geplande levertijd

Ik heb van Leaseplan bericht gekregen dat de levertijd 12 weken zou zijn. De dealer vertelde mij 6 weken ;)

De lease maatschappij meldde eerder deze week dat mijn auto gepland staat voor uitlevering 19 april. Hij is eind februari besteld. De dealer wist mij te vertellen dat Skoda nogal eens schuift met de productieweek. Mijn Octavia zou eerst in week 15 worden gebouwd en dat is nu week 12. Vermoed dat uitlevering dan in de eerste week van april lan zijn. Dat komt dan overeen met een ruime 6 weken.

Mijn O2 is in week 5 besteld, en deze week belde de dealer dat hij bij Pon is gearriveerd. Waarschijnlijk maandag in Baarn bij de dealer, dan een weekje voor uitleveren. Kortom: je leasemij weet van niets; die van mij wordt volgens de leesmij op 15 april uitgeleverd!
Aan de andere kant: de dealer moet de leesmij de juiste info geven.

Levertijd

Hallo allemaal,
Nog even een reactie van een, nu al trotse toekomstige O2 rijder.:yeah:
Hij is besteld in week 3 of 4, in ieder geval 1 van de 2.

Maandag met de dealer gebeld en hij is onderweg.
Vanwege de tussenliggende drukte met de paasdagen is die van mij nog even daar.
Moet nog een trekhaak onder maar dat is volgens mij alles.

............dus hopelijk over een week of 2 a 3 is hij klaar:cheer:

Kan niet wachten tot het zo ver is en de peugeot een rotschop onder zijn veel te zware kont te geven, voor mij geen peugeot meer;)

Vandaag contact gehad met de dealer, de wagen is gisteren geproduceerd (inderdaad week 12) en zou hem volgende week kunnen ophalen. Besteld in week 5 meen ik.

Ik hoop dat hij weinig tot geen mankementen kent. Ik heb zeer slechte ervaringen met nieuwe auto's (2x een nieuwe Golf V) en ook mijn O2 Combi voorloopauto is niet mankement vrij. Wat mij enorm irriteert is het gekraak aan de rechterdeur en de krakende speakers. Maargoed, dat is niets vergeleken met m'n eerdere ervaringen. Ik ben benieuwd waar ik me nu weer aan ga ergeren...slechte instelling, dat weet ik, maar ik heb de hoop opgegeven dat nieuwe auto's plezierig zijn.

Sosh

Lid
Vandaag de werkgever nog even contact op laten nemen met ING over de voorwaarden om de Altea in te leveren. De laatste +- 400km hoef ik niet meer te rijden.

Morgen kan ik mijn O2 op gaan halen in Tilburg. Dat noem ik nu eens een 'goede vrijdag'

@Coen: De dealer moet de juiste informatie inderdaad verstrekken. Het lijkt er alleen op dat de dealers de juiste informatie ook niet hebben. Die van mij zou in week 10 in productie gaan. In week 9 stond hij al bij de dealer!

bat

Lid
De meeste leasemaatschappijen vragen bij bestelling een verwachte leverweek aan de dealer en houden die dan tot aan de levering stug aan.

Daarnaast geeft de dealer vaak een veilige leverweek op, waar de leasemij dan voor de zekerheid nog wat bijtelt (ervaring uit het verleden).

Los daarvan leveren heel veel producenten momenteel heel vroeg uit. Ik heb de afgelopen weken al een paar keer meegemaaklt dat de auto 10 weken voor de oorspronkelijk geplande afleverdatum van de dealer binnenkomt bij de dealer...

Sosh

Lid
Eindelijk is het dan zover. Vandaag mijn O2 opgehaald. Hij stond mooi te blinken in de showroom. Door het geweldige weer van vandaag heb ik daar echter maar kort van kunnen genieten.

Wel genieten is het rijden met deze auto. Ik zal binnenkort een rijimpressie plaatsen in het daarvoor bestemde forum...

de 17"pegasus velgen staan hem trouwens erg goed.

Bovenaan Onderaan