Groepsaankoop Tvs engineering/dsg-dokter?

mvdk

Lid
Dat is waar. Ik heb ook in mijn hoofd zitten dat ik daar dan ben, en dan...? Of is het ‘klaar terwijl u wacht’?
Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?

CDK

Forumguru
Dat is waar. Ik heb ook in mijn hoofd zitten dat ik daar dan ben, en dan...? Of is het ‘klaar terwijl u wacht’?
Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?

Houd rekening met een dagdeel, het is er sowieso altijd druk :jaja:
Uurtje of 4/5 ben je meestal wel kwijt. Als je geluk hebt 2/2.5 uur.

mvdk

Lid
Dat is nog wel vol te houden. (Genoeg te zien en smartphone mee )

Wordt er ook direct gekeken naar de staat van de koppelingen?
Ik heb mijn O3 nu 3 maanden in bezit, de teller staat op bijna 90.000, maar de laatste 2 á 3 weken heb ik het idee dat de DSG zich wat ‘horkerig’ begint te gedragen. Geen idee of ik het me inbeeld na het lezen van diverse slechte dsg-ervaringen hier, of dat ik misschien nu pas gewend ben aan de auto en dat de schokjes bij het schakelen en optrekken/afremmen me nu pas opvallen...

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@mvdk, ja daar gaan ze zeker naar kijken. Als je al het vermoeden hebt dat er iets loos zou kunnen zijn reserveer dan alvast maar 1200 eurootjes extra. 90k km en een DSG met 7 versnellingen zou wel eens een nieuwe koppelingsplaat kunnen betekenen......

mvdk

Lid
@mvdk, ja daar gaan ze zeker naar kijken. Als je al het vermoeden hebt dat er iets loos zou kunnen zijn reserveer dan alvast maar 1200 eurootjes extra. 90k km en een DSG met 7 versnellingen zou wel eens een nieuwe koppelingsplaat kunnen betekenen......

Bah!
Kun jij dat voelen als je een stukje in mijn auto rijd?
Zag dat wij in hetzelfde dorp wonen namelijk.
De auto zit nu nog in de garantie, wellicht is de dealer coulant, mocht er inderdaad eea vervangen moeten worden...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Zeer terechte opmerking. Maar ze zijn ermee bezig zeggen ze. Dit is mij vorige week nog bevestigd geweest
Weet je, die tarieven zijn al lang bekend. Maar ze zoeken naar een geschikte manier om het mede te delen:nono:, zodat het wat serieuzer overkomt. Misschien raadzaam om je licht eens op te steken bij de concurrent?!

CDK

Forumguru
Ik kan een tipje van de sluier oplichten voor wat betreft het wachten op een prijslijst.
Heeft er mee te maken dat Ronald een prijslijst aan het maken is op basis van modeljaar en motorcode en dat is best een zoekplaatje aangezien er bij Skoda in 1 jaar van bijvoorbeeld een 1.2 tsi soms tot 3 verschillende motorcodes geleverd zijn geweest.
Ze zijn achter de schermen bezig (naast het reguliere werk) met de nieuwe website die al jaren door grote drukte op een te laag pitje stond. Heb je haast ga je lekker naar een ander toch? En als je een centenn#uker bent die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit..., dan moet je nog ff geduld hebben ;)

fevo

Nieuw lid
Sinds kort ook eigenaar van een Octavia 3 met DSG bak. Prima auto, maar zou ook graag de schakelmomenten iets willen verleggen. Veel goeie verhalen gelezen over TVS, heb dus ook interesse voor deze groepsaankoop!

CDK

Forumguru
Dat vroeg ik me nog af bij jouw groepsaankoop @Corné de Kluijver - waarom is het voor oudere auto's goedkoper?
Dat zal gedeeltelijk zijn omdat die auto's al aan hun 2e jeugd bezig zijn, door een lagere prijs is een 2e hands koper eerder geneigd om te chippen en ook gedeeltelijk omdat de ontwikkelingskosten van een tuningprogramma van een oudere auto zich al heeft terugverdiend.

Bovenaan Onderaan