H8 mistlampen xenonlook

VAG-man

Forumguru
Bij de laatste keuring is mijn S2 één mistlamp het licht bijgesteld, omdat deze te hoog stond.
Ze kijken zeker naar het lichtbeeld in Nederland. Misschien sommige keurmeesters niet, maar dat leren ze wel af als er een herkeuring komt van RDW. Voor de Belgische lezers, de RDW is de instantie die keurmeesters controleren.

Waarom zijn die mistlampen zo belangrijk @JeSko? In de 35 jaar dat ik rijd heb ik ze nog geen 10x aan hoeven (mogen!) doen.

Onderweg kom ik veel auto's met wel de mistlampen aan. Bloed irritant als de weg vochtig is waardoor het licht spiegelt op het wegoppervlak.

@brepus13 juist!
Het smoelt zeker beter, daarom heb ik ze vervangen door de 55W halogeen van Ali die ook bijna wit zijn.;)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Onderweg kom ik veel auto's met wel de mistlampen aan.
Pas op, volgens mij is in Belgie zo dat ze die dingen al moeten voeren zodra het wat te hard regent....
En dan rijden ze in NL en houden ze dat aan !
Deze week voor werk in Zeeland en zie je wat meer Belgen rijden, en het regende ook wat meer dan normaal..... maar 80% van de Belgen reed dus met die mistlampen achter aan

Zeerrrrrr irritant........
 

Erik1977

Forumguru
Even qua wetgeving in NL: mistlampen aan de voorzijde bij zicht minder dan 200 meter icm stadslicht of dimlicht. Mistlicht aan de achterzijde bij zicht minder dan 50!! meter.
 

JeSko

Forumguru
Gho ja kweetnie, het gedacht dat er nog iets van halogeen in de auto zit stoort me een beetje, ik gebruik ze eerlijk gezegd ( nu ga ik heel veel over me heen krijgen ) voor het mooie ervan, niet als functioneel iets. Ook een groot pluspunt is dat ik nu met cornering nog beter de hoekjes en stoep zie bij draaien of inparkeren. Ze zitten erin. Klein verschil met de Xenon, maar eens opgewarmd ( moet straks nog weg ) zal het verschil miniem zijn. En hopelijk erg mooi smoelen. 20210206_121059_copy_1512x1134.jpg 20210206_122617_copy_1512x2016.jpg 20210206_122640_copy_1512x2016.jpg 20210206_121052_copy_1512x1134.jpg 20210206_115342_copy_1512x2016.jpg

Ik vind trouwens dat ik met de Xenon lampen in de mist meer dan zat zie, en ze zullen mij zeker zien komen in de mist gok ik. lichtbeeld op de grond is trouwens exact hetzelfde met de LED's als met de halogeenlampen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik heb storing inderdaad, maar geef er niks om. Zal het misschien ooit eens laten wegcoderen, na de Corona bij @Timmer , dat waren we al van plan maar is er nog niet van gekomen. Trouwens een S3 zoals de uwe is nieuwer, die geeft mogelijks geen storing maar zeker ben ik niet, dacht dat o.a. de nieuwere O3 van @brepus13 ook geen storingen gaf op LEDs, een S2 zoals de mijne is eigenlijk niet voorzien voor LED. Geeft lekker veel licht, net zo 18 km afgelegd en geen enkele flitser tegengekomen, dus zal vast goed zitten.

20210206_174015_copy_2016x1512.jpg 20210206_174012_copy_2016x1512.jpg
 

brepus13

Forumguru
Ik heb voor mijn O3 wel mijn kentekenverlichting moeten coderen waarbij je eea op led zet. Daarna heb ik nergens meer meldingen van gehad en heb letterlijk alle verlichting inmiddels veranderd in led. Interieur en exterieur.
 

Freeze-o

Senior Member
de 7 euro lampjes van hierboven baan apk afkeur verzorgen. de leds op de voorkant van de lamp verblinden je tegenliggers en geven een verkeerd lichtbeeld.
zoek even verder naar lampen zonder canbus storing en enkel leds aan de zeikant van de lamp
 

JeSko

Forumguru
@Freeze-o

We zullen zien, ga de gok zowiezo wagen, heb al ergere dingen door onze Belgische keuring gekregen. Als het lichtbeeld goed is, en dat is het, is het wellicht gewoon goedkeur.

Wat verblinden betreft, heb er net een langere afstand met gereden, geen enkele tegenligger heeft me geknipperd, dus denk niet dat ze verblinden. Met leds enkel op de zijkant bedoel je leds op de zijkant van de behuizing van de lamp? Deze schijnen wel in een verloop buisje van de originele lamphouders, waardoor ze naar beneden schijnen.

Canbus error free op een S2? Vergeet het maar hoor, LED op een S2 is bij mijn weten altijd coderen. Je kan zelfs hebben dat zo'n lamp in eerste instantie geen foutmelding geefr, en na verloop van tijd wel.
 

EdK

Forumguru
Je kan zelfs hebben dat zo'n lamp in eerste instantie geen foutmelding geefr, en na verloop van tijd wel.
In mijn Yeti was het met de dagrij verlichting zo dat als ik contact aanzette en te lang wachte met starten dan kreeg ik een melding.
Draaide ik het contact aan en starte ik de motor meteen dan kreeg ik geen melding en kwam ook niet tevoorschijn in de maxidot tijdens de rit......
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Dat is inderdaad erg bizar! De canbus controleert toch constant, lees, waakt constant, alé dat dacht ik toch altijd.
 

EdK

Forumguru
Yep dacht ik ook
Nu zaten er al wel weerstanden los overheen !
Maar heb nooit begrepen hoe het mogelijk was dat zonder draaiende motor ik dus een melding kreeg en met draaiende motor dus niet !
Want daar kwam het uiteindelijk op neer.....
 
Bovenaan Onderaan