Vandaag de tijd gevonden om de RS bumper te passen. Sommige mensen verklaarde me voor gek dat ik de bumper ging passen, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.....
Volgens het stappenplan wat ik heb kunnen vinden op Briskoda is het goed te doen, totdat je de 2 x 2 Torx bij het spatbord moet verwijderen. Hier is de meeste tijd in gaan zitten, simpelweg omdat je er bijna niet bijkomt!
Zodra de bumper eraf is, ziet het er dan zo uit;
Wat een hoop troep zit er in de richel onder bij de radiateur! Ik geef als tip mee om dit gelijk te reinigen, aangezien het nu toch open ligt.
Volgende stap was om de RS bumper te passen. Om even te kijken of alles wel hetzelfde is qua pasvorm.
Dat viel me niet tegen! Toen was het tijd om wat schroeven aan te draaien, om er zeker van te zijn dat alles hetzelfde zou zijn.
Shit.... Gaat hem dus niet worden op deze manier.
Zoals je kunt zien kan het onderste schroefje niet aangedraaid worden. De schroefgaten van de zwarte delen (modderkuip + onderkapje) zitten netjes achter elkaar, dit is het probleem niet.
Echter zitten deze schroefgaten niet op de juiste plek voor het onderste ophangpunt van de bumper. Het ophangpunt van de bumper zit iets links onder de schroefgaten van de zwarte delen.
Ook lijkt de modderkuip iets te smal te zijn voor de RS bumper (buigt iets eerder naar binnen toe).
Even de verschillen qua bumper onder elkaar;
Als iemand mij kan vertellen of ik nog andere zaken dien te vervangen hoor ik dat graag! Moet ik andere modderkuipen, onderkapjes aanschaffen? Of heb ik te maken met een ander probleem?
Ik hoor graag van jullie!