Gebruiks ervaring Octavia 3

lugolux78

Forumguru
Dan is er of iets mis met de tankinstallatie (verkeerd geijkt) of idd iets met je tank.
Zou dan toch ff dealer raadplegen. Of in ieder geval nog een keer kijken of het een consistent probleem is.

Joske

Forumguru
Maar als je tankt.. neemt de brandstof toch de plek van de lucht in? Die via de vulopening de tank verlaat. En hoe voller de tank hoe moeilijker dat wordt om het laatste aan lucht er uit te krijgen, vandaar dat een pistool soms te vroeg afslaat en als je dan even wacht kan je er nog een litertje bij krijgen.

41 liter lijkt me nu toch wel héél weinig.. Maar was dit je eerste tankbeurt? @wimpie33

Dan zou ik nu eens naar de BC kijken en zeggen wat ie aangeeft als actieradius.. :)

Rene C

Forumguru
Hoe nauwkeurig is die bijvul hoeveelheid.? Kan je doorrijden tot 45ltr of sta je dan echt droog.? (Heb nl. een hekel aan tanken - mis mijn 70ltr exeo tank.):cry:

henriz

Forumguru
@stiebe Omdat jij een TSI hebt. Het verhaal van de 7 liter reserve waardoor je maar 43 liter kunt tanken geldt alleen voor de TDI.

Joske

Forumguru
Bij mij (TSI dus) gaat het lampje branden op exact <70km actieradius en dan kan ik 45 liter tanken. Ooit al eens tot 10 km radius geweest en toen kon ik 48liter tanken. Dus allemaal vrij exact en toch nog een kleine marge van een paar liter.

octaafje IV

Actief lid
Bij mij (TSI dus) gaat het lampje branden op exact <70km actieradius en dan kan ik 45 liter tanken. Ooit al eens tot 10 km radius geweest en toen kon ik 48liter tanken. Dus allemaal vrij exact en toch nog een kleine marge van een paar liter.

Zelfde ervaring. Ooit eens, op de laatste druppels benzine, het Luxemburgse tankwalhalla Martelange weten te bereiken (de laatste 40 km met een max. snelheid van 70 km p/u. ....) Volgens de BC had ik nog max. 5 km te gaan, het vulpistool sloeg toen af na 49.7 liter, daarna er nog 1,2 liter in kunnen proppen.
Tank + vulpijp hebben dus een capaciteit van ca. 51 liter.
En de BC geeft het, althans bij een 1.4 TSI benzine, dus zéér nauwkeurig en betrouwbaar aan.

spikehome

Forumguru
Bedoel ermee dat je er waarschijnlijk ook we meer dan 50l in kan krijgen.
Als je hem maar ver genoeg leeg durft te rijden!
Overigens was het bij mij geen opzet met vakantie en vouwwagen een tankstation gemist terwijl de BC allang aan gaf dat de tank echt leeg was en 0km kon rijden en dat nog zeker meer dan 30km heb moeten doen.

TL@

Forumguru
In mijn O2 heb ik onlangs nog 59l gekregen, stond wel al enkele kilometers op 0km bereik.

Ik hoop dat ik me niet ga ergeren aan de kleinere tank van de O3.

wimpie33

Forumguru
Mijn O3 GL blijft soms bij stoplicht op 1000 toeren hangen en als ik de auto parkeert blijft ie lang na loeien en stinkt het

Hans_RS

Forumguru
De tankinhoud en autonomie kloppen voor het grote deel wel bij m'n RS. Maar wat mij opvalt is dat de benzinemeter niet echt lineair zakt. Ik kan 600km doen met 1 tank. Wanneer de meter op de helft staat heb ik al ruim 400km gereden en blijft er dus nog maar een 200km over tot aan de lege tank :pieker:

Bovenaan Onderaan