Gebruiks ervaring Octavia 3

Tom RS

Forumguru
Ik heb niets dan goeds te melden over de Rs tdi, of toch 1 minpuntje: ik heb erg veel last van de weerspiegeling in de ruit van de luchtrooster bovenop het dashbord. Bij de juiste omstandigheden is het echt storend. Al bij al dus voorlopig een dikke meevaller.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
Gebruiksvraagje voor de kenners... hoe lang is de ruimte van de drempel tot de voorstoelen, bij de combi?

Dus met neergeklapte bank.

Ik moet morgen eigenlijk 50-100 gipsplaten halen van 2 meter lang en wil dat in de auto leggen..
Nou luitjes, de eerste lading van 50 platen ligt binnen. De Octavia lag lekker laag achter, maar geen extreem. Voor kwam hij uit de veren, waande me in een 4X4 uitvoering zo hoog!

Ding rijdt prima met flinke lading. Ik ga de volgende 50 halen!

Correctie.... Lading een waren er 40 :pardon:

Nog maar een keer heen dan....

Laatst bewerkt:

Gieliovd

Forumguru
Uitstekend, er past genoeg lengte in. Bijna geen spoor te zien van de lading.

Ongelijke vloer natuurlijk wel moeten compenseren met een plaatje hout en wat blokjes hout.

Ding heeft goed dienst gedaan!

Hoewel ik uiterst tevreden ben met de Octavia Greenline is er één ding waar ik me aan erger. De banden laten op klinkers en dwarsrichels soms zware dreunen doorklinken in de auto. Bij een erg slechte klinkerweg doet het pijn aan de oren. Ik krijg haast de indruk dat deze 16inch banden nog stugger zijn dan 18inch vanwege het Green-gehalte. De bandenspanning heb ik sinds aflevering niet gecontroleerd maar ik krijg niet de indruk dat de banden erg hard opgepompt zijn.

Delen andere GL-rijders deze ervaring ook?

Remakil

Forumguru
Heb je de originele banden er onder liggen? Want die hebben een lage rolweerstand t.b.v. het groene label. Dat moeten dus banden zijn die stevig zijn en een hard rubber hebben...

Ik heb er winterbanden onder liggen en ervaar niet wat jij aangeeft. Heb ook geen last van het sportievere onderstel, dus ik denk dan bij jou aan de originele banden...

MaXt0r

Actief lid
Mag je een elektrisch te openen en sluiten achterklep ook aanduwen of mag dit niet vanwege de elektro motor? Als wij namelijk op vakantie gaan ligt de kofferbak vaak bom vol met spullen. Vaak is het dan een kwestie van goed aanduwen :) Als dit niet kan dan schrap ik deze accessoires.

blokart

Senior Member
Mag je een elektrisch te openen en sluiten achterklep ook aanduwen of mag dit niet vanwege de elektro motor? Als wij namelijk op vakantie gaan ligt de kofferbak vaak bom vol met spullen. Vaak is het dan een kwestie van goed aanduwen :) Als dit niet kan dan schrap ik deze accessoires.
Bij m'n huidige wagen(508) is er niks aan te duwen er zit gewoonweg spanning op de zuigers, als er maar iets
tussen het kleptraject te veel spanning opbouwt gaat die terug open, dus zeker geen externe spanning op de kofferklep aanbrengen de elektromotor lust dit niet.

MaXt0r

Actief lid
Bij m'n huidige wagen(508) is er niks aan te duwen er zit gewoonweg spanning op de zuigers, als er maar iets
tussen het kleptraject te veel spanning opbouwt gaat die terug open, dus zeker geen externe spanning op de kofferklep aanbrengen de elektromotor lust dit niet.

Bedankt voor je antwoord blokart. Dan gaat hij bij mij van de optie lijst af.

serum

Forumguru
1740liter en nog stampen om de klep dicht te krijgen? Niemand in de familie met ruimtelijk inzicht? Is een dakkoffer anders geen idee als je schoonmoeder+katten persé mee moeten?

serum

Forumguru
Pas op; je hebt het hier tegen de ongekroonde inpak-koning met een onbehoorlijk ruimtelijk inzicht. Kinderen; Jawel, maar die hoeven niet persé de john deere traptrekker en de 50" plasma (pasoprechtopvervoeren) met alle spelcomputers mee.

Wesly

Senior Member
Bij mijn Family is het als volgt:

2 volwassenen = 2 gewone koffers
2 kinderen = 2 kleine koffers
1 tas met schoenen en slippers
1 koeltas met proviand
1 tas met belangrijke spullen

Past dus makkelijk in mijn O3 HB

Desperado

Forumguru
Bij ons komen er al snel 2 laptops, tablets, speelgoed, campingbedje met toebehoren bij. En een wandelwagen natuurlijk. Gelukkig hebben we een aanhangertje :)

Wesly

Senior Member
Bij ons komen er al snel 2 laptops, tablets, speelgoed, campingbedje met toebehoren bij. En een wandelwagen natuurlijk. Gelukkig hebben we een aanhangertje :)
2 laptops en tablets...........

Sorry Desperado maar aan 1 iPad heb je al genoeg hoor. Zeker allemaal Windows en Android's dat je er zoveel van nodig hebt?

;) ;) ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Whahahahaha, nee, ook 1 ipad. Daarnaast laptops van mij en de vrouw, mijn ipad, haar samsung, 3 tablets van de kids en ook nog 2 ds'en. En niet te vergeten 4 smartphones.
En nee, met alleen een ipad redden we het niet.
En dan te bedenken dat als ik met mijn ouders op vakantie ging er alleen een radio cassette speler meeging.....

Bovenaan Onderaan