H7 halogeen vervangen voor LED

redriver

Senior Member
Nu binnen paar maanden beide H7 lampen (dimlicht) voorzijde moeten vervangen i.v.m. defect.Nu overweeg ik er H7 LED in te gaan zetten voor een langere levensduur. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld Canbus o.i.d. Wil namelijk geen foutmeldingen na vervangen.

Ik weet dat er al topics over zijn maar ik wil eigenlijk weten of er foutmeldingen kunnen komen bij onjuiste led lamp.
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook H7 led er in. Moet wel Canbus uitvoering zijn.

Verder nog iets om op te letten; als de lamp aan de achterkant te lang is past de dop van de behuizing van de auto er niet meer op.
Heb een setje Hilox lampen liggen die er daardoor helaas net niet in kunnen
 

EdK

Forumguru
Adapter ringen zijn ook vaak nodig bij H7
Welke je nu precies nodig hebt is mij ook nog steeds een raadsel.
Zijn er velen verkrijgbaar , maar welke nu voor H7 in VW nodig zijn...... tell me
 

JeSko

Forumguru
LED in gewone koplampen geeft enorm strooilicht, heb het zelf ook gedaan met onze Citroën destijds en buiten het feit dat je licht overal heen kaatst is het nog eens hinderlijk en gevaarlijk voor tegenliggers. Ik doe het daarom niet meer. Soms heb je pech met je halogeenlampen, heb geweten dat ik er na 2 maand alweer nieuwe nodig had, en ook auto's die jaren met dezelfde lampjes deden.
 

EdK

Forumguru
Geheel wat je erin propt @JeSko
Zijn ook al leden die ermee rondrijden zonder problemen|
Philips heeft nu al LEDs op markt die in Duitsland voor bepaalde merken/modellen goedgekeurd zijn ...
En ja china gaat dan uiteraard weer copieren maar doen dit nog steeds op slechte wijze met gevolg dat je tegenliggers kunt hinderen... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Dus er is nu LED op de markt compatibel met gewone lampunits? Dat wist ik niet ik sta achter :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Osram Nightbreaker LED en Philips Ultinon LED zijn de 2 die op de Duitse markt toegestaan zijn voor verschillende autos, dacht dat de O3 daar ook bijhoort. Let wel dat dit officieel niet betekent dat het in NL mag, maar je zal er zeer waarschijnlijk bij de APK geen opmerking voor krijgen.
 

Rallye

Forumguru
Osram geeft per land aan welke goedkeuringen er zijn, zie mijn link. Een filmpje:

Je kunt ze zelfs officieel in je Triumph Spitfire uit 1962 zetten.

Edit. Nog een vergelijk tussen Philips en Osram:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dat is wel gek, dat ze het nu wel goed gekregen hebben, overigens zou het nogal raar zijn zoiets in een oude Spitfire te steken, dat vloekt zo hard :D
 

EdK

Forumguru
Nee dat vloekt tussen jouw oren !! :D

Techniek gaat door en men kan met deze LED blijkbaar dezelfde uitstraling naar de reflectoren in de lamp creëren.
Dus de LED doet zelfde als de halogeen pit alleen met meer lichtopbrengst.
Want een reflector in een lamp lijkt altijd wel een stukje spiegel met wat vlakjes maar daar is wel degelijk over nagedacht
En is zo gemaakt dat het licht gebundeld word op de weg voor je met een uitstraling de berm in (rechts)

Maar goed @JeSko je (we) bent nooit te oud om te leren !! :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Gaat me daar niet om @EdK ik vind wit licht in een oudere auto gewoon niet mooi, los van het feit of het al dan niet functioneel is, het is niet periode correct. Op moderne auto's die nog net geen Xenon/led hadden kan het prima, maar bv op mijn Honda zou ik het niet willen, daar swappen ze tegenwoordige de hele unit door LED en imo doet dat altijd afbreuk aan de auto.
 

Tees

Donateur
Tis eigenlijk raar dat dit nog niet Europees gestandaardiseerd is, vooral omdat het wel om een ECE (=Europese goedkeuring) gaat, maar toch elke land daar zn eigen plasje over moet doen. Osram heeft blijkbaar de moeite genomen dit wel in allerlei landen (na Duitsland als eerste) aan te vragen, Philips niet
 

Slider

Forumguru
ff een bump:

Ik heb Osram H7 leds recent ingebouwd, incl ledcap08 voor de Octavia 3 FL.
Deze zijn officieel goedgekeurd in Nederland, voor o.a. de Octavia 3.
https://www.osram.com/am/night-breaker-led-compatibility-list-netherlands.jsp

Heb nog geen nacht foto, is lastig op de langste dagen van het jaar :cautious:
Mijn vorige illegale leds gaven ook goed beeld, maar nu tenminste officieel gekeurde leds, net wat fijner gevoel.
 

Bijlagen

  • IMG_20230604_102448_3.jpg
    IMG_20230604_102448_3.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 58
Bovenaan Onderaan