voorzien van kunstleder.

makal

Lid
net even gemaild met mijn dealer en dit is het bericht:

Front Assistant
Deze optie wordt vanaf week 32 standaard geleverd op de Elegance uitvoeringen. Front Assistant is een veiligheidssysteem dat waarschuwt voor het gevaar van een aanrijding en, indien dit onvermijdelijk is, de remmen activeert om de gevolgen van een aanrijding te minimaliseren.
Deze optie wordt dus ook losgekoppeld van de optie Adaptive Cruise Assistant voor de Elegance, waarvan de prijs zal worden verlaagd van € 700,- naar € 400,-.
Geen van deze twee aanpassingen heeft een gevolg voor de consumentenprijzen van de Octavia Elegance en Elegance Businessline uitvoeringen.

CoesDoes

Forumguru
Coesdoes, die link wil niet...?
Link aangepast, sinds het onderhoud op het forum reageren de berichten anders op het invoegen van links dmv codes.

Mijn dealer had van deze change nog nooit gehoord.
beide (front assist en 'geen leder achterkant voorstoelen) waren bij hem niet bekend :(
Niet elke dealer (verkoper) neemt de moeite om zich op de hoogte te laten houden of zelf de info gaat halen. Die van mij was perfect op de hoogte.....
Ik werd door mijn dealer gebeld zonder dat ik er zelf naar hoefde te vragen, kwestie van een dealer die op de hoogte blijft denk ik. Heb ook een verkoper gezien die van de enige O3 combi die hij had staan niet eens wist welke versie het was.. (volgens mij kun je beter ander werk gaan zoeken als je zo ongeïnteresseerd in je produkt bent)

D_R1978

Senior Member
Hoop wel dat dit beter werkt dan op de Focus die ik had bij mijn vorige werkgever. Regelmatig gehad dat ik 's ochtends bij de slagboom voor het parkeerterrein net een meter voor het poortje bijna met mijn neus op mijn stuur lag omdat hij het nodig vond om in te grijpen... :(
Leuke was ook nog dat de auto het vaak weer zelf aanzette nadat ik het systeem had uitgezet.

Badnews

Senior Member
Van dat (kunst)leer op de achterkant van de stoelen wat nu een optie is, baal ik behoorlijk van.
met een klein kind achterin met vieze schoenen was dit juist een van puntjes waar ik HEEL blij mee was.
Als ik mijn huidige auto zie, zou me dat behoorlijk wat schoonmaakwerk schelen.
(Ik heb zelfs liever dat kunstleer dan die front assist)

mogen ze zo maar opties verwijderen uit je bestelling en er een optie van maken tegen meerprijs?
De optie is gewoon leverbaar, bij bestelling 'gratis' in EBL, nu ineens tegen meerprijs?

CoesDoes

Forumguru
Van dat (kunst)leer op de achterkant van de stoelen wat nu een optie is, baal ik behoorlijk van.
...
mogen ze zo maar opties verwijderen uit je bestelling en er een optie van maken tegen meerprijs?
De optie is gewoon leverbaar, bij bestelling 'gratis' in EBL, nu ineens tegen meerprijs?
Aangezien je auto nog geproduceerd moet worden en het nog als optie te bestellen is kun je het als optie op laten nemen en ik denk dat het wel te regelen moet zijn dat dit voor jou geen extra kosten met zich meebrengt.

Badnews

Senior Member
Mijn dealer zit nog ontkenningsfase mbt deze verandering.
Heeft iemand een officiële link, want op skoda.nl staat ook nog gewoon als standaard de leder achterzijde voorstoelen bij de EBL.
Als ik kan aantonen dat het er NIET meer op zit, kan ik iets doen.

Klinkt toch behoorlijk belachelijk dat ik mijn dealer moet gaan vertellen dat de configs van autos aangepast is :(

Darkside

Forumguru
Dit blijft een hekel punt bij dealers. Met name PON die de verkeerde of geen informatie verstrekt naar hun dealers.
Dit soort zaken zijn gewoon belangrijk. Zeker als het gaat om zaken die standaard op een auto zitten.
Deze worden doorgaans niet vermeld op het contract.
Bij mijn Opel kreeg ik netjes een melding van de dealer dat Opel de standaard mistlampen had verwijderd.
En of hij ze toch moest bestellen (tegen meerprijs) of dat ik het hij het zo kon laten.

Bij skoda en PON is het vechten voor informatie. En is het internet doorgaans veel beter geïnformeerd.
Het gevolg is dat ik een mobridge carkit heb terwijl de af-fabriek ook zou werken.

elephtera

Forumguru
Mijn auto is klaar, en ik heb de dealer even uitgehoord over de aanpassingen. Mijn auto heeft Front assist gekregen en de lederen achterkant van de stoelen is er af. Volgens de dealer zijn er geen auto's uitgeleverd waar dit wel op zat ook al stond dit in de folder. De demo/introductie modellen zijn over heel europa hetzelfde, de uiteindelijke configuratiemogelijkheid is naar keus van PON. Vandaar de verschillen. (ACA op demo 1.6tdi, niet op de gewone bestellingen mogelijk bijvoorbeeld)

Ik heb ook geinformeerd naar ACA op een auto die al Front Assist heeft, dat is achteraf mogelijk, alleen geen idee hoe makkelijk/duur/wanneer/of het komt. Oftewel geen extra informatie.

CoesDoes

Forumguru
Mijn dealer zit nog ontkenningsfase mbt deze verandering.
Heeft iemand een officiële link, want op skoda.nl staat ook nog gewoon als standaard de leder achterzijde voorstoelen bij de EBL.
Als ik kan aantonen dat het er NIET meer op zit, kan ik iets doen.
Deze informatie ligt officieel volgens mij bij de dealers, je kan natuurlijk bij je dealer aangeven dat je hebt gehoord dat het er niet meer op zit, maar dat jij dat niet zult accepteren en er dus van uit gaat dat jouw auto met leer op de rugleuning geleverd wordt. (En hem adviseren om het derhalve na te vragen en indien nodig te bestellen)

Badnews

Senior Member
Ik ben net even langs de dealer gegaan.
Hij had inderdaad bericht ontvangen dat front assist nu standaard is, en in nieuwe auto's het (kunst)leer achterzijde voorstoel niet meer geleverd wordt (hij heeft het bericht vanuit skoda voorgelezen).
Daar stond ook in, dat huidige bestellingen wel de lederen achterzijde aanwezig is, tenzij door PON/fabriek is aangegeven dat het niet mogelijk is. Hij had geen bericht ontvangen dat mijn auto geen lederen achterzijde zou hebben, dus gaat er voorlopig van uit dat ik het krijg.

Echter was mijn bestelling weer een week naar achteren geschoven, productieweek is nu 43 geworden. Hij dacht ook dat ze een grote hoed hadden bij skoda, of dat iemand dacht, laten we vandaag een zwarte combi's maken met deze opties. Maar mijne is weer verder naar achteren geschoven. Hopelijk schiet ie binnenkort omhoog naar paar weekjes eerder.

seadweller

Nieuw lid
Nu die Front Assistant standaard op een EBL komt. Zou je dan mogen verwachten dat er voor de 1.6tdi de ACC kan worden geleverd?

Maik

Actief lid
Ik heb op de 1.6 DSG acc besteld. Koste mij nu front assist standaard is 400 euro...

Misschien kan het niet op de geschakelde bak?

Pablos

Senior Member
Ik heb het destijds overwogen, maar vond,prijs te hoog en,radar te lelijk...kon wel gewoon

Darkside

Forumguru
Verhaal was dat het wel in de optie lijst stond. Maar niet geleverd kon worden. Moet de éérste nog horen die het besteld heeft en ook daadwerkelijk gekregen heeft

Bovenaan Onderaan