Afgelopen tijd weinig aan de O3 gedaan. Een beetje aan het kijken hoe het zit met de interieurverlichting (waarvan ik nog steeds niet weet hoe die van SuperSkoda gemonteerd dienen te worden), wat klein spul binnengekregen, en nog wat zaken voor onder de motorkap besteld.
Ook verwacht ik op korte termijn iets binnen te krijgen wat de accu beter beschermd als de huidige 'stoffen' hoes. Dan is dit dus verleden tijd.
Verder had ik nog wat problemen met de batterij van de afstandsbediening. De batterij die erin zat bleek op te raken, wat duidelijk werd gemaakt middels een melding op het dashboard. Kwam een Sony CR2025 uit, en had er een Grundig CR2025 ingedaan, echter werkte de afstandbediening toen niet meer.
Toen maar op zoek gegaan naar een 'beter' merk knoopcel, en gekozen voor onderstaande. Afstandsbediening werkte direct weer en hoefde verder niets in te leren.
En toen was er een nog wat 'grotere' update. Niet bepaald om de hoek, dus vandaar dat ik een topic had gestart wie er in de omgeving van Enschede woonachtig is, of daar wel eens komt.
Gelukkig zelf de mogelijkheid gezien om langs te wippen en daar een heus setje LED achterlichten opgehaald!
Ze zijn niet gesmoked of iets dergelijks, het zijn gewoon originele (Varroc) achterlichten. Dat ze donker lijken komt puur door de lichtinval.
Er zit (helaas) wel wat werk aan, maar ook dat komt goed, want ik heb reeds een poetser benaderd die beloofd heeft de achterlichten weer als nieuw te krijgen. Ook voorziet hij de achterlichten daarna van een UV-werende laag.
Aan de swirls te zien heeft de O3, waar deze LED achterlichten op zaten, veel wasstraten tegemoet gezien.
Om over de achterkant nog maar te zwijgen qua vuiligheid.. Die ook direct aangepakt zodat de poetser geen vuile zaken in handen heeft. Hier wat voor en na foto's.
Zo te zien hoef ik ook geen verloopstekker van brede naar lange stekker te gaan maken, aangezien deze LED achterlichten voorzien zijn van brede stekkers.
Nu nog eens verder zoeken naar de juiste wijze voor het vervangen van de interieurverlichting naar LED en welke fittingen ik nodig heb voor de achterste interieurverlichting. Ik wil natuurlijk wel dat ze qua kleur matchen met die van SuperSkoda die in de voorste interieurverlichting gaan.
Daarna is het nog wachten op de dealer, tot deze eindelijk eens reageert over de modderkuip. Dat wachten ben ik onderhand meer dan beu, dus deze kan een bezoekje verwachten.
Als dat allemaal geregeld en binnen is, is het wachten op mooi weer en dan zal er een grote transformatie plaatsvinden.. Can't wait for it
.
Even een to-do lijstje:
- Juiste wielkuip binnenkrijgen
- Interieurverlichting vervangen voor LED
- LED achterlichten laten poetsen, monteren & inleren VCDS
- SuperSkoda emblemen bestellen en monteren
- Accubak & motorcover voor onder de motorkap monteren
- vRS bumper monteren
- Zwarte spiegelkappen monteren
- SuperSkoda LED uitstapverlichting monteren
- Professioneel laten poetsen & restyling