Die 4 stukjes rubber zijn minder belangrijk dan het lijkt. Tuurlijk, grip e.d. zijn heel belangrijk, bandendpanning en profiel ook... maar die 4 mega lappen hebben een stuk minder invloed op het rijgedrag, dan bijvoorbeeld onder de motor. Dan zijn het pas life saving objects en een verkeerde bandenspanning is dan pas echt van invloed...
Op de O3 zit een bandenspanning controle systeem, als het goed is reageert die bij een te lage spanning. Een paar tienden in bar lager dan de advies spanning is bij een auto niet zo spannend... schop eens tegen je band aan en je weet genoeg. Bij de motor werkt dat heel anders, dan voel je 2 tienden verschil wel...
Een auto is voor mij een dagelijks gebruiksmiddel, die ga ik echt niet dagelijks of wekelijks nalopen. Dat hok moet het gewoon doen, klaar! Zo 1x in de tig weken tijd, als ik zin heb, of een schoonmaakdag heb, dan loop ik wel wat dingen na en pak mijn mini compressor en zet alle banden weer op spanning. Maar echt belangrijk kan ik het allemaal niet vinden...
Heb ook weinig emotie bij een auto, is maar een verzameling blik, plastic, rubber en koperdraad. Iedereen mag er in rijden en over 4 jaar (of eerder) trap ik dat kreng er weer uit! Tot die tijd geniet ik er wel van, maar emotie en belang hecht ik er niet aan. Dan reed ik wel een 911 of zo... dan heb je tenminste wat...
Snap ook niet dat mensen met een ander type auto van de zaak, jaloers zouden zijn op een O3. Is maar een eenvoudig koekblik, niet het verschil Megane/Jaquar...
Ook al is het een best leuke auto zo'n O3...