H7 halogeen vervangen voor LED

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ze net ook maar besteld. Rijd al lang rond met niet goedgekeurde LEDs. Ben benieuwd of deze veel anders zijn qua licht.
 
De H15 led voor de drl zijn prima te dimmen met obd11 of vcds, zelf ook gedaan.
Hi @GvA14TSI: Dit dimmen heb ik zelf ook geprobeerd met OBD11, echter onder een bepaald % gaan de LED's volledig uit, dit zal ongetwijfeld een eigenschap van LED zijn, maar de H15 LED's gaven toch nog teveel licht naar mijn mening.

Goed, toch ben ik van plan om het nog een kans te geven, aangezien de halogeen H15's inderdaad esthetisch wat minder mooi staan naast de H7 LED's. Weet jij nog welke kanalen aangepast moeten worden in Central Electrics om DRL te kunnen dimmen?
 

Tees

Donateur
LEDs hebben inderdaad een bepaalde minimum werkspanning, en die is afhankelijk van de electronica die erin zit. Dus dat maakt t erg merk/type-afhankelijk. Dus je kan of een ander merk proberen, of een type met minder lichtopbrengst. Dat laatste lijkt me sowieso geen gek idee...
 

serum

Forumguru
Vrijdag komt onze O3 FL 1.0tsi moonwhite, Paar opties laten schieten (waaronder de knappe lenslampen) maakten de zoektocht net een stukje eenvoudiger. In het kader van de voorpret alvast een setje van deze lampen besteld op Amazon.de, Zaterdag waren ze 95 euro voor een set. (nu 98 zie ik) Die kappen zijn nodig om wat ruimte te houden voor ventilatie, Kan zijn dat de originele kappen passen, maar vermoed dat ze dan te weinig ademruimte hebben. Als je creatief bent kan je met een paar pindakaasdoppen en siliconenkit ook een eind komen, maar dat neigt al sterk richting een BDH oplossing. Of leds kunne dimmen hangt af van de voeding die ervoor zit en het type dimming. Moet allemaal net samen passen. Zou mijn geld er niet op inzetten dat het zomaar goed gaat.
 

kevinbel

Actief lid
Mochten er nog hier zijn die hun "illegale" leds hebben omgewisseld voor die van osram of philips, heb ik wel interesse in de "illegale" :D H7 en h15. Stuur maar pb.

Al sinds aanschaf van mijn rapid aan het kijken om er led in te zetten maar dit hoeft voor mij niet veel meer te kosten dan halogeenlampen. Vindt die van osram en philips stevig aan de prijs.
 

1983jeroen

Forumguru
@serum , die originele kappen zullen echt niet passen als Osram dat zelf aangeeft. Ook moet de ventilator wel iets ruimte hebben om lucht aan te zuigen.
Jij hebt ook al led dagrijverlichting. Die is jammergenoeg heel geel naast de witte LEDs.

Je kunt ze uitzetten in de Amundsen, maar ik zou dat alleen overwegen als je altijd met dimlicht aan rijdt.

Weet iemand zo waar het E nummer op de lampunit staat? Deze is nodig om het formulier voor goedkeuring in te vullen
 

serum

Forumguru
Jammer dat Osram ze alleen in 6k heeft, zal eens kijken of het binnen de grenzen van het acceptabele is; Staat het heel slecht? Op onze huidige is xenon (4300K) vermengd met warmwit halogeen, dat vind ik persoonlijk wel staan. Heb de kappen er ook bij besteld, ben redelijk handig, maar voor die paar euro ga ik niet beunen; misschien begreep je mij verkeerd (of zei ik het verkeerd), maar je zegt hetzelfde als ik.
 

GvA14TSI

Donateur
Op mijn pfl O3 passen de Osram lampen met de originele kap. Ook de canbus adapter zit in de koplamp.
 

1983jeroen

Forumguru
Heb de lampen net binnen maar de kappen nog niet. Canbus zou inderdaad niet nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:

GvA14TSI

Donateur
Ik zal het vanavond eens zonder de canbus adapter proberen, ben benieuwd. Ik moet zeggen dat het lichtbeeld van deze lampen veel beter is dan de Hilox lampen die ik er eerst in had.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat Osram ze alleen in 6k heeft, zal eens kijken of het binnen de grenzen van het acceptabele is; Staat het heel slecht? Op onze huidige is xenon (4300K) vermengd met warmwit halogeen, dat vind ik persoonlijk wel staan. Heb de kappen er ook bij besteld, ben redelijk handig, maar voor die paar euro ga ik niet beunen; misschien begreep je mij verkeerd (of zei ik het verkeerd), maar je zegt hetzelfde als ik.
Ik vermoed dat ze in de praktijk niet 6000K zijn maar iets minder (uiteraard op het oog bepaald, niet gemeten ofzo). Ze staan erg netjes moet ik eerlijk zeggen, het enige hoe je zou kunnen zien dat dit aftermarket is wanneer je de auto zelf van de voorkant bekijkt en ziet dat het licht uit een reflector koplamp komt (geen mooi geconcentreerd lichtpunt zoals met een projector koplamp).
 

1983jeroen

Forumguru
Net geprobeerd te plaatsen, maar ik krijg de nieuwe dop er niet op. Het punt waarop je deze vastdraait komt tegen de behuizing van de Led lamp aan.
Hoe is dat bij jou @Raoul Esman ?
 

1983jeroen

Forumguru
Deze rand van de Ledcap08 gaat bij mij niet tussen de lamp en de behuizing door. Op de foto lijkt het te passen, maar dat gaat dus niet.
Beide kanten zelfde probleem.

Het is wel op te lossen door een stukje uit dat randje te halen, maar voor een dop die zou moeten passen is dat niet de bedoeling

IMG_20230802_175031556.jpg IMG_20230802_175404452.jpg
 
Bovenaan Onderaan