Groupbuy Eibach verlagingsveren bij Antera (Tuningcenter Lowering Breda)

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
ik was alleen verbaasd over de starre as die onder de combi zit, dit heeft weinig met een torsie as te maken, want er is geen zichtbare beweging in te krijgen, in tegenstelling tot de torsie as die op de O3 zit, die zie je echt compleet torderen op het moment dat je aan 1 kant een schraag er onder zet om veren te monteren. Het comfort is prima voor elkaar hoor, maar het was een puntje wat me opviel vanmorgen.

image.jpg
 

CDK

Forumguru
Maar is dat wel een torsie geveerde auto, of doet die 'balk' als stabilisatiestang dienst?
Want ik zie schroefveren zitten (die heb je tenslotte net (laten) vervangen door Eibach's :).
En wanneer de functie stabilisatorstang is, moet die niet (te) veel kunnen torderen, anders doet 'ie niet (genoeg) waar die ervoor onder zit.

Zie hier de as van de Fabia.
skoda-fabia-complete-achteras-van-bouwjaar-20091298085664_1-2.jpg
 
Even een zeker niet provocerende of naar bedoelde opmerking; het is maar een kwestie van smaak van een oudere jongere.....

Ik denk dat ik de enige ben die het verlaagde uiterlijk niet zo'n uiterlijke verbetering vind.....
Nèt of er voor en achter een paar zakken cement in de auto liggen.....

Geeft het overigens geen probleem als je met vier personen in de auto rijdt?

Buiten de verbeterde rijeigenschappen zijn verlaagde veren en steeds grotere wielen uiteraard een trend.
 

CDK

Forumguru
Even een zeker niet provocerende of naar bedoelde opmerking; het is maar een kwestie van smaak van een oudere jongere....., maar ik denk dat ik de enige ben die het verlaagde uiterlijk niet zo'n uiterlijke verbetering vind.....
Smaak is persoonlijk, net als een mening ;) en die 2 mag je gerust ventileren hier op het forum :jaja:

Geeft het overigens geen probleem als je met vier personen in de auto rijdt?
Nee hoor, gisteren bepakt en bezakt ruim 500km gereden en geen centje pijn, deze veren zijn speciaal ontworpen voor de Fabia en zijn goedgekeurd door de keuringsinstanties.
 

boontjeRS

Forumguru
Telt die groepsbuy ook voor nieuwe octavia RS combi, zoja, scheelt het veel in prijs buiten gewone aankoop en plaatsing bij Antera? Ga mn auto sowieso met eibachs doen dus...
 

CDK

Forumguru
@boontjeRS, als je jezelf nu of voor de zomer inschrijft kan je meeliften met deze actie, t.o.v. dealer prijzen scheelt het de helft, alleen krijg je nu wél de juiste veren gemonteerd. ;)
 

boontjeRS

Forumguru
Ging zeker niet via de dealer aankopen, kan dit dan ook voor die verlaging op maat gemaakt van -17mm dacht ik? Qua prijs wist ik al dat het veel scheelt, zijn geen specialisten hé sommige dealers. Merci alvast Corné!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ron467

Actief lid
het is maar een kwestie van smaak van een oudere jongere.....

Ik denk dat ik de enige ben die het verlaagde uiterlijk niet zo'n uiterlijke verbetering vind.....

Hier nog een oudere jongere, die overigens best van extremen houd..... kan hier nog niet echt van zeggen of ik het mooier vind. Verstevigde vering was voor de vorige combi echt wel een must, maar of het voor de nieuwe nodig is, weet ik nog niet. Over verlagen heb ik persoonlijk wel mijn twijfels, vooral over het op en af rijden van mijn oprit :bloos:waar ik nu al menig geschraap hoor van de diverse auto´s (van kinderen, vrienden en familie).
ik geloof best dat door de verlaging (met de stevigere vering) niet sneller de eindsteun van de vering bereikt wordt, maar dat bepaalde verkeersdrempels, stoepjes en andere onvolkomenheden wel eerder voor geknepen billen gaan zorgen lijkt me evident aan de verlaging (dus niet invering). Zie nu al menig (extreem) verlaagd exemplaar heel voorzichtig en dwars over drempels sukkelen.

Maar stiekem lijkt me die (Mexicaanse) luchtvering waarmee je het boddy werk tot op de grond kan laten zakken, maar ook een meter omhoog kan zetten dan weer best leuk om (tijdelijk) te hebben.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan