Ik ben dit weekend bezig geweest om de 'OEM-look' dashcam in te bouwen. Alles is prima naar wens verlopen! Eerlijkheidshalve wel met wat digitale hulp van
@Mozza , nogmaals dank hiervoor
!
Om te beginnen moesten de kapjes van de regen/licht sensor bij de spiegel verwijderd worden. Ikzelf heb ervoor gekozen om de spiegel zelf te laten zitten, en de kapjes er omheen te verwijderen. Je kunt de spiegel dus ook in zijn geheel losdraaien, zodat je er allemaal wat beter bij kunt.
Zodra de kapjes eraf zijn ziet er dat dus zo uit;
Het kapje zit door middel van een soort 'weerhaak principe' vast aan de voet van je spiegel;
Zodra je dit los hebt liggen, kun je gaan meten met je nieuwe dashcam. Een verkoper op AE heeft mij de dashcam geadviseerd, waarbij de voet nog een stukje korter gemaakt kan worden (indien nodig).
En je raadt het al, dit moest bij mij inderdaad, anders duwt de voet van de dashcam heel je hemel weg;
Als je dit hebt gedaan, monteer je de dashcam met dezelfde 'weerhaakjes' als de originele kapjes. Vervolgens klik je de dashcam in elkaar en zul je opmerken dat deze stevig zit!
Let er wel op dat je direct de voeding in je hemel legt! Als je dit pas doet als de dashcam in elkaar geklikt zit, is dit een stuk lastiger!
Buitenaanzicht, met de folie nog op de lens ter bescherming;
Daarna is het een kwestie van de voedingskabel leggen... Maar waar? Geen probleem, via de hemel naar de bestuurders A-stijl en naar beneden laten lopen. Daar open je vanaf de zijkant een deel van je dashboard. Dit ziet er dan zo uit.
Tip; ik heb gebruik gemaakt van kunststof de-montage 'spatels' die je gemakkelijk tussen de delen kunt zetten en vervolgens open kunt wippen.
Daarna de kabel verder doorvoeren;
Aansluiten op je zekeringkast. Zorg ervoor dat je de gele draad op de constante spanning aansluit en de rode draad op de accessoire stand. Voor de aarde heb ik gebruik gemaakt van een kale bout, links naast de zekeringkast;
Alles netjes wegwerken zodat niets klemt;
Bekabeling mooi in een vrije ruimte neergelegd, zodat deze de zekeringkast niet belemmerd, mocht er een zekering vervangen moeten worden;
Vervolgens het klepje aan de zijkant van het dashboard weer erin klikken. Daarna het opbergvakje voor de zekeringkast terugplaatsen volgens het instructieboekje (helaas geen foto van).
Tot slot; geniet van je ontzettend mooie 'OEM-look' dashcam!
App voor op je telefoon; Finalcam, werkt super goed.
Ik ben er overigens nog niet helemaal uit hoe de motion detection (voor het filmen van bewegingen als de auto geparkeerd staat) en de G-sensor functie (voor het filmen zodra de auto beweegt) werken.
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!