Daar zijn we weer!
Ik denk dat ik maar gewoon even een oliebeurtje uit laat voeren, kan nooit kwaad en dan weet ik tenminste zeker welke olie er in is gegaan! Ik ben geen voorstander van verschillende merken oliën bij elkaar te 'mixen'.
Daarbij heb ik de juiste olie voor de O3 volgens mij wel gevonden;
Toevallig nog meer mensen die met deze MPM 5W30 ESP rondrijden?
Wat is trouwens tegenwoordig een 'normale' prijs voor een oliebeurt? Heb namelijk het idee dat sommige bedrijven lukraak wat vragen..
Ook ben ik verder gegaan met de verlichting die ik binnen heb gekregen. Ik heb geprobeerd om het verschil op de foto te verduidelijken, maar dat blijkt erg lastig te zijn. Ik ben overigens nog niet tevreden met de DRL (H15). Deze is mij nog te geel. Maar dat komt omdat de DRL minder hard brandt als bijv. het grote licht van deze lamp, die is namelijk wel mooi wit! Dus dit wordt nog even puzzelen hoe ik dat naar alle tevredenheid op ga lossen.
Standaard;
Naar Osram Cool Blue Intense 4200K;
Achter direct de OEM LED kentekenverlichting mee vervangen, wat een bak licht zeg, prachtig! Nu zit ik wel heel sterk te twijfelen over LED achterlichten. Dat zou er heel mooi bij matchen!
Gelijk ook de auto laten uitlijnen met de bijbehorende uitdraai. Volgens de monteur geen schokkende zaken zichtbaar.
Ook de juiste wielsloten zijn inmiddels gemonteerd, waar ik eindelijk de eerder bestelde wielboutkapjes op kon monteren.
Wat mij betreft een heel mooi detail, het maakt het echt af. En ja, ik moet de auto echt weer wassen
.
=======================================================================================
Eerder had ik al een lijst opgesteld voor wat betreft VCDS aanpassingen die ik graag doorgevoerd zou willen hebben. Vandaag was het zover en ben ik bij iemand in de buurt langs geweest die me hier verder mee geholpen heeft.
Een selectie van de aanpassingen die ik heb laten uitvoeren;
- LED kentekenverlichting activeren
- Remlichten knipperen bij noodstop
- Verlichting van de ventilatorstand ingeschakeld bij AUTO-stand
- Rechter spiegel naar beneden laten klappen bij inschakelen R (ben niet helemaal te spreken over deze functie)
- Ramen kunnen blijven bedienen na uitschakelen contact
- Start-stop functie uitgeschakeld
- Aantal bij te tanken liters brandstof
- Needle sweep
- ASR/ESC aanpasbaar
Ook waren er een aantal aanpassingen helaas niet uit te voeren, mensen die hier ook last van hebben gehad?
- Laptimer (verschijnt niet in het menu, terwijl deze wel geaccepteerd wordt bij aanpassing VCDS)
- Accu laadniveau
Heeft iemand anders nog andere aanpassingen laten uitvoeren welke niet hierboven vermeld staan? Hier ben ik erg benieuwd naar, want dan kunnen die aanpassingen ook op het lijstje om nog uit te laten voeren, aangezien ik waarschijnlijk toch nog terug moet zodra ik de RS bumper gemonteerd heb.
=======================================================================================
Misschien kunnen jullie je het verhaal omtrent het vRS plaatje in de grill van de te spuiten RS bumper nog wel herinneren... Graag vraag ik om jullie mening.
Ik heb inmiddels met verschillende autoschade herstelbedrijven contact gehad. Opties die ik open heb;
- vRS plaatje laten zitten en enkel het groene gedeelte van de bumper in kleur van de auto spuiten
- vRS plaatje demonteren met de kans dat dit schade achterlaat waardoor tevens het zwarte (grill) gedeelte van de bumper opnieuw gespoten moet worden (zo origineel mogelijk als dat het was)
- vRS plaatje demonteren met de kans dat dit schade achterlaat waardoor tevens het zwarte (grill) gedeelte van de bumper opnieuw gespoten moet worden (grill in dezelfde kleur laten spuiten als de metalic zwarte omlijsting & spiegelkappen)
Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan zeggen!