Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

• Alleen motortuning

Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

Stemmen: 5 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    45

IBV

Senior Member
Ben net terug op het forum en mijn Spaceback moet nog geleverd worden. Als ik ga dan wordt het toch weer JD die ook mijn 1.4 Superb indertijd getuned heeft.

Bijlagen

• JDEngineered.jpg
    JDEngineered.jpg
    124,4 KB · Weergaven: 22

sandurtjuh

Forumguru
Is JD beter dan TVS wat betreft motortuning omdat ik zoveel mensen zie die ineens toch JD willen? Of is het het gebrek aan duidelijkheid qua vermogen en dergelijke?

IBV

Senior Member
Is JD beter dan TVS wat betreft motortuning omdat ik zoveel mensen zie die ineens toch JD willen? Of is het het gebrek aan duidelijkheid qua vermogen en dergelijke?

Geen idee. Als ik alles eens lees hier zijn er niet "ineens zoveel mensen". Overdrijven is een kunst zeg.
Ik heb alleen aangegeven dat ik tzt naar JD ga, hetgeen niets zegt over TVS of welke andere tuner dan ook.
Noem het maar een soort van ingebakken loyaliteit. Zo ben ik nu eenmaal.

Dat weekend kan ik niet . Kom dus niet rollen .
En wat betreft het lijstje sorry , maar die vind ik ook onduidelijk en dus voor nieuwelingen nog onduidelijker ...
Leest er nog iemand mee van TVS ?
Vind stage 2 en 2+ beetje raar . Ik denk dat ze bedoelen met stage 2 een stage 1 op maat op de bank en stage 2+ gewoon stage 2 waar dus echt ook mechanische aanpassing en voor nodig zijn ...
En de dsg tuning heeft ook een andere naam , want volgens mij heb ik hetzelfde alleen heet het weer anders bij JD , maar het uitgangspunt lijkt me hetzelfde ..
Correct me If i'm wrong

SkodaFabiarijder

Actief lid
Is het geen idee voor TVS om een kortingscode o.i.d voor ons forum in het leven te roepen? En die dan binnen x termijn gebruikt kan worden als korting op tuning.

Nu doen ze 3 wagens in het weekend en/of 5 doordeweeks.
Het ligt niet echt om de hoek waardoor men een aantal uur moet rijden om een voucher te halen, om vervolgens een aantal dagen/weken erna weer dat end af te leggen voor de tuning zelf.

Als ze een kortingscode verstrekken zit er voor TVS alleen maar voordeel aan, want men die het gezellig vindt om te gaan kijken tijdens de afgesproken data maar geen tuning willen, kopen dan toch geen voucher.
Men die tijdens de afgesproken data niet kunnen en/of te lang moeten rijden kunnen dan toch gebruik maken van de korting op een later moment.

Fmoon

Forumguru
Ook ik ga voor JD. En eerlijk gezegt doe ik dat een beetje aan de hand van Facebook en enkele ervaringen.

Allen, nee, dat weekend staat niet vast. Er is uberhaupt nog geen datum afgesproken.
TVS gaf aan dat aanstaande maandag de werkplaats chef terug is van zijn vakantie, en dan zou het dat weekend erop, 26ste dus, al kunnen.

Iedereen is vrij om te gaan waar hij wil uiteraard. JD staat zeker goed aangeschreven.
Voor de DSG staat TVS weer beter aangeschreven als ik zo hier op het forum heb gelezen.voor de afstand tussen de 2 maakt het niet veel uit. Beide zitten redelijk bij elkaar in het oosten van het land. Of de ene het beter doet dan de ander? Tja. Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik heb eerder zelf voordat ik hier de groupbuy starte TVS en JD benaderd waarom ik voor de ene of de ander zou moeten gaan. Gewoon heel brutaal de vraag gesteld. TVS gaf aan dat de motor software nagenoeg gelijk is. Voor de DSG is het vokgens TVS een heel ander verhaal, en dat word ook wel een beetje onderstreept hier op het forum; voor de DSG zou je naar TVS moeten. Volgens TVS hebben zij 11 jaar ervaring met de DSG en doen zij circa 3000 auto's per jaar. De mail van JD heb ik niet meer; maar JD gaf aan dat beide bedrijven hun vak verstaan en dat hij niet kon bepalen wie waar heen zou moeten voor de beste tuning; aldus de reactie van beide bedrijven.

Ik wil nog even bellen met TVS over de openstaande vragen.
Het staat mij wat tegen dat ze moeilijk zijn met communicatie. Ik krijg steeds halve antwoorden. Daarom maar even bellen eind deze week.

Laatst bewerkt:
Ja. Haha. Gaat ineeeeens de andere kant op hier..

Dus ik stel voor;
JD discussie in de ijskast. Wil je daarheen? Dat mag prima. Meld je hier dan even af.
Wil je gezellig mee naar TVS? Roep even een aantal dagen in december/januari wanneer je kunt.
Liever niet eind januari; meestal zijn de "winters" hier in januari/februari/maart het vervelendste.

Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Ik kan ieder weekend wel en ik ga naar TVS.

Dus reken mij er maar bij.
De discussies die ernaast worden gevoerd laten we bij deze links liggen.

En heb is wel.vervelend als ze steeds met halve antwoorden komen. Maar wel leuk dat ze eerlijk zijn over hun antwoorden. en het klopt ze zitten vrij dicht bij elkaar. en gelukkig ook in de buurt van mij.

sandurtjuh

Forumguru
... Overdrijven is een kunst zeg. ...
Ik had het inderdaad specifiek over jou... :banghead:

Anyway, ik wil ook gewoon bij TVS, wat mij betreft is de 26e nog steeds prima. Ik heb de vorige keer bij TVS goede resultaten behaald, het was gewoon een algemene vraag waarom iemand bij JD zou gaan (omdat ze het expliciet vermelden in dit topic..). Genoeg over JD dus in dit topic.

BartjeB

Senior Member
Ik heb ook interesse maar ik krijg mijn nieuwe O3 1.6 TDI pas 2e week van januari. Mochten jullie eerder gaan ben ik zeer benieuwd naar het resultaat. Zou helemaal fijn zijn als er iemand met het zelfde blok is geweest zodat ik het vermogen winst weet.

vleier

Forumguru
Ik heb ook interesse maar ik krijg mijn nieuwe O3 1.6 TDI pas 2e week van januari. Mochten jullie eerder gaan ben ik zeer benieuwd naar het resultaat. Zou helemaal fijn zijn als er iemand met het zelfde blok is geweest zodat ik het vermogen winst weet.

Welk type heb je besteld dan??

Bovenaan Onderaan