Goed nieuws te melden! Het pakketje uit Nieuw-Zeeland heeft maar 6 dagen nodig gehad om op mijn adres bezorgd te worden. Echt super snel dus!
Artikelnummers onderdelen:
Groene flippers:
5E0951527 &
5E0951528
Groene MFSW knoppen:
5E0919719B
Vervolgens de witte flippers op het stuur vervangen voor de groene flippers, en alles weer in elkaar gezet.
Ik had geen verwachtingen, want ik was van mening dat dit toch middels VCDS gecodeerd zou moeten worden.
Waar het niet dat ik het niet kon laten om tijdens de testrit (om alle foutmeldingen te laten verdwijnen) een keer probeerde terug te flipperen.... en hij schakelde uit zichzelf terug! Met andere woorden;
de flippers zijn functioneel!!
Zonder enige VCDS codering zijn deze flippers plug&play te plaatsen. Super blij natuurlijk, alhoewel het enig uitzoekwerk met zich mee heeft gebracht.
Om zeker te weten dat de flippers op de juiste wijze functioneel zijn, heb ik nog wel een aantal vragen. Wellicht zijn dit alsnog VCDS aanpassingen, maar dan weet ik in ieder geval of onderstaande zaken 'normaal' zijn:
- Tijdens een rit in de D-stand besluit je zelf om (voor wat voor reden dan ook) met de flipper terug te schakelen naar een lagere versnelling. De indicatie verspringt nu bijv. van D5 naar 4. Nu komt er een rood verkeerslicht aan en flipper ik terug naar de eerste versnelling. Daarbij valt het mij op dat de indicatie van 1 naar D1 verspringt.
Oftewel; bij complete stilstand schakelt hij automatisch terug van 'flipper' naar D-stand, klopt dit?
- Doe ik bovenstaande, maar dan met de DSG-pook een tikje naar rechts (manueel stand), en ik flipper bij een rood verkeerslicht terug naar 1, blijft deze wél in de 1 staan, en verspringt niet automatisch terug naar D-stand, klopt dit?
- Voorbeeld: ik rijd met flipperen manueel in de 4, en wil van flipper manueel, naar D-stand. Dan houd ik de + flipper ingedrukt, waarna ik de indicatie naar 5 zie verspringen, kort gevolgd door D4. Heeft de versnellingsbak dan moeite om na te denken, of schakelt hij niet daadwerkelijk?
Natuurlijk zaten de DSG-extenders op de witte flippers gemonteerd. Deze zitten flink vast geplakt, waardoor bij verwijdering en opnieuw plakken, natuurlijk nooit meer zo goed houdt. Na een tijdje gereden te hebben met de extenders twijfel ik of ze ook hier weer erop komen. Je tikt een flipper namelijk wel gemakkelijker aan met de extenders, anderzijds ervaar ik er ook wel eens ongemak van bij het sturen. Dus even kijken wat ik doe; lekker zo laten, of toch weer extenders erop en dan wellicht andere......
Verder wil ik degene die me geholpen hebben met informatie over de ombouw en coderen bedanken
.