Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

• Alleen motortuning

Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

Stemmen: 5 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    45
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen:

Alleen DSG:
2009-2013:
Life Extender + Driveabillity, max 280nm: 499
Stage 1: Geen LE + DRV, max 350nm: 199

Gecombineerd.

en
Motor met DSG combinatie:
2009-2013:
Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 799

Voor O2 fl 1.6tdi medio 2012 DSG
:pardon:
Mij is het redelijk helder ?
LE + DRV is dus software aanpassing op de bak; 499 euro.
Stage 1 DSG is puur alleen de koppelbegrenzer; 199 euro.
Combi is dat je dus je motor stage 1 of 2 kan laten tunen met LE + DRV waarbij de koppelbegrenzer ook gedaan word.

B.Stuurder

Forumguru
O3 1.8tsi DSG7

Stage 1: Motor aanpassing; geen. Custom chip; geen: 499
Stage 2: Motor aanpassing; geen. Custom chip; light: 599

Wat zegt dit nou eigenlijk?

Motor met DSG combinatie:
MQB 2013-heden:
Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 999

Hier zit namelijk geen verschil in de prijs.
Is stage 2 soms het plaatsen van een andere chip en stage 1 alleen OBD tuning op de bestaande chip?
En ik ben benieuwd naar de vermogens- en koppelwinst voor de verschillende stages, want dat is ook op de website niet duidelijk.

Ik zou dan op €750 komen voor het hele circus. Dat is een fantastische prijs natuurlijk.

O3 1.8tsi DSG7

Wat zegt dit nou eigenlijk?

Hier zit namelijk geen verschil in de prijs.
Is stage 2 soms het plaatsen van een andere chip en stage 1 alleen OBD tuning op de bestaande chip?
En ik ben benieuwd naar de vermogens- en koppelwinst voor de verschillende stages, want dat is ook op de website niet duidelijk.

Ik zou dan op €750 komen voor het hele circus. Dat is een fantastische prijs natuurlijk.

Dat kon ik niet meer aanpassen: maar in de nieuwe prijslijst staat bij beide "light" vermeld

Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 999
Ja dat is wat vaag omschreven. Ga ik ook weer even navragen bij TVS. ALs je mag kiezen voor een stage 1 of stage 2 motor tuning dan kiest iedereen stage 2 toch? meer bang for the money dan als je het mij vraagt.

De vermogens blijf ik jullie nog schuldig, TVS moet nog reageren op de mail.
Ze zijn niet heel vlot met mailen; maar ze hebben wel wat beters te doen gok ik ;)

vleier

Forumguru
Ik zit er gewoon mee dat in niet alleen bij TVS 700 euro kwijt ben maar dat ik voor de tijd bij APR ook nog een kleine 700 euro neer mag leggen. Denk wel dat het erbij in zit. maar heb liever het zeker voor het onzekere

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk juist dat die mechanische aanpassingen niet zijn inbegrepen; vergelijk bv maar eens op de site van JD (€800 excl aanpassingen)

sandurtjuh

Forumguru
Aanpassingen zijn relatief best duur t.o.v. de vermogenswinst, of mag ik zo niet denken? Een DP kost rond de 1000 euro en een CAI zo'n 500 euro en dan is het nog allemaal niet gemonteerd. En ik zie dan maar een vermogenswinst van zo'n 40 pk (ongeveer).

vleier

Forumguru
Kijk dat is dus iets dat ik zo zie gebeuren.

Bij JD kost de stage 2 aanpassingen totaal 1699 inc. btw

Laatst bewerkt:
Idd; bij Stage2+ tuning, net zoals bij JD, zitten de downpipes etc er niet bij:

Voor downpipes en CAI's en turbo upgrades: sturen we nu iedereen naar APR NRW Emmerich op de grens NL-D.
Hier in de buurt. Daar monteren, en daarna meteen hierhijn rijden, is ons advies.
Iedereen is zeer tevreden over hun, zij verkopen meerdere merken, uit voorraad leverbaar eerlijk en betrouwbaar.

B.Stuurder

Forumguru

Dat kon ik niet meer aanpassen: maar in de nieuwe prijslijst staat bij beide "light" vermeld

Dat wordt er niet duidelijker op....

En als Stage 2 (normaal is dat ook mechanische wijzigingen volgens mij) het uitwisselen van de chip is, dan zal ik dat zeker niet kiezen.

Dat wordt er niet duidelijker op....

En als Stage 2 (normaal is dat ook mechanische wijzigingen volgens mij) het uitwisselen van de chip is, dan zal ik dat zeker niet kiezen.
Nee hier ga je de mist in; alleen bij stage2+ (en stage3) is er sprake van mechanische aanpassingen.
Bij stage 1 en stage 2 doen ze alleen een lichte vorm van chiptuning. Bij stage2+ en stage3 een full-custom chipchuning. Maar wat precies de lichte chiptuning inhoud is mij ook niet geheel bekend.

Okay:

Ik heb antwoord van TVS aangaande de een aantal vermogens. Helaas niet alles? Heb ik alsnog gevraagd.
Ze zijn wat moeilijk met mail communicatie als ik eerlijk ben.....

de 1.2 TSI kan niet elke stage 2 of 3 software draaien; TVS gaf aan dat het heel complex is om dat uit te leggen dus dat nemen we dan maar gewoon zo voor lief ;)

1.4 TSI 122/125PK:
Zij geven aan dat 150pk/270nm reëel is. Elders word ook geadverteerd met 160pk wat volgens TVS niet haalbaar is.
Ze hebben eerder wel een gehad welke de 157pk/281nm haalde op super plus 98.

1.2 TSI: 90/105PK:
Zij geven aan dat wat ze een keer maximaal gehaald hebben was 155pk/305nm. Maar dat is erg veel voor dit blok.
Normaal tunen zijn dit blok tussen de 125-150pk / 220-260nm naar wens. Bij deze vermogens MOET de DSG ook mee genomen worden; anders draait deze in de soep.

Verder schreef hij nog in zijn mail:
Niemand haalt de beloofde vermogenswinsten, dus wees gewaarschuwd.
Als er 230Nm wordt beloofd, mag je blij zijn als je 205Nm krijgt.

Ook gerenommeerde tuners beloven veel pk's en Nm, maar komen het niet na.

Dit hebben we ontdekt, omdat we veel klanten uit het land hebben gekregen die 500 euro hebben betaald voor chiptuning, maar niet veel extra vermogen konden ‘voelen’.

Fmoon

Forumguru
Klinkt leuk.

Wat zou ik nou kwijt zijn voor een stage 1 voor mn 2.0 TSI DSG uit 2014?

sandurtjuh

Forumguru
Klinkt leuk.

Wat zou ik nou kwijt zijn voor een stage 1 voor mn 2.0 TSI DSG uit 2014?

Stage 2+: Motor aanpassing; Mild upgrades DP/CAI. Custom chip; volledig: 699

En daar gaat dan nog eens 25% van af.

Fmoon

Forumguru
Das geen geld zeg €375.

Is er al een lijst van mensen die op zeker aan de beurt komen die dag of word datandwrs geregeld?

Das geen geld zeg €375.

Is er al een lijst van mensen die op zeker aan de beurt komen die dag of word datandwrs geregeld?
Als je even de topic reacties leest kun je het sommetje maken. maar momenteel staat de teller van de bevestigde deelnemers, dus niet alleen mensen die de poll ingevuld hebben, op 4/5

Bovenaan Onderaan