HarrieSkoda
Forumguru
Goedenavond,
Ik was al een tijdje op zoek naar een andere auto. Er waren een aantal auto’s die op mijn voorkeurslijstje stonden, waaronder een Skoda Octavia 3 combi. Ik was al een geruime tijd actief op de bekende automarktplaats Gaspedaal.
Medio maart 2017 zag ik op deze automarktplaats een zeer interessante Skoda Octavia 3 Combi Greentech Ambition Bussiness met een 1.2 TSI 105pk DSG-7 motor uit 2013 te koop staan. Ik heb geen moment getwijfeld en ben deze kort hierna gaan bezichtigen. Eerste indruk qua uiterlijk was prima. Het interieur mocht wel wat liefde gebruiken. Na het maken van een proefrit was ik om en heb ik een deal kunnen sluiten.
Sinds eind maart 2017 heb ik de O3 in mijn bezit. En ik heb nog een behoorlijke wensenlijst, al zeg ik het zelf. Het kan zijn dat deze nog uitbreid naarmate ik meer over de Octavia te weten kom.
Omdat het me leuk leek om bij te houden welke veranderingen er gaandeweg aan de Skoda O3 Combi uitgevoerd worden, start ik hierbij een ‘mijn auto’ topic.
Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid
- Luxe (opdruk) kentekenplaten
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring)
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten
- Turini 18 inch matzwarte velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere
- Frontje asbak achterbank vervangen
- Nieuwe frisse(re) rolhoes
- 2 x LED kentekenverlichting (welke was compatibel voor de O3?)
Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- RS voorbumper
- Verlagingveren (Eibach?)
==============================================================================
Hieronder een aantal foto’s van de O3 zoals hij er op het moment van aankoop eruit zag.
Gelijk het weekend erop uitgetrokken voor een volledige interieur en exterieur verzorging.
Verder hoop ik op dit forum een heleboel kennis over Skoda, met de Octavia 3 in het bijzonder, op te doen.
Om dit topic overzichtelijk te houden, zal ik de aanpassingen/veranderingen aan de O3 in deze beginpost bijhouden.
Ik was al een tijdje op zoek naar een andere auto. Er waren een aantal auto’s die op mijn voorkeurslijstje stonden, waaronder een Skoda Octavia 3 combi. Ik was al een geruime tijd actief op de bekende automarktplaats Gaspedaal.
Medio maart 2017 zag ik op deze automarktplaats een zeer interessante Skoda Octavia 3 Combi Greentech Ambition Bussiness met een 1.2 TSI 105pk DSG-7 motor uit 2013 te koop staan. Ik heb geen moment getwijfeld en ben deze kort hierna gaan bezichtigen. Eerste indruk qua uiterlijk was prima. Het interieur mocht wel wat liefde gebruiken. Na het maken van een proefrit was ik om en heb ik een deal kunnen sluiten.
Sinds eind maart 2017 heb ik de O3 in mijn bezit. En ik heb nog een behoorlijke wensenlijst, al zeg ik het zelf. Het kan zijn dat deze nog uitbreid naarmate ik meer over de Octavia te weten kom.
Omdat het me leuk leek om bij te houden welke veranderingen er gaandeweg aan de Skoda O3 Combi uitgevoerd worden, start ik hierbij een ‘mijn auto’ topic.
Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid
- Luxe (opdruk) kentekenplaten
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring)
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten
- Turini 18 inch matzwarte velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere
- Frontje asbak achterbank vervangen
- Nieuwe frisse(re) rolhoes
- 2 x LED kentekenverlichting (welke was compatibel voor de O3?)
Twijfelgevallen (op een laag pitje):
- RS voorbumper
- Verlagingveren (Eibach?)
==============================================================================
Hieronder een aantal foto’s van de O3 zoals hij er op het moment van aankoop eruit zag.
Gelijk het weekend erop uitgetrokken voor een volledige interieur en exterieur verzorging.
Verder hoop ik op dit forum een heleboel kennis over Skoda, met de Octavia 3 in het bijzonder, op te doen.
Om dit topic overzichtelijk te houden, zal ik de aanpassingen/veranderingen aan de O3 in deze beginpost bijhouden.
Laatst bewerkt: