Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

B.Stuurder

Forumguru
Ja weer eens wat anders. Ik dacht ik kopieer de prijslijst specs even. Ik heb mijn handtekening al meerdere keren gewijzigd, maar dit is de eerste keer dat ik een reactie krijg :tegek::deuk:

@Rosinfield wat heb ik gewonnen? :D
 
Heren,

Hier de bijlages met daarin PDF bestanden.
Het wachtwoord van de zipfile zit in je privé conversatie.

Als je achteraf de vermogens run wilt delen dan mag dat uiteraard :)
 

Bijlagen

  • Cherokee.zip
    271,3 KB · Weergaven: 5
  • MaRco2.zip
    277 KB · Weergaven: 10
  • sandurtjuh.zip
    281,2 KB · Weergaven: 10

MaRco2

Forumguru
Ik merk dat vooral mijn band3n nu moeite hebben met de koppel( voorwaardse kracht)

Ja, dat heb ik nu ook.:tongue:


Komt er trouwens geen (foto) verslagje/impressie van de dag? Lijkt me wel zo leuk! Ook met het oog op klandizie voor eventuele volgende keren...

Foto's heb ik wel wat op FB, zal ze een dezer dagen even plaatsen.

Opvallend is wel (de grafiek die ik wilde hebben, niet de latere waarbij door de warmere inlaatlucht toen bij de latere runs de boel wat ingestort is, zit er helaas niet bij volgens mij) dat de originele koppelkromme vlakker is dan de latere (met een piek ergens tussen de 2 en 3.000 toeren.

Bij een van de eerste (er zijn er zeker 10 gemaakt) runs kwam er een maximum koppel uit van 303 NM (en iets boven de 150 pk, op de gekregen grafiek zit het vermogen op 155 en koppel net onder de 300>>>> 3 jaar en 102.000 km geleden was het vermogen juist nog leuk hoger en het koppel ietsje lager dan nu was, aparte materie).

Het beste resultaat was afgerond boven de 200 pk (205 ofzo) en een kleine 350 Nm. Best merkbaar! :)
 

vleier

Forumguru
zoals Jeremy Clarckson al eens zei : "MOAR POWAR!!!!!!"

Het is wel iets dat steeds beter lijkt te werken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, dat heb ik nu ook.:tongue:




Foto's heb ik wel wat op FB, zal ze een dezer dagen even plaatsen.

Opvallend is wel (de grafiek die ik wilde hebben, niet de latere waarbij door de warmere inlaatlucht toen bij de latere runs de boel wat ingestort is, zit er helaas niet bij volgens mij) dat de originele koppelkromme vlakker is dan de latere (met een piek ergens tussen de 2 en 3.000 toeren.

Bij een van de eerste (er zijn er zeker 10 gemaakt) runs kwam er een maximum koppel uit van 303 NM (en iets boven de 150 pk, op de gekregen grafiek zit het vermogen op 155 en koppel net onder de 300>>>> 3 jaar en 102.000 km geleden was het vermogen juist nog leuk hoger en het koppel ietsje lager dan nu was, aparte materie).

Het beste resultaat was afgerond boven de 200 pk (205 ofzo) en een kleine 350 Nm. Best merkbaar! :)
Toch foto's, Marco? ;)
En met zo'n resultaat moet ik ook wel, het geeft natuurlijk geen pas als een 1.4 sneller is :maakmegek:
 

LT83

Forumguru
Stuurder, is het misschien een optie de handtekening een beetje in te korten? Een samenvatting van de lijst zegmaar ;) Snap dat je uitermate trots bent op al je opties, maar de berichten worden er niet prettiger leesbaar op zo. Als ik het mij niet vergis is hier ook regelgeving voor :tongue:
 

MaRco2

Forumguru
LOL:-) Later wat foto's op de dyno en buiten gemaakt, wel een hoog blauw gehalte.

Was een latertje, was rond 13.00 daar en stond uiteindelijk iets van 16.30 voor de eerste test op de rollenbank en na 18.45 weg. Dus gelukkig geen 8 tot 16 vrijdagmentaliteit daar.
 

MaRco2

Forumguru
15219575_1300937116637757_5528351138865986259_n.jpg


Volgens mij gaan ze wel een beetje door elkaar heen (of van laat naar vroeger).

15284044_1300937139971088_6015107724515646875_n.jpg


15219575_1300937173304418_1690656303206375541_n.jpg
 
Bovenaan Onderaan