Gebruiks ervaring Octavia 3

TedVlemmings

Forumguru
Gebruiksvraagje voor de kenners... hoe lang is de ruimte van de drempel tot de voorstoelen, bij de combi?

Dus met neergeklapte bank.

Ik moet morgen eigenlijk 50-100 gipsplaten halen van 2 meter lang en wil dat in de auto leggen..
Heb recent een bureaublad van 110cm diep en 195cm lang vervoerd in m'n combi. (massief stuk inclusief verpakking dus zeker 210cm lang) Ging wel, maar de klep ging niet meer dicht dus vastgeboden e.d. Lijkt me met gipsplaten geen goed idee

LdN

Forumguru
Enig idee wat een 9,5mm dikke gipsplaat weegt?
7,7kg/m2 is dus voor 60 x 200 = 1,2m2 een gewicht van 9,24kg/plaat.
100 platen is dus 924kg (bijna een ton!!!) en een stapel van 95cm hoog.
Dat trekt een octavia niet achterin, dat wordt minimaal 2x rijden en dan gaat
het nog maar net.

Aanhanger of een busje dus.

Gieliovd

Forumguru
Heren, heren, ik ruïneer de wagen nier zomaar ;)

Twee ritjes sowieso minimaal. Netjes stapelen, zeiltje onder... Nee dat komt wel goed, als het past.

Maar goed, alles loopt weer anders vandaag, dus weet niet of ik er aan toe kom.

Doet Hornbach ook gratis aanhangers?

Remakil

Forumguru
plus nog maar het feit dat je de binnenkant van de auto ruïneert.. dat is zobiezo al een een no go voor mij ;)
Eehh, nooit gehoord van afdekken?

Heb ooit met mijn toenmalige Chrysler PT Cruiser 55 pakken laminaat opgehaald. Winkelier schudde het hoofd, dat ging niet zei hij. Rechter voorstoel plat gelegd, had ik 1 grote laadvloer, alles er in gelegd met het meeste gewicht in het midden tussen de assen en hij was nog geen 2 cm gezakt in de vering... met een big smile weggereden... :D

serum

Forumguru
Ach, laten we nog even doorzagen over die gipsplaten. sm van gips is 1,15/dm3. 50-100 platen Flink aantal! Ga je op jezelf?

Wat voor voegband gebruik je? was vanochtend bij de Raab Karcher en zag dat ze daar een voegbandapparaat hadden. Echt handig, ding snijdt zelf de voegband op maat met een scherp mes. Weet je al of je ze gaat tacken of schroeven?

:D

Gieliovd

Forumguru
Ach, laten we nog even doorzagen over die gipsplaten. sm van gips is 1,15/dm3. 50-100 platen Flink aantal! Ga je op jezelf?

Wat voor voegband gebruik je? was vanochtend bij de Raab Karcher en zag dat ze daar een voegbandapparaat hadden. Echt handig, ding snijdt zelf de voegband op maat met een scherp mes. Weet je al of je ze gaat tacken of schroeven?

:D
Gebruikservaring van de O3, daar valt dit onder. Wat kan erin, wat doet het dan..

Ga je op jezelf, dat is al even terug hoor ;) 6 jaar?

Gipsplaten mag je niet meer tacken of spijkeren, die moet je schroeven. Dit in verband met brandwerendheid. Ik schroef, ik heb er al heel wat in zitten. Ik ben een huis opnieuw aan het bouwen binnen bestaande buitenmuren.

Voegband, puur voor de leuk plak ik er gewoon gaasband tegenaan voor het stuken. De wanden heb ik gevoegd met Uniflott en dat andere product van Knauf, vezelversterkt.

Al die hulpmiddelen zijn geweldig maar ik gun ze mezelf niet. Ik doe het allemaal oldskool met een schraagje, trapje, schroeftol...

Niet toegekomen aan de test met de O3 helaas. Te druk met andere klussen. Morgen elektra trekken en isoleren afmaken, is het plan. Dan kan ik wellicht volgend weekend de platen gaan schroeven. Als het ff meezit en het past, haal ik doordeweek na het werk ff een bult platen.

Je zou op een ander forum kunnen zoeken naar @Gieliovd dan gaat er een hele wereld voor je open :D
Ik ben digitaal onvindbaar. Niet doen dus ;)

Remakil

Forumguru
Probleem waar je dan als medeweggebruiker tegenaan kan lopen, is dat hele volksstammen slechts 1x knipperen en vaak op het moment dat ze opzij sturen...

De rest is teveel moeite...

Ben altijd blij wanneer ik in Duitsland rij... zijn ze een stuk beleefder in het verkeer... :)

Canon-Eye

Forumguru
Juist dáárom bepaal ik het zelf van geval tot geval...

Tot wel 6 of 7 keer als ik dat nuttig vind, bijvoorbeeld om het ook een ruim voor me rijdende (vrachtwagen)bestuurder in zijn spiegel te laten opvallen dat ik aan een inhaalmanoeuvre ben begonnen, tot - inderdaad - 1/één keer als het wettelijk moet zonder dat daar enig praktisch nut voor wie of wat dan ook mee gemoeid is.

Dat laatste doet zich meestal voor ná het inhalen, als ik de ingehaalde ruim voorbij ben en er rechts helemaal niemand zit (ook geen invoegers of zo). Immers, wie net is ingehaald heeft er geen belang bij en als de weg verder een flink eind leeg is verwacht hij/zij niet anders. Wie nog niet aan de beurt is om ingehaald te worden heeft er ook geen belang bij - die zal trouwens ook 3x of 5x knipperen vermoedelijk niet (of hoogstens toevallig) waarnemen.

Bovenaan Onderaan