Ik rij nu ruim 5 maanden in mijn OIII en 16.500 km verder, maar nog geen olie bij moeten vullen.
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen;
Voor mij de eerste keer met een automaat en met deze DSG zou ik niet meer anders willen.
Zowel korte als lange ritten rijdt de auto perfect en zitten de (sport)stoelen prima.
Het panodak is zeker nu de temperaturen wat hoger worden heerlijk!
De 1.4 motor heeft voldoende power om lekker vlot door te rijden.
Het CANTON geluidssysteem geeft voldoende luisterplezier en heeft voor de standaard speakers een aardig geluid.
Subwoofer valt wat tegen, maar is een leuke aanvulling.
Navigatiesysteem werkt snel en nauwkeurig, niets op aan te merken. Lekker groot scherm en een DVD afspelen is geen probleem.
Eibach verlaging heb ik direct vanaf aflevering eronder zitten, dus zonder heb ik geen ervaring. Wel in vergelijking met mijn vorige OII combi.
Maar naar mijn idee, een goede aanvulling voor een beter weggedrag. Minder "zwabberen" bij zijwind en gaat lekker door de snelwegbochten heen! Stijle heuvels/hobbels rustig stapvoets en desnoods schuin nemen. Maar hier wen je snel aan (zeker als je een keer de onderkant raakt).
De elektrische achterklep is een leuke uitkomst, niet alleen praktisch maar ook de vele verbaasde gezichten van omstanders die dit niet bij een Skoda verwachten?!
Verder heb ik nog de nodige VAG-COM aanpassingen laten uitvoeren. Met dank aan
@Antera
In juni/juli ben ik nog wel benieuwd hoe mijn ervaringen zullen zijn, om met mijn caravan te rijden.
Bij mijn vorige Skoda (1.4 TSI combi OII) was dit prima in orde, zal nu waarschijnlijk alleen maar beter zijn....
Al met al, iedere dag heb ik nog geen seconde spijt van mijn keuze