H8 mistlampen xenonlook

PrimePro

Nieuw lid
Zojuist deze erin gezet, ging nog verbazend makkelijk. Het resultaat valt me erg tegen (links 55w super white, rechts 35w origineel). Ik wil het nog even zien in het donker, maar wellicht toch opzoek naar led icm weerstand. In dit filmpje wordt het naar mijn idee netjes gemonteerd (wil de weerstand niet op het plastic hebben ivm de warmte).

Bijlagen

• 3F595E17-1B32-404B-B0A9-CBF96E2A45C3.jpeg
    3F595E17-1B32-404B-B0A9-CBF96E2A45C3.jpeg
    777,4 KB · Weergaven: 67

EdK

Forumguru
Als ik zo naar de kleur kijk van het licht dan is dit zeker geen 6000K lamp.
Die zou veel witter/blauwige gloed moeten hebben en nu zie ik op foto nog steeds een geel gloed.
Maar ja, het blijft altijd gokken met die Ali spullen, zou lekker iets meer uitgeven en gewoon lampen van Osram of Philips er in zetten. :pieker::koffie:

Freeze-o

Senior Member
jeetje, dat ali lampje valt wel erg tegen. in de advertentie staat 6000k.
ik heb je filmpje bekeken. die philips halogeen is ook gewoon geel, waarom denk dat de maker geen shot laat zien van de mistlamp en led koplamp samen?

VAG-man

Forumguru
Screenshot_20191115-191335_Gallery.jpg Ik ben juist heel tevreden met de 55w van Ali. Het is iets feller, maar vooral veel witter.
Rechts de super White. Vooral op de grond valt het op. Verschil in lichtkleuren is vaak lastig te fotograferen.

brepus13

Forumguru
@PrimePro

halogeen blijft halogeen en zal nooit echt wit zijn.

ik heb zelf led H8 erin zitten en die zijn wel wit. Ik heb overigens een lamp zonder weerstand en dat gaat prima. Nou heb ik wel alles gecodeerd voor led dus dat zal wel verschil maken.

BigCheese

Forumguru
Heb de lampjes binnen van Ali, dus ik begon enthousiast door de beschermkap rond de mistlamp los te halen. Maar met geen mogelijkheid kreeg ik de onderkant los, was bang om de boel te slopen door hem doormidden te breken. Ik heb het er maar even bij gelaten, mezelf kennende wordt ik dan ongeduldig en dan komen er echt brokken. Binnenkort maar eens een nieuwe poging. Het ziet er toch redelijk eenvoudig uit in dit filmpje.

Affijn ik kwam wel een dood roodborstje tegen in mijn grill, die heb ik er weer uit weten te peuteren. Toch nog wat nuttigs gedaan.

JeSko

Forumguru
Is bij een S2 FL net hetzelfde, erg lastig los te krijgen die kapjes voor de mistlampen, zitten wel speciale tools voor in de kofferbak bij mij, zo'n soort trekhaak/oog, dat maakt het iets minder lastig.

BigCheese

Forumguru
Ik ben niet zo'n rukker :maakmegek:
Ik wacht wel even tot het minder koud is, dan is het plastic misschien wat flexibeler en heb ik wat gevoel terug in mijn vingers. Nu staat de rijp op de ramen.
En ik hoor niemand over dat roodborstje, dat is thuis wel anders. Ik ben een moordenaar...

Freeze-o

Senior Member
Tja, als die led lampen er al in hadden gezeten had dat vogeltje je wel gezien. :tegek:
Ik denk dat het forum meer van het voorkomen dan genezen is. (al zitten er wel azijn liefhebbers bij)

JeSko

Forumguru
LED in de mistlampen is dat nu done of not done jongens? De ene zegt doen, geen probleem, staat mooier, de andere zegt neen het is afkeur keuring ( wat ik me bij gelijk lichtbeeld niet kan voorstellen ) en het doet niets in de mist, kortom, LEDS in de mistlamp armatuur doet het nut van mistlampen teniet. Reden dat ik dit vraag is omdat ik LED mistlampen heb liggen, en twijfel of ik de Ali 55W halogeen ermee ga omwisselen.

EdK

Forumguru
@JeSko denk dat je ook nog nederlandse en belgische wetgeving er in mee moet laten spelen.
Krijg vaak de indruk dat die keuring bij jullie in bepaalde gevallen strenger is dan hier bij ons.
In mijn Yeti had ik ook veel lampen vervangen naar LED
En ook in de koplampen met de stadslampen en mistlampen heb ik deze toendertijd vervangen voor LEDS.
En de laatste 3 jaar bij elke keuring is er nooit een afkeur op geweest, en zelfs geen opmerking. En in een van die jaren is er ook een keurmeester geweest die het werk van de garage dan keurt...
Dus ja wat is het gevolg bij jullie van een afkeur ?
Oké je bent terug naar af en gewone lampen er weer in.
Maar heb je nog een boete die je moet betalen ?
Zo, nee of als die laag is dan kun je het ook gewoon een keer gokken en kijken waar het schip strand.
Maw beetje het proefkonijn spelen.

JeSko

Forumguru
@EdK

Ga ze er direkt in vlammen zie, zal dan inderdaad maar proefkonijn spelen, hangen geen boetes aan vast bij mijn weten, alleen rode kaart eventueel en herkeuring = tweemaal 70 euro dan ipv één maal. En ben goedgekeurd met Eibach verlaging zonder extra attesten, 19 inch velgen ( Superb 2 mag in het boekje maar tot 18 ) en getinte achterlichten, is dus echt wel een beetje een lotterij.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Denk dat zolang je er voor zorgt dat je lichtbeeld niet veranderd / derden hindert , het de meesten niet eens zal opvallen bij een keuring.
Maw dan kom je die keuring gewoon door.
Als je wel een afwijkend lichtbeeld hebt en ook nog eens derden ermee lastig valt als je ze tegemoet rijd, dan zal men wel optreden.
Alhoewel ik me laatste tijd ook kan ergeren aan auto's met van fabriek af al ingebouwde leds die blijkbaar niet goed ingesteld staan en hevig in tegenliggers hun ogen staan te schijnen...

JeSko

Forumguru
Alhoewel ik me laatste tijd ook kan ergeren aan auto's met van fabriek af al ingebouwde leds die blijkbaar niet goed ingesteld staan en hevig in tegenliggers hun ogen staan te schijnen...

Sinds ik de auto verlaagd heb word ik ook meer verblind, en dan vooral door moderne SUV's, die schijnen telkens los op mijn smoel. Zal meteen eens zien of het lichtbeeld veranderd tegen de garagemuur.

• Leuk
Waarderingen: EdK

brepus13

Forumguru
Persoonlijk gebruik ik de mistlampen eigenlijk nooit. Ze branden dus alleen als corner light en bij achteruit rijden branden ze allebei (simply clever)

het witte van led matcht beter bij de led drl en xenon lampen. Daarom heb ik ze vervangen. Qua lichtopbrengst vraag ik me af of ze meer/beter licht geven dan de normale halogeen.

conclusie voor mij: ik vind de led mooier maar niet perse functioneler.

Bovenaan Onderaan