Gebruiks ervaring Octavia 3

Falcon

Donateur
Vanmiddag de kans gekregen om even in de O3 HB Greenline te mogen rijden. Wat zit dat lekker zeg en die wegligging, helemaal top.

Van de week ook even in de Peugeot 308 HB EHDI 115pk gereden, maar wat verschil in rijden zeg. Waar ik haast rusteloos werd in de 308, hoe relaxed ik werd in de O3. Bochtje hier, bochtje daar.. heel zuiver en die motor die pruttelt mooi mee.

/me geniet nog even na... :)

thekawa

Forumguru
wie heeft er hier in zn O3C een panorama dak? Hebben jullie ook 3 van die sensors zitten bij de hemelverlichting voorin? Doet mij eerder denken aan alarm dan bv microfoon... Ik heb geen functiepakket genomen, geen idee hoe je dat kan controleren, maar zou je alarm krijgen bij een panorama dak?

Rodo

Lid
2 keer is het me opgevallen dat ik na het uitzetten van de motor via de aan/uit knop :) dan mijn binnenverlichting niet aangaat. Die gaat pas aan bij openen van een portier.
Nu doet ie het meestal wel. Iemand meer 'last' van?

Een O3 BL, met lichtpakket. Licht staat in standje 'Auto'.
Geen idee welke handeling dit kan beinvloeden.

Herman Janssens

Senior Member
Je hebt twee 'standen' waarbij de motor niet draait: een met alle lampen en lampjes aan, klaar voor een motorstart en eentje met alle lampen en lampjes uit, op de drl'en en de Columbus na.
Als je instapt en een keer op de start/stopknop drukt zonder dat je het rempedaal indrukt, kom je op de eerste beschreven stand. druk je daarna nog eens op de start-stopknop zonder het rempedaal in te drukken dan kom je in de tweede stand terecht.
Misschien ligt hierin het antwoord op je vraag;

wie heeft er hier in zn O3C een panorama dak? Hebben jullie ook 3 van die sensors zitten bij de hemelverlichting voorin? Doet mij eerder denken aan alarm dan bv microfoon... Ik heb geen functiepakket genomen, geen idee hoe je dat kan controleren, maar zou je alarm krijgen bij een panorama dak?
Hi,
Die heb ik inderdaad ook zitten. Ik had eigenlijk gedacht dat ik hier een brillenkoker zou aantreffen. Maar wat die openingen zijn, geen idee?

VWim

Forumguru
die 3 stippen achter de brillenkoker bedoelen jullie, de oplossing staat hierboven al.

031__01__opbervak-voor-zonne-bril.ashx

thekawa

Forumguru
Maar wat zijn nou die 3 'stippen' achter het zonneklepje :) gok dan toch alarm.....?

@Rvdhorst1 kan jij eens checken of je ook een knopje hebt om het alarm uit te zetten? In mn golf en passat zitten deze in de bestuurdersdeur vakje. Bij de o3 meen ik op de b-style onder waar je gordel in verdwijnt.

Laatst bewerkt:
Maar wat zijn nou die 3 'stippen' achter het zonneklepje :) gok dan toch alarm.....?

@Rvdhorst1 kan jij eens checken of je ook een knopje hebt om het alarm uit te zetten? In mn golf en passat zitten deze in de bestuurdersdeur vakje. Bij de o3 meen ik op de b-style onder waar je gordel in verdwijnt.
Ik zal vandaag even kijken maar is me nog niet opgevallen

dummy

Lid
Sinds eergisteren heb ik een raar fenomeen opgemerkt. Als ik de auto laat uitbollen, gaat het verbruik naar 0.0l/100km. Trap ik daarna de koppeling in, gaat het verbruik naar 0.7 - 0.8l/100km. Maar trap ik daarna ook de rem in, om volledig te stoppen, schiet het verbruik de hoogte in, en verspringt dan naar 0.5l/u :s.

Iemand die dit ook al voorgehad heeft?

Ronnie

Forumguru
Als de auto niet meer rijdt wordt het moeilijk om het verbruik te berekenen per Km..... Nietwaar?

Remakil

Forumguru
Precies, er gebeurd niets raars volgens mij...

Bij stationair, file rijden e.d. gaat het verbruik naar zoveel liter per uur... is normaal. Bij remmen op de motor, maak je meer toeren, dus loopt het even op... heel normaal.

Zelf kies ik steevast voor de snelheid in MaxiDot... dat verbruik maakt mensen gek, dat zien we maar weer... :D

thekawa

Forumguru
wat mij ooit is verteld, als je een auto laat uitrollen dan loopt die op de compressie (echter lijkt me wel iets aan brandstof nodig te zijn anders is de verbranding zo lastig :D. Als je stil staat verbruik je idd per uur wel wat mliters. Als je rijdt geeft hij toch ook aan l/km en stil l/h?

Bovenaan Onderaan