Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

0ri0n88

Forumguru
Ligt ook aan de rechtervoet.
Mijn dsg schakelt zelden op naar de 2e versnelling voor 15 km per uur.
Dsg is gewoon heel goed te sturen met de rechtervoet en ik ervaar hier geen problemen mee.
 

B.Stuurder

Forumguru
Klopt, als ik "sportiever" rijd, dan schakelt hij later over. Als je daarna rustig optrekt dan wil hij ook nog wel eens wat lang doortrekken, maar dat is na die eerste versnelling weer over. Ik heb alleen geen sportstand, misschien verschilt dat? Is de DSG ook een "lerende" versnellingsbak?
 

0ri0n88

Forumguru
Lerend niet geloof ik. Het is en blijft een dubbele handbak en daar (vind ik persoonlijk athans) zit een wezenlijk verschil met een conventionele automaat ook in het rijden en de gaspedaalrespons.
Dat maakt voor mij de DSG juist tot fijn rijden, van cruisen tot stevig doorrijden. Je rechtervoet bepaalt en hij doet de rest.
Mee eens dat die soms wel eens moet nadenken, maar het is net als met computers. De computer wordt niet langzamer, maar wij worden sneller. ;)
 

0ri0n88

Forumguru
Wel degelijk lerend in de zin van zich aanpassend aan je rijstijl
Denk je dat echt?
De dsg doet wat jou rechtervoet van hem verlangt.
Dat zelflerende zou fijn zijn want dan hadden de meeste hier de schakelmomenten niet voor behoorlijk wat pegels hoeven aanpassen denk ik zo.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Niet in de zin dat schakelmomenten worden aangepast of zoiets. Bij TVS zei men destijds na de aanpassing dat er weer moest worden "ingeleerd". En men raadde mij aan om eest even een aantal keer op te trekken en te stoppen
 

0ri0n88

Forumguru
Niet in de zin dat schakelmomenten worden aangepast of zoiets. Bij TVS zei men destijds na de aanpassing dat er weer moest worden "ingeleerd". En men raadde mij aan om eest even een aantal keer op te trekken en te stoppen
Tvs veranderd ook de hele software dus totaal niet meer te vergelijken met de originele DSG software
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wikipedia zegt dit:

The actual shift points are determined by the DSG's transmission ECU, which commands a hydro-mechanical unit.[2] The transmission ECU, combined with the hydro-mechanical unit, are collectively called a mechatronics[2]unit or module. Because the DSG's ECU uses fuzzy logic, the operation of the DSG is said to be adaptive;[dubious ] that is, the DSG will "learn" how the user drives the car, and will progressively tailor the shift points accordingly to suit the habits of the driver.[citation needed]
 

0ri0n88

Forumguru
Dus die laatste zin stelt dat naarmate hij je beter leert kennen hij gaat schakelen zoals de gebruiker dat wenst. En nog allemaal hebben we dat die bij 57 km per uur naar de 7 schiet (als we langzaam optrekken) en we ergeren ons er allemaal dood aan dus echt zelflerend is die niet hoogstens een beetje adaptief.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, heel veel stelt het idd niet voor natuurlijk. Dwz het is niet zo dat je je een gang naar TVS of JD kunt besparen door het systeem zelf te laten adapteren conform de optimalisatie die ze daar uitvoeren.
 
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ UPDATE /////////////////////////////////////////

Ik heb op een aantal vragen antwoord mogen ontvangen van TVS;


Rollen:
Iedereen die een tuning afneemt, motor, dsg of combinatie mag gratis op de rollerbank.
Wil je alleen rollen; dat kost dan inderdaad 29 euro en dat is inclusief BTW.

Voor modellen met een DQ250 DSG automaat:
Het pakket zoals in de OP staat vermeld voor Stage 1/2 motortuning met Stage 1 automaat tuning is inderdaad geen software aanpassing op de automaat maar puur alleen de koppelbegrenzer.
Wil je dus ook de software van de automaat laten aanpassen zul je voor een combinatie pakket inderdaad het stage 2+ pakket moeten afnemen. De goedkopere optie zonder dsg software aanpassing word vanwege concurrentiebeding aangeboden; aldus TVS.


Dan over de motor tuning performance;
Ik had van TVS een document ontvangen met uitleg hierin; alleen nu bleek het document beschadigd en ik kon hem niet openen. Dus die blijf ik jullie nog even verschuldigd.

Voor de mensen die een stage 2+ willen doen of een stage3;
TVS stuurt de mensen die dat willen naar hun vriendjes in Emmerich, APR NRW, om daar de DP, CAI's en turbo upgrades te laten monteren en daarna direct terug te komen bij TVS voor tuning.



Ik heb nu nadrukkelijk (opnieuw) gevraagd wanneer en wat er wanneer er mogelijk is per dag voor hun om uit te voeren om zo hier een voorstel te kunnen geven van wie en wanneer terrecht kan bij TVS.


Daarom graag nog even van allen een bericht hier met wat je precies wilt.
Graag alleen reageren als je er helemaal uit bent wat je wilt!
Ik moet voor mijzelf en TVS, en uiteindelijk ook voor jullie, een duidelijk overzicht hebben wie wat precies wil.

- Vermeld even wat je wilt als je er zeker van je zaak bent.
- Vermeld om welk model auto het gaat; motorisering, bouwjaar en of het een handbak of DSG is (ookal wil je geen dsg upgrades)


Het ziet er een beetje naar uit dat de groupbuy zijn weg van stage 1 naar stage 2 maakt hehehe ;) :D
 
Ik trap alvast af:
- Ik wil alleen DSG tuning: life extender en driveabillity update.
- Octavia 1.4 TSI uit begin 2014, DQ200 automaat
 

sandurtjuh

Forumguru
Octavia vRS 2015 TSI met DSG

Ik zou graag motortuning stage 2 (maar het is me niet duidelijk of ik hier nu wel of niet extra aanpassingen voor moet laten doen én wat dit extra kost (blijft dus afhankelijk van de kosten)) willen en wat de vermogensopbrengst in pk en nm is (veilig, niet overbelastend).

Daarnaast ook minimaal stage 2+ DSG tuning, maar ik begreep dat er dan een maximaal koppel was, dus weet niet of dat matched met de motortuning. Zo ja, dan stage 2+ DSG.

Als je dat nog duidelijk kunt krijgen, ben ik je zeer dankbaar.

//// EDIT ////
Motortuning stage 2 mét DSG stage 2+ (dus inclusief die extra opties, plus eventueel die fuel cut off optie voor de roffel (ligt aan extra kosten daarvoor)), zie daar alleen geen prijs voor. En natuurlijk het rollen plus kijken of de auto goed rijdt.
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Octavia vRS TSI uit 2009 Handgeschakeld.

Zijn de upgrades bij APR er dan bijin begrepen aangezien het bij TVS wat kost en anders bij APR ook nog een keer betaald moet worden.
Als dat allemaal in de prijs zit dan doe ik da stage 2+
 
Laatst bewerkt:

Cherokee

Senior Member
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen:

Alleen DSG:
2009-2013:
Life Extender + Driveabillity, max 280nm: 499
Stage 1: Geen LE + DRV, max 350nm: 199

Gecombineerd.

en
Motor met DSG combinatie:
2009-2013:
Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 799

Voor O2 fl 1.6tdi medio 2012 DSG
:pardon:
 
Octavia vRS 2015 TSI met DSG

Ik zou graag motortuning stage 2 (maar het is me niet duidelijk of ik hier nu wel of niet extra aanpassingen voor moet laten doen én wat dit extra kost (blijft dus afhankelijk van de kosten)) willen en wat de vermogensopbrengst in pk en nm is (veilig, niet overbelastend).

Daarnaast ook minimaal stage 2+ DSG tuning, maar ik begreep dat er dan een maximaal koppel was, dus weet niet of dat matched met de motortuning. Zo ja, dan stage 2+ DSG.

Als je dat nog duidelijk kunt krijgen, ben ik je zeer dankbaar.
Stage 2 motortuning heeft geen aanpassingen voor zover ik het begrepen heb.
Een stage 2+ wel; daar staat bij DP en CAI. Stage2+ DSG is max 500nm, Stage2+ motor is ook max 500nm. Dus dat match dan prima, aldus de prijslijst.
 
Octavia vRS TSI uit 2009 Handgeschakeld.

Zijn de upgrades bij APR er dan bijin begrepen aangezien het bij TVS wat kost en anders bij APR ook nog een keer betaald moet worden.
Als dat allemaal in de prijs zit dan doe ik da stage 2+
Ga ik navragen. Dat is mij ook niet geheel duidelijk. Maar mijn vermoede zegt van niet..
 
Bovenaan Onderaan