Het eerste mooie weer van het jaar heeft zich aangediend, en heb beloofd dat ik dan iets zou gaan doen...
Zo gezegd zo gedaan en lekker op m'n gemak zaterdag eraan begonnen! Ik heb er helaas geen how-to van gemaakt, aangezien dit teveel tijd in beslag nam, en ik deze tijd hard genoeg nodig had.
Als eerst alle spullen uitgestald in de garage om een goed overzicht, en alles bij de hand te hebben.
Auto op de krik en 2 assteunen eronder, zodat de volledige voorkant los van de grond was. Hierna de modderkuipen verwijderen, waarna er een verassing tevoorschijn kwam.
Ik kan het beter een bladvanger in plaats van een modderkuip noemen.
Nu we toch de kans krijgen om erbij te komen, het geheel even goed zuiver gemaakt.
Uiteindelijk heeft de auto er gedurende de dag er zo bijgestaan.
Na het demonteren van de originele bumper, ben ik begonnen met het overzetten van de originele kabelboom voor de mistlichten. Het was nog even puzzelen met het maken van de verloopstekkertjes voor de mistlichten, maar uiteindelijk hebben we het tot een goed geheel kunnen krijgen.
Natuurlijk moet wel even getest worden of ze het dan ook wel écht doen. En jáwel, zonder foutmeldingen zelfs!
Vervolgens was het tijd om de bumper dan definitief te monteren.
Het blijven vervelende schroefjes, die 2 die aan weerszijde van de bumper zitten, om de bumper strak tegen het spatscherm te trekken. Maar aangezien de modderkuipen toch vervangen moesten worden, en dus gedemonteerd waren, maakte dat het wel een stukje gemakkelijker om erbij te kunnen.
Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt, en de naaf - ophanging - en overige delen, ontdaan van smerigheid.
Vervolgens konden ook direct de zomerwielen weer gemonteerd worden, aangezien ik geen sneeuw of ijzel meer verwacht met opgegeven weersverwachtingen
.
Toen was de zaterdag weer voorbij, en zag ik zondag nog een gaatje om de auto een in- en exterieur verzorgingsbeurt te geven.
Eindresultaat in combinatie met de zomerwielen.
Verschil standaard/origineel ten opzichte van huidige situatie.
Het heeft uiteindelijk wat uitzoektijd gekost, maar dan heb je ook wat. Ik ben zeer blij met het resultaat.
Nu twijfel ik nog of zwarte spiegelkappen zullen staan, of dat dit té zal worden...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan pakken we even de wishlist erbij om de stand van zaken te bekijken.
Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid
Blauw = al in huis, maar moet nog gemonteerd worden
- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) -->
Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> uitgevoerd door Van Udenhout
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Zomerset Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- Winterset VW R32 18 inch zwart gecoate velgen --> Goodyear Ultragrip 8 UP - 225/40/R18 92V FSL
- vRS voorbumper --> In kleur gespoten & grill in kleur spiegelkappen & omlijsting gespoten
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde --> Gemonteerd + daarna uit laten lijnen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren --> Uit laten voeren door een mede-forummer
- Geel halogeen naar helderder --> H7 Osram Cool Blue Intense 4500K, H15 Aliexpress 5000K
- Frontje asbak achterbank vervangen --> Frontje beter bekeken en weer vast kunnen zetten
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> Origineel VAG (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- SuperSkoda powerled mirror verlichting -->
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting --> Gemonteerd, wat een bak licht!
- SuperSkoda powerled interieurverlichting -->
- Led verlichting voor de achterste zitrij -->
- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken --> Alle delen compleet en gemonteerd op vRS bumper
- Originele Skoda wielsloten --> Ontvangen en bevestigd met bijbehorende wielboutkapjes
- O3 kofferbakmat --> Textiel mattenset origineel Skoda (Octavia)
- Skoda EA211 motorcover & accucover --> Motorcover is gemonteerd, accucover moet nog aangepast worden
- 2 x Skoda emblemen in kleur van auto -->
- Typeaanduiding verwijderen --> Twijfel - kaal kontje, of 'black edition'
- Zwarte spiegelkappen --> Twijfel - huidige kleur, of 'black edition'
- Professioneel laten poetsen
Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)