Ja maar jij bent mij niet hè. Gelukkig maar.
Gelukkig maar anders had iedereen hetzelfde. Ook zo saai.
Ja maar jij bent mij niet hè. Gelukkig maar.
Is me niet opgevallen eigenlijk, dus dat zal wel meevallen.Hoe vind jij de spiegels van de Leon? Zijn die niet wat klein?
Bij gewoon rustig gebruik, wisselend korte en lange ritten zonder aanhanger ligt het zo ongeveer daaromtrent.Met jou Leon rijdt jij 6 op 100 zei je toch?
Mijn vrouw wil een warme bips .
Grapjas.... Het lukt nu ook met de VW golf Variant dusssssDe huidige 2 reiswiegen in acht genomen en de wens van je vrouw respecterend zou ik toch in een ander segment zoeken als ik jou was.
Dit misschien iets?
https://roadstars.mercedes-benz.com...ans-on-the-bases-of-the-actros-and-antos.html
Je vroeg op de vorige pagina nog ergens naar de Octavia met 1.0, 1,2 of 1,4 en ACT. Met de 1.0, 1.2 en 1.4 heb ik geen ervaring, maar wel met een Octavia, met de 1.5, en dat bevalt prima. ACT merk je erg weinig van, als je heel erg oplet voel je soms bij het weer inschakelen van cylinders een heel erg lichte schok, maar dat is eigenlijk alleen te merken als bijvoorbeeld de weg lichtjes omhoog begint te lopen waardoor iets meer vermogen nodig is om op de cruisecontrol de snelheid vast te houden. Als je zelf gas bijgeeft valt het niet meer op, het "schokje" is lichter dan de accelaratie zelf. Of ACT nu zoveel helpt bij het verbruik betwijfel ik wel, maar harde cijfers heb ik niet.
Verbruik is prima, maar wel erg afhankelijk van je rijstijl. Gemiddeld over 40.000 km zit ik nu op zo'n 1:18, maar ik ben wel een vrij rustige rijder. Per rit varieert het wel, soms blijf ik wel eens lang op de rechterbaan hangen, dan is 1:23/1:24 wel te halen. Als ik wat meer op de linkerbaan blijf hangen wordt het ook wel eens op 1:15. Ik heb er gelukkig weinig ervaring mee, maar korte stadsritjes zijn wel funest voor het verbruik, die enkele keer dat ik dat doe zit ik zomaar op de 1:12.
Qua ruimte is een Octavia geweldig, bagageruimte is groot en efficient, en ook op de achterbank hoor ik m'n tienerdochters nooit klagen. Zelfs m'n m'n schoonzus nog wel eens meegenomen op lange vakantieritten, dus wat extra bagage en met z'n drieen op de achterbank, ging allemaal prima.
Gezien je terughoudendheid over downzising, begrijp ik niet dat je zoiets als ACT wél overweegt, @Roos83 ?
Die bips hoidt ze zelf maar warm dan ikke niet@Roos83
Nu misschien nog wel, maar als die bips warm moet blijven, dan vrees ik dat je daar op termijn niet genoeg aan hebt, en een switch naar Fabia of Leon je ook niet helpt.
Ja maar klopt niet..... in de video hebben ze alleen onderstel van de kinderwagen
ACT heeft ook niet mijn voorkeur maar je hoort er niet veel over. Minder dan downsizing.
Een 1.5 met ACT voelt anders dan een 1.0 3cilinder. maar zoals het zegt meer een gevoel.
Tegenwoordig past een Maxi-Cosi (of zelfs 2) ook op zo'n onderstel, dus waarom een volledige kinderwagen meesleuren?
Wij hebben een O3 1.2 105pk gehad. Nieuw gekocht, jaar of 4 mee gereden, 50.000km, nooit problemen mee gehad. Vlotte wagen, zou deze direct terug kopen. Denk dat het verbruik iets van een 8L/100km was maar 90% van de ritjes waren korte tot zeer korte ritjes. Op autostrade en wat langere afstanden krijg je het verbruik gemakkelijk naar beneden.
Waren dan ook meestal ritjes tussen 4 en 10km. Dan is zelfs een 1.0 niet zuinigDas niet echt zuinig.
Stads rijd ik nietDat is idd een enorm belangrijke factor. Ik kwam met de 1.0 tegen de 1 op 18. Vnl lange snelweg ritten met rond de max snelheid