Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

• Alleen motortuning

Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

Stemmen: 5 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    45

B.Stuurder

Forumguru
Nee hier ga je de mist in; alleen bij stage2+ (en stage3) is er sprake van mechanische aanpassingen.
Bij stage 1 en stage 2 doen ze alleen een lichte vorm van chiptuning. Bij stage2+ en stage3 een full-custom chipchuning. Maar wat precies de lichte chiptuning inhoud is mij ook niet geheel bekend.

En dat verschil tussen 1 en 2 is nu juist de vraag :jaja:

sandurtjuh

Forumguru
Nice, ik dacht al dat ik ergens overheen had gekeken of dat het 'slechter' zou zijn ofzo. Maar inderdaad, more bang for your money hoop ik :D

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
--------------------------------------------------- UPDATE 2 ---------------------------------------------------
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

TVS geeft aan dat er doordeweeks meer ruimte is dan in het weekend voor tuning.
Normaal zijn ze op zaterdag dicht, en dient er extra personeel zijn vrije dag op te offeren.
Hierom doen zijn maximaal 3 auto's op een zaterdag en maximaal 5 auto's op een doordeweekse dag.

Voorstel is om een vrijdag te doen en direct de zaterdag erop. Eventueel nog een derde dag.
De personen die wel gewoon komen opdagen kunnen dan later terug komen op een andere dag in de week. Dus je dient wel te komen wil je in aanmerking komen voor een korting.

Om even duidelijk te maken; van een echte meeting is geen sprake. Het gaat dus echt om een gezamelijke aankoop zodat iedereen van een beetje korting kan profiteren. Er is dus geen catering aanwezig, geen muziek spektakel etc. Het is gewoon een handje skoda's (of andere VAG's ook welkom) bij elkaar en de forum gebruikers onderling. Zal evengoed gezellig zijn hoor!.. :D

TVS opperde zaterdag 26 november als eerste optie; hieruit maak ik op dat het op redelijk korte termijn in gang gezet kan worden. Iets wat ook wel een beetje de bedoeling was vanuit mijn kant. Afwachten tot het voorjaar zal er niet in zitten. Echter kun je wel langskomen, en later (even overleggen met TVS) de tuning laten uitvoeren wanneer het je schikt. Uiteraard is dit gewoon een eerste voorstel. Een exacte datum moet in overleg met aanmelders worden afgestemd.

Ik som graag alles nog even op..
Bevestigd:
- @Disaster-Master : DSG LE+DRV
- @sandurtjuh : Motor Stage2 met DSG Stage2 (incl LE+DRV)
- @vleier : Motor Stage2
- @Woutersuperb : DSG LE+DRV

Nog openstaand: GRAAG EEN REACTIE; BIJ TWIJFEL? LANGSKOMEN EN EEN VOUCHER KOPEN :jaja:

- @micky : Wil jij nog langskomen met je Passat? Zoja: Bouwjaar en motortype? En voor welke tuning?
- @duopenotti : Wil jij nog langskomen met je Spaceback? Zoja: Voor motor Stage1 en DSG LE+DRV ?
- @Thokozanoah : Wil jij nog langskomen met je Passat? Zoja: Bouwjaar en motortype? Voor welke tuning?
- @internetboarder : Indien je nog alleen wilt komen rollen dan zal dat even tussendoor moeten.
- @B.Stuurder : Jouw auto komt in Januari? Ik denk dat je dan het beste voor een voucher kan gaan.
- @MaRco2 : Wil jij nog op je 1.4 O3 motor stage2 en DSG ? Zoja: wat voor DSG? LE+DRV neem ik aan?
- @Cherokee : Ben jij er al uit? i.v.m. nieuwe koppeling? Graag reactie indien je LE+DRV wilt!
- @Octi : Ik zag van jou een reactie. Maar wat zou je willen? en welke wagen rijd je? Anders een voucher?
- @Fmoon : Wil jij nog Stage1 op je 2.0 TSI ? Welke wagen rijd je precies?

Ik ben benieuwd allen! Graag reactie zodat ik dat kan opsommen naar TVS.
Eventuele openstaande vragen even opsommen; ik plan anders met TVS even een telefoon gesprek in.
Mail is gewoon niet hun sterkste kant, en hij gaf aan overladen te worden met mails. Ook wel weer begrijpelijk.

Laatst bewerkt:

Schippersss

Forumguru
Mocht het uitkomen, dan kom ik een van de dagen even langs om te kijken. Altijd interssant hoe het bij een 'andere' tuner in werking gaat, ook de resultaten zijn altijd leuk.

sandurtjuh

Forumguru
Cool! De 26e is snel, maar wel mogelijk vanuit mijn kant. Wel een aardige afstand, maar mocht de tuning goed zijn, dan kunnen we er ook lekker van genieten. Zou wel mooi zijn als het in de ochtend zou kunnen :D Als je in die call ook nog de vermogenswinst zou kunnen opvragen, dat zou top zijn. En DSG stage 2+ is dus mogelijk motortuning stage 2?

Cool! De 26e is snel, maar wel mogelijk vanuit mijn kant. Wel een aardige afstand, maar mocht de tuning goed zijn, dan kunnen we er ook lekker van genieten. Zou wel mooi zijn als het in de ochtend zou kunnen :D Als je in die call ook nog de vermogenswinst zou kunnen opvragen, dat zou top zijn. En DSG stage 2+ is dus mogelijk motortuning stage 2?
Die 2 werkzaamheden staan los van elkaar dus het lijkt mij wel mogelijk.
Maar ik zal het navragen bij TVS wanneer ik ze spreek.

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@Disaster-Master dat is wel een hele korte termijn. Ik wil proberen om langs te komen, maar Varsseveld is niet naast de deur. En ik zie een voucher kopen? Ik ga pas iets kopen als ik de auto heb, dus ik denk dat ik dan een volgende gelegenheid moet afwachten. Sowieso zou ik eerst wel eens wat Dyno uitdraaien willen zien van de 1.8 tsi, om te zien wat ik krijg voor het geld. Dat kan JD ook immers?

@Disaster-Master dat is wel een hele korte termijn. Ik wil proberen om langs te komen, maar Varsseveld is niet naast de deur. En ik zie een voucher kopen? Ik ga pas iets kopen als ik de auto heb, dus ik denk dat ik dan een volgende gelegenheid moet afwachten. Sowieso zou ik eerst wel eens wat Dyno uitdraaien willen zien van de 1.8 tsi, om te zien wat ik krijg voor het geld. Dat kan JD ook immers?
Prima en begrijpelijk. Dank voor je reactie in ieder geval. Als je wilt komen kijken mag dat uiteraard :)

Octavia32

Forumguru
Hier even een uitdraai van mijn 1.8tsi

980a2612f5a6936ad95d276023d496fc.jpg

En een linkje naar mijn pagina
http://www.skodaforum.nl/forum/index.php?threads/23609/

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Thokozanoah

Forumguru
Ik zie van de aanbieding af, is mij te kort dag. En als ik ga kietelen zal ik dat toch bij JD doen, heb ik betere ervaring mee.

@vleier als je wil gaan voor tuning icm monteren cai en dp, dan zou ik toch echt voor JD gaan, dan hou je het bij 1 leverancier. Ik denk dat je daar beter mee uit bent als er toch een schommeling in je tuning zit.

duopenotti

Senior Member
Ik twijfel nog. Ik dacht alleen een motor tuning te doen maar lees nu dat dan een DSG tuning eigenlijk ook wel vereist is.
Waarom is dat?

vleier

Forumguru
Jha als mij dit bevalt qord er vanzelf ook nog wel aan andere uitlaat, turbo, enz erop gezet.

Bovenaan Onderaan