En pakketje 2/2 van de BF acties is geleverd
. Verzenden heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het wachten wordt beloond.
Ik zat al een tijdje te kloten met spacers die ik nog graag zou willen. Ik heb nu dé perfecte combinatie gevonden.
H&R Spurverbreiterungen, op de vooras 15mm per zijde, op de achteras 20mm per zijde.
Bij de 15mm spacers zitten verlengde wielbouten, maar óók 2 verlengde slotbouten met adapter.
De 20mm spacers maken gebruik van het 'bolt-on' principe. Spacer op de naaf bouten, wiel op de spacer bouten.
Voor mij de 'perfecte combinatie' omdat ik graag gebruik wil maken van slotbouten. Nee, het houdt diefstal wellicht niet tegen, ja ze zijn langer bezig om ze los te kunnen krijgen....
Door deze spacer switch komen mijn H&R 20mm alu-kleurige spacers (bolt-on principe) weer beschikbaar, kijk hiervoor in de bazaar!
Ook moest de achterbank plaats maken voor een extra passagier, dus hebben we dat ook even netjes aangepakt!
Ik had wat moeite om de hoofdsteunen los te krijgen. Echter blijkt het een fluitje van een cent te zijn.
De steun kun je bij 1 pootje zelf ontgrendelen. Het andere pootje blijft vergrendelt zitten als je niet weet wat je moet doen. Bij onderstaande foto kun je het goed zien; in het gleufje steek je een platte schroevendraaier, tegelijkertijd lift je de hoofdsteun en voíla, de hoofdsteun komt los
.
Op die manier kon ik mooi 2 gaatjes in een grote handdoek maken, welke ik zoveel mogelijk onder de MaxiCosi Familyfix heb weg kunnen werken. Hetzelfde geldt voor de 2 armen voor de IsoFix.
Nu gauw een afspraak maken om de Continental WinterContact's op de Turini's te laten monteren, zodat ik bij de wielenwissel ook gelijk met de spacers aan de slag kan
.
Een wasbeurt met de binnengekregen CarClean spulletjes mag natuurlijk ook niet achterwege blijven, na al die kapot gereden bladeren wat een grote opspattende papzooi is geworden.