Wat is het doel van al die LED’s plaatsen? Meer en witter licht?
Ik wilde geen kapitalen voor LED ombouwsetjes uitgeven, maar toch heb ik inmiddels het e.a door LED vervangen met wisselend succes. Die goedkope T10 LEDjes worden volgens mij te heet als ze langer branden, maar voor verlichting in het dak en de achterklep doen ze het aardig en zie je een stuk meer dan met de gloeilampjes. Als footwell lampjes werken ze niet goed.
Omdat de DRL gloeilampen zowat blacklights waren (waarschijnlijk net zo oud als de auto) en een stadslampje kapot was gegaan, heb ik ze vervangen door een Led variant.
De H8 mistlampen heb ik vervangen door blauwe gloeilampen (Hippcron 12V 100W H8 Halogeen Lamp Super Wit 5000K, jan.2019 €2,13/ 2 stuks en nu bij Grandado €20 !!/2set)). Deze geven ook wit licht, zelfs iets witter dan de (niet meer Osram) xenon lampen. Ja, die 100W lijkt me ook Ali-onzin.
Alle zooi heb ik bij Ali gekocht en waren iets van €5-6 per 2 stuks of iets van €2-3 per 10! T10 lampjes.
Al dat gedoe (waar ik ook een beetje aan meedoe) om led verlichting probleemloos te laten werken... minder stroomverbruik door de leds die gecompenseerd moet worden met extra zuip-weerstanden...
En dan te bedenken dat er weinig plekken in NL zijn waar het donker is.
Bij de volgende lampjes denk er aan om eens te gaan kijken naar die halogeen lampjes zoals die boven genoemde blauwe H8.